ponnistusvaiheen kestosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun mua on alkanut nyt kakkosta odottaessa "pelottaa", kun joka kirjasessa ja lehtisessä jossa kerrotaan synnytyksestä, niin sanotaan , että ponnistusvaihe on uudelleensynnyttäjillä lyhyempi ku ekalla kerralla.
mulla toi vaihe kesti ekastaki vaan 7 minuuttia... mites muilla , onko teillä lyhentynyt kovasikin?
mulla koko eka synnytys kesti kaikkineen 3t 42minuuttia.

puolittu noi kaikki ajat. synnytys 24 tunnista noin 12:sta ja ponnistus 22 minuutista johku kymppiin tai vajaa. mut toka synnytys meniki iha eri taval ja lapsi tuli helpommin ulos

Mulla eka synnytys kesti noin 10 tuntia ponnistusvaihe 6min. Toka synnytys kesti 3t 25min ja ponnistus 7 min ois ollu vähemmän mutta kun niillä kahella supistuksella jolla lapsi syntyi piti pitkän tauon supistuksen välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Eiks se ole vaan parempi mitä nopeammin tulee?

Mulla eka 15min ja toka 7min.

Mun mielestä ainakin ois. Mun mielestä just kamalin vaihe oli toi ponnistusvaihe.

Oli se, varsinkin kun melkeen 5kg tuli ilman puudutuksia. :whistle:
Tosin siks se tuliki niin nopeesti kun ajattelin, että kivut loppuu heti kun vauva syntyy. :)

Ekan synnytys kesti 23h,ponnistus 18min.Tokan synnytys 12h,ponnistus 16min.Pelotteli mokoma kätilö että ratsastajilla ponnistusvaihe voi pitkittyä hyvien lantionpohja lihaksien takia.Mutta hengissä selvittiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Eiks se ole vaan parempi mitä nopeammin tulee?

Mulla eka 15min ja toka 7min.

Mun mielestä ainakin ois. Mun mielestä just kamalin vaihe oli toi ponnistusvaihe.

Oli se, varsinkin kun melkeen 5kg tuli ilman puudutuksia. :whistle:
Tosin siks se tuliki niin nopeesti kun ajattelin, että kivut loppuu heti kun vauva syntyy. :)

Mul tuli eka pelkällä ilokaasun voimalla. Tokasta sain kohdunkaulan puudutteen vajaa tunti ennen ku synty.

Sä oot tehny urotyön kun noin ison oot saanut noin aikaseksi :)

no mites sit antaako ne uudelleensynnyttäjälle herkemmin spinaalin vai epiduraalin?
mua toi nopee ponnistus pelottaa, et repeekö siinä pahasti paikat jos niin nopeesti tulee.. ekasta mulle tehtiin eppari.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eka viis ponnistusta ja toinen kolme.. että en tiedä. Ajat tais olla muutamaa minuuttia. Kolmatta odottelen nyt.

Niin ja ekasta repesin vähän, toisesta en ollenkaan. En halunnut epparia eikä sitä tarvittukaan.

Yhteistyössä