polttariketjusta tuli mieleen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhäkin viel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhäkin viel

Vieras
mun mielipide: mua ei vois vähempää kiinnostaa maksaa jonkun toisen hieronnat ja kiipeilyt, sekä ruuaat ja ryyppäämiset.

ehkä mä olen tylsä kotihiiri, jolla ei ole muuta elämää kuin 2+ ja oma perhe. (tuossa järjestyksessä)

Jos kimpassa jotain maksetaan, ei se kalliiksi tuu. Paljon kivaa tekemistä keksii myös ilman rahaa. Kyllä sen huomaa, milloin polttareita on mietitty ja milloin ei.

Mä en oo ikinä ollut palttareissa, jotka ois tullut kalliiksi. Pääpaino on ollut siinä hauskojen juttujen suunnittelussa, sitten pienenä lisänä kaikki maksulliset asiat, syömässä käyminen ynnä muut.

Mun polttarit ei maksanut kellekkään mitään koska kieltäidyin kohteliaasti kunniasta. En myöskään oo montaakaan kertaa polttareissa ollut itse koska en myöskään halua maksaa itteeni kipeeksi kenenkään mikroautoiluista yms. turhakkeista.
Mut toisille nämä on tosi tärkeitä juttuja eikä siinä mitään jos kaverit vaan jaksaa, haluaa ja on varaa järjestää! Mut mun mielestä se että morsiammella on oikein oikeus vaatia hemmottelua ja huomion keskipisteenä olemista on vähän PYH!

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Niin. No jos mieli on tuo, niin ei sun varmaan pakko ole kenenkään polttareihin sitten osallistuakaan. Elämä on valintoja.

juu, sitten täällä itketään kun mulla on "muita menoja"..

No ei sun ystävillä sit oo muita ystäviä kun sä?

Aika kiva kaveri... :xmas:

niin olenkin, mutta pakko olla pirun pihi. jos meinaa oikeesti elää.. ite en harrasta ryyppäämistä, tupakointia tms. tuntuu niin turhalle, kun koskaan mun edhotukset ei kiinnosta, koska ne on ilmaisia.. täytyy olla hohtokeilausta yms. jos polttarit maksaa 75e/osallistuja, sitten vielä pitäis tarjota morsiammen juomat.. en todella raaskisi itse enää syödä/juoda siellä baarissa sitten mitään, ei siitäkään kai kiva mieli kenellekkään tule.

mua pyydettiin kaasoksi, ja eihän siitä voi kieltäytyäkkään. Raha tilanne on se, että välillä on sähköt poikki maksamattomien laskujen takia, rahaa joutuu lainaamaan että saa ruokaajne. päivänsankari asuu kolmentunnin ajomatkan päässä. Minä olen kaksin vauvan kans, mies töissä. joudutaan lainaamaan rahat jo siihen et on vara matkustaa häihin, saati sitten että matkustelisin sinne pitämään polttareita tai suunnittelemaan häitä. Haluaisin kyllä järjestää vaikka mitä, mut ei taida olla mahdollista. Onneks toinenkin kaaso, joka asuu siellä, ehkä hän järjestää jotain, ei tarvii morsiamen pettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos kimpassa jotain maksetaan, ei se kalliiksi tuu. Paljon kivaa tekemistä keksii myös ilman rahaa. Kyllä sen huomaa, milloin polttareita on mietitty ja milloin ei.

Tätä on hyvä peesata. Me järjestettiin vuosi sitten polttarit, joihin ei paljon rahaa uponnut mutta mukavaa oli kaikilla :)
Mun mielestä tärkeintä on järjestää ilta joka on tulevan morsiamen näköinen. Jos juhlakalu tykkää rauhallisesta illallisesta ystävien kanssa saunomisineen ym niin turha hirmu extremeä suunnitella.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkin viel:
mun mielipide: mua ei vois vähempää kiinnostaa maksaa jonkun toisen hieronnat ja kiipeilyt, sekä ruuaat ja ryyppäämiset.

ehkä mä olen tylsä kotihiiri, jolla ei ole muuta elämää kuin 2+ ja oma perhe. (tuossa järjestyksessä)

Sulla ei taida olla yhtäkään sydänystävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Niin. No jos mieli on tuo, niin ei sun varmaan pakko ole kenenkään polttareihin sitten osallistuakaan. Elämä on valintoja.

juu, sitten täällä itketään kun mulla on "muita menoja"..

No ei sun ystävillä sit oo muita ystäviä kun sä?

Aika kiva kaveri... :xmas:

niin olenkin, mutta pakko olla pirun pihi. jos meinaa oikeesti elää.. ite en harrasta ryyppäämistä, tupakointia tms. tuntuu niin turhalle, kun koskaan mun edhotukset ei kiinnosta, koska ne on ilmaisia.. täytyy olla hohtokeilausta yms. jos polttarit maksaa 75e/osallistuja, sitten vielä pitäis tarjota morsiammen juomat.. en todella raaskisi itse enää syödä/juoda siellä baarissa sitten mitään, ei siitäkään kai kiva mieli kenellekkään tule.

Onko teitä vähän vai miksi maksetaan noin hemmetisti?

Me oltiin hohtokeilaamassa, baarissa, syömässä ja mun tietojeni mukaan kukaan ei maksanu itseään kipeeksi. Ja siihen aikaan kaikki oli opiskelioita...

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä ainakin toivoin, ettö tolla asenteella olevat tyypit jättävät osallistumatta mun polttareihin.
Ja kutsuinkin sitten vaan ne läheisimmät ystävät, eikä kuulemma kukaan rutissut maksusta.

Siis juhlakalu kutsuu???
Mä olen luullut, että kaverit järkkää ne juhlat, jos haluavat, eikä niin, että morsian päättää pitää polttarit ja valikoi ystäväpiiristään maksumiehet, jotka ei kehtaa kieltäytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkin viel:

Sulla ei taida olla yhtäkään sydänystävää.

on yksi. tosin meni salaa naimisiin, mutta enpä olis halunnu hänenkään ryyppämistä kustantaa (mutta se olisikin ollut jo ihan liian kieroa, koska hänkään harvemmin juo mitään, muistaakseni -99 on viimeksi juonut.. )
hyviä ystäviä on lisäksi kourallinen, ja hyviä äiti-ystäviäkin jokunen. lisäksi iso joukko tuttuja/kavereita puistoista ja kerhoista..

jo itse häihin menenminen tekee tiukkaa rahallisesti, pukeutuminen juhlaparia kunnioittaen 5hengen perheessä ei ole halpa kierros.. lahjaan annetaan max. 50 euroa jolla ei saa juuri yhtään mitään, mutta se on iso raha pois meidän arjesta.

Siis juhlakalu kutsuu???
Mä olen luullut, että kaverit järkkää ne juhlat, jos haluavat, eikä niin, että morsian päättää pitää polttarit ja valikoi ystäväpiiristään maksumiehet, jotka ei kehtaa kieltäytyä.

Täällä päin on ollut tapana, että morsian sanoo kenet haluaa kutsuttavan. Morsian ei siis itse kutsu ketään, mutta jollain tapaa rajaa osallistujat. Kaaso ei välttämättä edes tunne kaikkia morsiamen ystäviä ja työkavereita, jotka morsmaikku ehdottomasti haluaa illanviettoon mukaan.

jo itse häihin menenminen tekee tiukkaa rahallisesti, pukeutuminen juhlaparia kunnioittaen 5hengen perheessä ei ole halpa kierros.. lahjaan annetaan max. 50 euroa jolla ei saa juuri yhtään mitään, mutta se on iso raha pois meidän arjesta.

Saahan 50?:lla vaikka mitä! Meillä meni hääpukeutumiseen noin 100? (lasten kenkiä lukuun ottamatta kaikki oli uutta) ja itse olin tuolloin kotiäitinä.

Mä ainakin toivoin, ettö tolla asenteella olevat tyypit jättävät osallistumatta mun polttareihin.
Ja kutsuinkin sitten vaan ne läheisimmät ystävät, eikä kuulemma kukaan rutissut maksusta.

Siis juhlakalu kutsuu???

No en KUTSUNUT, mutta kyllä minä päätän, ketä häihin kutsutuista ihmisistä mun polttareihin tuli! Se oli MUN päivä, ja kylä, itse valitsin, keiden kanssa sen päivän vietin.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
mua pyydettiin kaasoksi, ja eihän siitä voi kieltäytyäkkään. Raha tilanne on se, että välillä on sähköt poikki maksamattomien laskujen takia, rahaa joutuu lainaamaan että saa ruokaajne. päivänsankari asuu kolmentunnin ajomatkan päässä. Minä olen kaksin vauvan kans, mies töissä. joudutaan lainaamaan rahat jo siihen et on vara matkustaa häihin, saati sitten että matkustelisin sinne pitämään polttareita tai suunnittelemaan häitä. Haluaisin kyllä järjestää vaikka mitä, mut ei taida olla mahdollista. Onneks toinenkin kaaso, joka asuu siellä, ehkä hän järjestää jotain, ei tarvii morsiamen pettyä.

No jos taloudellinen tilanne on oikeasti noin huono, niin ei kai sillon kukaan odotakaan sun osallistuvan juttuihin joihin tarvii rahaa ja varmasti ystävät sen ymmärtää.

Mut jos se rahankäyttö ja polttareihin osallistuminen on kiinni pääasiassa siitä asenteesta että "perhana minähän en kellekään mitään ilmasiks kustanna!", vaikka rahaa oliskin, niin sillon tilanne on eri ja kertoo kyllä "ystävästäkin" aika paljon.

Siis kun tosiaan mun mielestä polttareihin osallistuu ne läheisimät ystävät, eikä kaikki häihin kutsutut naispuoliset ihmiset.

kerroit tuossa toisessa ketjussa mitä kaikkea teitte, mitäpä tää lysti maksoi? lähipiirille?

Siis kun tosiaan mun mielestä polttareihin osallistuu ne läheisimät ystävät, eikä kaikki häihin kutsutut naispuoliset ihmiset.

kerroit tuossa toisessa ketjussa mitä kaikkea teitte, mitäpä tää lysti maksoi? lähipiirille?

En nähnyt niitä rahoja koskaan, joten kysyt väärältä henkilöltä.

Mutta niin, me ei syöty missään ravintoloissa, vaan siskoni luona oli kotiaamiainen ja illalliseksi oli itse tehtyä pizzaa ja salaattia jne. Eli siihen ei ainakaan mitenkään älyttömisä summia mennyt.
Mun mies oli sponssannut viiniä ja skumppaa (saa ilmaiseksi töistä) joten niihinkään ei rahaa uponnut.

Yhteistyössä