Ponin/hevosen omistajat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hevoskärpänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hevoskärpänen

Vieras
Meillä on ollut ponikuumetta tässä jo pidemmän aikaa :) Historiamme on sellainen, että minä olen nuoruudessani ratsastanut ja kilpaillut aktiivisesti, omistanut ponin ja hevosenkin. Nyt harrastuksessa on ollut sellainen 16v tauko...

Omat lapseni alkavat olla siinä iässä, että kovasti haluavat talleille ratsastustunneille ja itseänikin kovasti polttelisi taas päästä ratsastusharrastuksen pariin :)

Olen alkanut kuitenkin kallistua siihen ajatukseen, että meille tulisi halvemmaksi hankkia oma poni, kuin että kaikki kävisimme tunneilla... Meitä olisi tällä hetkellä viisi tuntilaista ja kaksi vielä kasvamassa lisää :D! Nuorimmaisemme on vasta niin pieni, että en voi harkita itselleni hevosta (vielä ), mutta ponin kanssa voisimme puuhata ja ehtisin opettaa lapsia sen hoidossa ja ratsastuksessa.

Kuinka teillä muilla, oletteko hankkineet ponin/hevosen juuri sen takia, että se tulee ison perheen takia halvemmaksi kuin tunnit? Toki pitäminen maksaa ison summan, mutta olen vuosikustannukseksi laskenut 6500e sisältäen tallipaikan, vakuutuksen, kivennäiset, eläinlääkärinkustannukset, kengityksen, madotukset... Ja sen pystymme kyllä hoitamaan.

Olisi kiva kuulla kokemuksia! Ja neuvoja, varoituksia, vinkkejä, kannustuksia otetaan tietysti vastaan :)

no itellä ei oo. eikä lapsia. mutta suosittelen että poni on eläin ja ettei kaikki roiku sielä selässä peräjälkeen. varmaan kyl ootkin fiksu eikä näin tulisi käymään. suosittelen myös että hakeudutte jonnekin ratsastuskouluun jossa on apua tarvittaessa.
hyvin ku vahtaat vaan lapsien perään että käsittelee ponia nätisti ja kunnioittaa eläimen omaa rauhaa, ni mikäs siinä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mim:
no itellä ei oo. eikä lapsia. mutta suosittelen että poni on eläin ja ettei kaikki roiku sielä selässä peräjälkeen. varmaan kyl ootkin fiksu eikä näin tulisi käymään. suosittelen myös että hakeudutte jonnekin ratsastuskouluun jossa on apua tarvittaessa.
hyvin ku vahtaat vaan lapsien perään että käsittelee ponia nätisti ja kunnioittaa eläimen omaa rauhaa, ni mikäs siinä. :)

Juuri näin :) En tosiaan antaisi kaikkien lasten mennä peräjälkeen ;) Tehtäisiin selkeästi joka lapselle "oma päivä", jolloin olisi hänen vuoronsa ratsastaa. Äitinä kuljettaisin lasta/lapsia talleille 6 kertaa viikossa, yksi päivä pidettäisiin vapaata :) Täytyisi myös löytää joku luotettava tyttö tai poika, joka voisi mahdollisesti hoitaa ratsastuksen silloin, kun ollaan sairaana tai lomilla.
Talli, johon veisimme ponin on ratsastuskoulu, joten apua olisi kyllä lähellä saatavana. Itselläni kuitenkin vankka perusosaaminen hevosista, vaikka aikaa onkin kulunut ;)
Täytyisi varmasti tehdä niinkin, että joka päivä ei lähde kaikki lapset tallille, että säilyy kunnon rauha ponin hoidossa :)
Katsotaan, ehkä tämä haave toteutuukin!