Polventähystys, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Polvi hajalla-polvi kuntoon.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Polvi hajalla-polvi kuntoon.

Vieras
Mulla on ollu polvi hajalla tosi pitkään. 2kertaa oon soittanu terveyskeskukseen, aina kuulemma väärään aikaan. Nyt tän kesän ja viime kevään aikana tää polvi on kipeytynyt entisestään.

Eka kerran kävin lääkärissä 2,5v sitten polven takia ja lääkäri epäili jo sillon, että nivelkierukka olis hajalla ja määräs röntgeniin, mut ei siinä mitään näkynyt, kuten ei kuulemma näy edes kierukkaa.

Meinasin mennä yksityiselle, mut paljonko se maksaa? Siis eka käynti siellä, n. 80-90e. Mut voiko se laittaa lähetteen magneettikuviin ja tähystykseen julkiselle puolelle? Kun luin jostain, että yksityisellä se tähystys maksaa, ja paljon.

Onko täällä ketään, joka on ollu polven tähystyksessä? Tehtiinkö se puudutuksessa vai nukutuksessa? Ite en halua ainakaan nukutuksessa, jotenkii kammottavaa, vaikka ei oo kokemusta.

Mut pakko saada polvi kuntoon!!

Puudutuksessa yleensä tehdään. Nukutetaan, jos puudutus ei onnistu tai sitten potilas itse nukutusta toivoo. Ei nivelkierukan repeämä röntgenissä näy. Siinä tähystyksessä näkyy vammat ja voidaan siistiä polvea. Soita huomenna tk:n ajanvaraukseen ja sano, että polvi on ollut pitkään kipeä ja nyt pahentunut.

Puudutuksessa yleensä tehdään. Nukutetaan, jos puudutus ei onnistu tai sitten potilas itse nukutusta toivoo. Ei nivelkierukan repeämä röntgenissä näy. Siinä tähystyksessä näkyy vammat ja voidaan siistiä polvea. Soita huomenna tk:n ajanvaraukseen ja sano, että polvi on ollut pitkään kipeä ja nyt pahentunut.

Pitääks se soittaa omalääkärille vai suoraan siihen ajanvaraukseen? :o Entäs jos se lääkäri kieltää kävelemisen, jos siis huomenna sinne pääsen? Ehkä vaan kuvittelen kaikkee mahollista.

Mulla on hoidettu polvi kuntoon yksityisellä. Oli kallista, mutta vakuutus korvas, koska vaurio tuli treenatessa. Eka otettiin magneettikuvat ja sit leikkaukseen. Siin oli samassa tähystys ja uuden eturistisiteen laitto. Leikkausta varten nukutettiin ja 6 viikkoa oli kepit sitte käytössä.

Lääkäriin=>jonoon=>tähystyspäivä=>paskat housuissa=>rauhoittavia=>puudutus tippaa varten=>selkäydinpuudutus (nauratti vain koska rauhoittavia)=>kaksi tai kolme reikää ja tähystys, kierukan siistimistä (seurasin jopa monitorista)=>jukurttia ja leipää=>kotiin=>kepit alle viikon=>pelaamassa kahden viikon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;26604381:
Lääkäriin=>jonoon=>tähystyspäivä=>paskat housuissa=>rauhoittavia=>puudutus tippaa varten=>selkäydinpuudutus (nauratti vain koska rauhoittavia)=>kaksi tai kolme reikää ja tähystys, kierukan siistimistä (seurasin jopa monitorista)=>jukurttia ja leipää=>kotiin=>kepit alle viikon=>pelaamassa kahden viikon jälkeen.

Miksi rauhoittavia?

Multa operoitiin rannetta puudutuksessa mutten mitään rauhoittavia saanut.