Porkkanalättyjä aamupalaksi eskarilaiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelen"

Vieras
Meidän likka kerto, et aamupalaksi oli porkkanalättyjä ja hilloa. Kyselin, et tarkotitko, et välipalaks tai ruoaks? "ei kun aamulla kun menin hoitoon ennen eskarin alkua" Meillä ei koskaan tarjottas aamupalaksi lättyjä kotona. Ainakin kun oletan, et hoidossa saa terveellisen aamupalan. Mitä olette tästä mieltä?

No veikkaan, että ovat kyllä olleet välipala. mutta en panisi pahakseni, jos olisi lettuja meidän lapsille eskarissa tarjottu.

jos eskari on keittiöttömän koulun yhteydessä ei ole paljon puuronkeittomahdollisuuksia, joten aamupalajo tarjotaan jos jonkinlaista.

syödäänhän sitä pannukakkujakin aamupalaks niin mitäs tossa vikana? Meillä on joskus siis harvoin mutta joskus vaikka pannaria aamupalaks taikka mustikkapiirakkaa :D Aika huvittavaa ihmetellä tollasta.

Öööö... Eiks ne ole vähän, kuin vaikka pinaattiletut? Jos kaverina on ollut esim. puolukkahilloa, niin en mä näe tossa mitään pahaa. Vai onko kyse siitä, että ne on nimenomaan olleet aamupala?
Onko porkkanalätyt jotenkin synti aamiaisella, mutta lounaaksi ihan hyväksyttävää? En ymmärrä...

Porkkanalätyt on herkullisia ja enimmäkseen myös ihan terveellisiä. Meillä tehdään itse välillä ihan pääruuaksi ja siitä saattaa jäädä yli ilta- tai aamupalaksi. Soittakaa nyt äkkiä jonnekin :p. En kyllä söisi hilloa kaverina, joko napostellaan sellaisenaan tai leivän päällä, tai sitten on kastike. Meillä syödään joskus kyllä myös suklaapuuroa ja vaikka minkälaisia muroja.

Jos itse tehtyä, niin ok. Muuten arveluttaa:

vesi, porkkana (39 %), vehnäjauho, kananmuna, ohra-, riisi- ja vehnätärkkelys, rypsiöljy, sokeri, glukoosi, suola (0,8 %), rasvajauhe, kovetettu rypsiöljy, vehnä- ja maitoproteiinivalmiste, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, E 500), mausteet (mm. muskottipähkinä), natriumfosfaatti, aromit, emulgointiaineet (E 471, soijalesitiini), väri E 160a

Jos itse tehtyä, niin ok. Muuten arveluttaa:

vesi, porkkana (39 %), vehnäjauho, kananmuna, ohra-, riisi- ja vehnätärkkelys, rypsiöljy, sokeri, glukoosi, suola (0,8 %), rasvajauhe, kovetettu rypsiöljy, vehnä- ja maitoproteiinivalmiste, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, E 500), mausteet (mm. muskottipähkinä), natriumfosfaatti, aromit, emulgointiaineet (E 471, soijalesitiini), väri E 160a

Katopa huviksesi mitä leivässä on, leikkeleissä, juustoissa, jugurteissa jne.

Mun mielestä porkkanalettu ja tavan lettu on kuitenki vähän eri asia. Ja aamupalana voi olla muutakin kuin puuroa/muroja.
Terveellisyys no...onko sit esim. viilis+patonki+lehtisalaatti parempi kuten täällä oli eräänä aamuna?

Siis tälläisestä nousee haloo ja Afrikassa on satoja tuhansia nälkää näkeviä lapsia??????

Mun mielestä tuo on ihan ok aamupala, kun sitä ei kuitenkaan joka aamu tarjoilla. Lisäksi siellä on varmana ollut esim. leipää/näkkäriä ja maitoa niin aivan hyvä aamupala on kyseessä. Jos aamupalaa ei olis annettu lainkaan niin saattaisin olla ihmeissään, mutta en siinäkään tapauksessa tulisi sitä tänne ihmettelemään.

Meidän eskarilainen söisi joka aamu pelkkiä pinaattilettuja,jos tarjolla olisi.Aika usein niitä annan jos jääkaapissa on.Ja kyllä hän mielestäni terveellisesti syö,kaikki vihannekset kelpaavat,kala suurta herkkua,ei juo limua tai mehuja jne.En ymmärrä miksi oli niin kamala asia tuo porkkanalettujen antaminen.

Yhteistyössä