Porista Rovaniemelle, mitä reittiä kannattais ajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ennen ollaan ajettu rannikkoa pitkin, vaasa...kokkola...oulu...jne
Nyt mietittiin reittiä kankaanpää...seinäjoki...oulu jne. Oliskohan kumpaa kautta järkevämpi ja turvallisempi?

Jos nyt joku osaa sanoa.

Jos talviaikaan olette menossa niin itse menisin ainakin isompia teitä,että on sitten parempi ajella.Kesäaikaan ei niin väliä,silloin on ihan mukava ajella pienempiä teitä.

Alkuperäinen kirjoittaja talvi:
Jos talviaikaan olette menossa niin itse menisin ainakin isompia teitä,että on sitten parempi ajella.Kesäaikaan ei niin väliä,silloin on ihan mukava ajella pienempiä teitä.

no joo talvikelillä mennään, ens viikon torstaina lähdetään. Pelkään aina noita pitkiä ajomatkoja, varsinkin talvikelillä....

Onkohan tuo varmaan vilkkaampikin tie rannikkoa pitkin, kuin seinäjoen kautta...mutta tosiaan ne tiet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja talvi:

no joo talvikelillä mennään, ens viikon torstaina lähdetään. Pelkään aina noita pitkiä ajomatkoja, varsinkin talvikelillä....

Onkohan tuo varmaan vilkkaampikin tie rannikkoa pitkin, kuin seinäjoen kautta...mutta tosiaan ne tiet.

Juu on varmaan nelostie (?) vilkkaampi ja rekkoja =/ Mut itse kyllä menisin kuitenki sitä,kun on varmaan suolattu ja paremmin valaistu niin helpompi ajaa. Pikkuteillä on hyvälläkin talvikelillä musta ärsyttävä ajaa,kun vastaan tulevista autoista aina pöllähtää lumet (varsinki nyt ku on vaan tuommoista hötylunta satanut) ja tuntuu et ei nää mitään =( Mut kuskihan sen päättää ;)

Me kuljettiin kankaanpää-seinäjoki-lapua-kaustinen-oulu-roi reittiä harva se kk tässä takavuosina. Siinä on yksi pätkä (olikohan ennen kaustista..siinä joku ruotsalaiskylä tien varrella) vähän mutkaista ja kapeaa mut se ei ole ku parikymmentä km. Muuten tiet aivan loistavat. Mä tykkäsin siitä reitistä enemmän ja siellä ei ole niitä linnunpönttöjä tienvarrella niin kuin rantareitillä. Saa rauhassa ajella. Suosittelen siis mieluummin tuota reittiä.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Me kuljettiin kankaanpää-seinäjoki-lapua-kaustinen-oulu-roi reittiä harva se kk tässä takavuosina. Siinä on yksi pätkä (olikohan ennen kaustista..siinä joku ruotsalaiskylä tien varrella) vähän mutkaista ja kapeaa mut se ei ole ku parikymmentä km. Muuten tiet aivan loistavat. Mä tykkäsin siitä reitistä enemmän ja siellä ei ole niitä linnunpönttöjä tienvarrella niin kuin rantareitillä. Saa rauhassa ajella. Suosittelen siis mieluummin tuota reittiä.

Kiitos tarkasta vastauksesta, jotain positiivistakin siis tuolla seinäjoen kautta mentävällä reitillä. Haaveilen just siitä että sais rauhassa ajella ja muuta liikennettä olis vähemmän kuin rantatiellä. Eikä oli niitä rekkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Kiitos tarkasta vastauksesta, jotain positiivistakin siis tuolla seinäjoen kautta mentävällä reitillä. Haaveilen just siitä että sais rauhassa ajella ja muuta liikennettä olis vähemmän kuin rantatiellä. Eikä oli niitä rekkoja.

Olepas hyvä vain! :) Me siis tosi paljon kuljettu ja ehdoton suosikki tuo ooli. Rantaa mentiin ehkä kerran mut se ei napannut. Lisäksi siellä rantareitillä liikkuu enemmän niitä hirvieläimiäkin. Trvallista matkaa teille valitsitte sitten kumman tahansa. Navigaattori muuten kans ohjasi tuolle Seinäjoen reitille.

Yhteistyössä