Polttari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muisto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muisto

Vieras
Olemme olleet mieheni kanssa nyt kaksi vuotta naimisissa ja yhteensä yhteiseloa on kertynyt viitisen vuotta. Olen aina pitänyt suhdettamme hyvänä (samaa mieltä on mieskin ollut), olemme pystyneet puhumaan lähes kaikista maailman asioista, olemme selvinneet konflikti tilanteista, seksielämämme on sujunut hyvin, eikä oikeastaan mistään ole koko suhteen aikana ollut suurempaa valittamista, normaalia hyvää suhdetta, tai ainakin näin luulin.

Viikonloppuna päätimme mieheni kanssa rentoutua ja viettää rauhallista koti-iltaa alkoholin säestämänä. Aamuyöstä mieheni sitten alkoi itkemään ja vakuuttelemaan kuinka paljon hän minua rakastaa ja kuinka hyvä meillä on yhdessä olla, että olen ainoa jonka kanssa hän voisi kuvitella elävänsä lopun elämäänsä. Mutta, että olisi asia joka hänen on pakko saada pois omaltatunnoltaan, asia joka kovasti kalvaa. Ilmeisesti polttari iltanaan, viikko ennen häitä, olivat porukalla käyneet strippibaarissa jossa mieheni paras ystävä oli maksanut privaesityksen, joka oli päättynyt maksettuun stripparin suorittamaan käsityöhön. Mieheni oli kuulemma liian humalassa estääkseen tätä kovin hanakasti tapahtumasta (uskoo ken haluaa). Strippibaarissa käynnistä tiesin, koska siitä mieheni oli ollut rehellinen, enkä sitä pahana kokenut aikoinaan.

Nyt tunnen oloni turraksi, en tunne surua enkä vihaa, ilmeisesti olen jonkinasteisessa sokki tilassa. Mieheni anoo anteeksiantoa (ja katuu humalapaljastelujaan), itse en ole pystynyt sanaakaan hänelle tuon jälkeen sanomaan. Tiedän, että jossakin vaiheessa luhistun täysin, nyt en osaa ajatella muutakuin sitä, että olisinko tyytyväisempi jos en olisi koskaan saanut tietää vai onko hyvä, että mieheni todellinen luonne paljastui. Olen sekaisin.

Kohtalotovereita?

Ehkä olisi ollut parempi ettet tietäisi koko jutusta mitään. Strippari ei varmasti merkinnyt miehellesi mitään ja ""käsityö"" tuskin oli niin upea kokemus, että jäi sitä kaipaamaan. Anna anteeksi ja jatka hyvää elämääsi, älä takerru mitättömyyksiin, sillä elämässä voi tulla ihan oikeasti vaikeita asioita eteen.

Onhan tämä provo, onhan. Elätkö jossain sadussa Ruususena.
Jos ei ollut provo - niin tyttö hyvä, kasva aikuiseksi.
Kuinka paljon tuo poikkeaa siitä, että mies oli itse vetänyt käteen strippausta katsellessaan? Nyt jonkun maksetun naisen käsi kosketti miehen kullia. So what, ei siitä suhdetta seuraa. Enpä nyt kovin kehuisi miestä, mutta miten hän poikkeaa yleisesti kännisistä miehistä strippibaarissa? Ja mikä on strippibaarin tarkoitus? Olisiko kiihottaa, näin saattaa käydä. Voi juma!

Kai siel baarissa voi käydä ihan vaan kattomas ja kiihottumas, voi juma mikä idiootti. Ja toinen siel ylempänä puhuu oikeista ongelmista, huhhoi, tuskin kukaan pitää siit et omaa puolisoo, joku maksullinen/maksuton koskettelee noin intiimist.

Ensimmäiseksi vaadit miestä lopettamaan kaiken yhteyden pidon kavereiden kanssa. Tuollaisia sika kavereita ei miehesi tarvitse.

Toiseksi sinulla on oikeus tuntea itsesi loukatuksi, tämä tunne kestää useita vuosia. Miehesi velvollisuus on katua asiaa loppuelämänsä ajan ja hyvittää kaikilla mahdollisilla keinoilla, jotta voisit edes joskus antaa tämän kauhean teon anteeksi.

Voiskos pyytää vähän suhteellisuutta peliin. Kaks vuotta sitten... Ja nyt meni koko maailma sekaisin, vai?

Yleensä miehiä ei tuommoset jää kalvamaan. Joten sulla on joko erittäin poikkeuksellinen mies tai sitten jutussa on jotain enemmänkin. Jos mitään sen kummempaa ei todellakaan tapahtunut, niin nyt unohdat koko jutun. Pystyt siihen, kun vähän ajattelet asiakokonaisuuksia ja mietit niiden suhteellisuuksia. Tuo on mitätön juttu. Tapahtui kauan sitten ja lieventäviä asianhaarojakin oli.

Sulle tulee olemaan elämä hyvin, hyvin vaikeata, jos näinkin pienet jutut otat kuolemanvakavasti. Kuule elämässä sattuu ja tapahtuu. Vähällä pääsit, jos tällaisella.

Tietenkään tuo ei ole sinusta mitään kivaa. Jätkät on jossain elämänsä vaiheessa kuin lautapäähärkiä, kun kaljaa on koneessa ja tietty mielenvire porukalla, pahempiakin olisi voinut tapahtua. Ja monille on tapahtunut.

Kaino toive minullakin, että tämä olisi todella provo.

Huh mikä logiikka. Strippibaariin mennessä ei todellakaan ole pakko ottaa privaesitystä eikä varsinkaan antaa kenenkään suorittaa kädellä minkäänlaisia temppuja.

""Nyt jonkun maksetun naisen käsi kosketti miehen kullia. So what, ei siitä suhdetta seuraa. ""
Samalla logiikalla voisi sanoa, että menköön mies (tai nainen) panemaan ketä vaan, so what niin kauan kuin siitä ei seuraa suhdetta.

Tuollaisen logiikan omaavat yleensä miehet, jotka käyttävät juuri näitä kyseisiä palveluita eivätkä enää ymmärrä intiimiyden rajoja.

Ei miehessäsi ole mitään vikaa muuta, kuin että on liian rehellinen ja sillä pilasi teidän suhteenne. Lähes kaikki miehet käyvät vieraissa, joten ei syytä huolee.

Niin mitäs siitä jos on joskus pettänyt. Ja kaiken lisäksi valehdellut asiasta kaksi vuotta Siitä on jo niin kauan aikaa, ettei se voi satuttaa? Vai? Melkoista järjenkäyttöä ihmiseltä olettaa, ettei pettäminen loukkaa jos se on tapahtunut kauan sitten. Hyvä vinkki avioliittoon, petä vaan, mutta muista kertoa asiasta vasta muutaman vuoden jälkeen niin se ei enää loukkaa puolisoa.

Mua todella ihmettyttää tää tekopyhyyden ilmapiiri ""joilleki tapahtuu pahempii asioi, sul ei oo mitää oikeuttaa tuntee noi ja plää plää"". Tolla ajattelutavalla tääl ei sais mistään tuntea yhtään mitään, koska aina on jossain joku jolla asiat huonommin.
Kyllä apllä on oikeus tuntea olonsa sekavaksi ja turraksi, vaikka kyse onkin monen mielestä mitättömästä asiasta. No mä ymmärrän, että tollanen voi sattua. Haluaisitteko itse kokea samaa et kuulette mitä on tapahtunut häidenne kynnyksellä, viittaisitteko itse kintaalle, että joo ei haittaa ollenkaa? ei siis minkäänlaista ahdistusta tuommoinen aiheuttas, kaikki ois ok? no hyvä teille.

Mä olisin ainakin ihan yhtä tyrmistynyt enkä tietäis mitä tehdä. Todennäköisesti laittaisin poikki suhteen joka on perustunut salailulle. Tai sitten laittaisin puntit tasan, eli hankkisin vastaavanlaisen kokemuksen jonkun upean uroksen kanssa. Sen jälkeen voisi sitten uudelleen miettiä kannattaako suhdetta jatkaa vai ei.

Tämä on todellakin sporren huono provo, kuten niin monet muutkin typerät aloitukset täällä. Huomaa, että tyypillä ei ole minkäänlaista kokemusta todellisesta elämästä. Elää todellakin jossain ruusus-maailmassa ja etsii muilta palstoilta sopivia provoaloituksia tai tv-ohjelmien juonista suoraan. Säälittävä, mutta vain saunan taakse vienti voi auttaa.

En oikein ymmärrä näitä aiempia mielipiteitä siitä, ettei moinen pikkujuttu saisi pilata hyvää suhdetta. Miten hyvänä voi rehellisesti pitää suhdetta, jossa mies on pettänyt ja sen jälkeen tietoisesti valehdellut asiasta kaksi vuotta? Mielestäni kyseisessä tapauksessa suhde ei ole lähelläkään hyvää.

Itse en edes harkitsisi anteeksiantoa. Ensinnäkin, koska suhteessani vaadin ennen kaikkea rehellisyyttä, jopa raa'an rehellistä. Jos jotain tapahtuu niin haluan olla siitä tietoinen. Toiseksi en voisi IKINÄ enää kunnioittaa miestäni, jos tietäisin hänen maksaneen jollekin edes tanssista, saati sitten käsihommista tai seksistä. Miten muka jatkaisin elämääni sellaisen miehen kanssa, jota en voi kunnioittaa?

Mä en vois myöskään enää kunnioittaa miestä joka on käynyt ensinnäkin kuolaamassa strippibaarissa ja vielä saanut käsityötä maksulliselta. Tosi alentavaa ja nöyryyttävää.

Anteeks en antais.

Ja tosiaan, ei toi suhde kovin hyvältä kuulosta ainakaan mun korvaani.

No niin, lähtihän se käyntiin. Sitähän se ap halusikin.
Niin, tiedän, että monet miehet (ei siis todellakaan kaikki) ajattelee, että maksullinen ei merkkaa mitään, käsihomma nyt vielä vähemmän.

Tämä esimerkki kertoo myös sen, miten tuska siirretään toisen kannettavaksi rehellisyyden nimessä. Onko sitä aina pakko olla tuplataukki: 1) ruikkaa stripparin käteen, 2) menee ja kertoo vaimolle.

Voi juma!

Mikäköhän tästä teki provon? Mikä saa aloituksen näyttämään siltä että aloittaja elää ruususmaailmassa? Sekö, että hän olettaa miehen olevan uskollinen? Pitäisikö kaikkien naisten vain hyväksyä miehen uskottomuus osaksi normaalia elämää? Vai pitäisikö kaikkien ajatella tässäkin tilanteessa, että eipä se mitään vaikka mieheni pettää, jossain kuolee lapsia nälkään, että kyllä ovat pieniä nämä minun ongelmani?

Katkeroituneet paskat voivat lakata kirjoittamasta palstalle, jos toisille ei pysty tarjoamaan myötätunnon hitustakaan. Ymmärtäisin reaktion jos kyse olisi ketkenneesta kynnestä.

Tuskinpa tuo asia kuitenkaan sellainen on, että sen vuoksi kannattaisi avioeroa hakea.

Kyllähän sen nyt pitäisi aikuisen ihmisen tietää, mitä strippibaareissa voi tapahtua. Ei kai sinne mennä kuin elokuviin katsomaan mielenkiintoista luontodokumenttia.

Itse varmaan karjuisin aikani ukolle ja antaisin anteeksi. Sitten ottaisin ne miehen 'kaverit' käsittelyyn. Menisin yllätysvisiitille kaverin luo ja kertoisin, mitä on tapahtunut. Parempi vielä, jos tämän kaverin vaimo/tyttöystäväkin sattuisi vielä paikalle ja tietäisi, miten 'mukava' ystävä tämä kaveri on ollut.

Ajattele toisinpäin. Hyvä avioliitto katkeaisi siihen, että mies tunnustaa saaneensa maksullista kättä. Onko rikos todella niin suuri, että siitä pitää monen vuoden yhteiselo katkaista, vai voisiko asian antaa vaipua unholaan. Toinen katui. Vanheneminen ja kasvaminen joskus satuttaa, mutta ei meistä kukaan ole täydellinen, ei se mieskään. Pojat on poikia, mutta silti me niistä tykätään.

Olen itse tuntenut aikoinani vastaavantyyppistä tuskaa. Mies ei kylläkään tunnustanut, tuli muuten eteeni. Sattui, enkä ymmärtänyt, miksi kännipäissä pitää mennä toheltamaan, varsinkin kun se ei häneltä kännissä edes onnistunut. Ei siihen avioliitto kaatunut, hieman kasvoin.

Kyllä mä ainakin tollasesta hermostusin.. En mä oo tienny et vieraitten naisten suorittamat""käsityöt""on noin hyväksyttyjä. Meil ei ainakaan ole! Ja ajatellaanpa asiaa toisinpäin: ap itse olis ollu polttareissa miesstripparin""käsittelyssä""! Sormet siellä! Tuskinpa olis ap:n aviomies riemusta kiljahdellu..?! Ja tääl oisitte haukkunu hänet huoraks?! Vähän myötätuntoa peliin!

Itse strippariluolassa käyneenä, ainakin laillisessa sellaisessa on toisten intiimialueille koskettelu kielto. Kun se on laitonta. Menee seksin harrastamisen puolelle. En usko siksi koko juttua. Höpsis. Itse saa vetää käteen, mutta tanssija ei sitä saa tehdä. Näin laki sanoo mutta eihän se sitä tarkoita että sitä aina noudatettaisiin. Aika tiukkoja vaan ovat kun eivät halua lupiaan menettää.

Missä kohtaa liitto täyttää hyvän avioliiton tuntomerkit jos siihen sisältyy pettämistä ja pitkäaikaista valehtelua? Sama kuin sanoisi, että liitto on hyvä vaikka mies vähän hakkaakin. Sama kai se on satuttaa fyysisesti tai henkisesti. Liitto on voinut päällisin puolin olla hyvä, mutta tuollaisen tiedon ja toiminnan jälkeen se tuskin koskaan palaa ennalleen kun se mieskin siinä rinnalla on aivan muuta kuin miksi hänet kuvitteli.

Pojat on poikia, mutta itselläni on onneksi sen verran itsekunnioitusta, etten sillä verukkeella mitä tahansa sietäisi. Liittoon kuuluu toisen kunnioittaminen ja ap:n kertoma käytös ei sitä ole. Onneksi en itse ole niin säälittävä, että tuollaisen käytöksen ikinä suostuisin anteeksi antamaan.

Tekeekö anteeksianto ja asian taakse jättäminen ihmisestä säälittävän? Minusta ei. Tuntuu, että sinun maailmasi on hyvin mustavalkoinen, kyyninen. Sellaisesta maailmasta on ilo ja onni usein kaukana.

Voin näin sanoa, puhun omasta kokemuksesta. En tarkoita, että hyväksyn ja suositan pettämistä, millään tasolla, mutta elän suvaitsevaisempana hieman onnellisempaa elämää kuin silloin, kun olin tiukkapipoinen moralisti. Ei se ollut onnellista elämää. Asioista voi päästä yli ja mennä eteenpäin luottamusta uudelleen rakentaen. Muutenhan melko moni mieshenkilö krapulaisena Tallinnasta tultuaan voisi kävellä suoraan käräjäoikeuden kautta lomakkeet valmiina ja tunnustuksen jälkeen allekirjoittaa avioreohakemuksen vaiheen nro 1.

Ensi kommenttini oli tarpeettoman kärkäs, enkä halua ap:lle tuottaa mielipahaa. Mutta elämä jatkuu, jollain tapaa.

Joo jätä ihmeessä ""äijäs"". Ihme kaveri, mekko päälle vaan kun menee kännipäissään tollasia pikkujuttuja kertomaan. Mahtoi olla raskas taakka kantaa. Onko sillä oikeasti munat, epäilen.

Yhteistyössä