Positiivinen vai Negatiivinen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tein aamulla ovistestin. virtsa oli ollu rakossa 6 tuntia.
se näytti positiivista. halusin kuitenkin varmistua asiasta ja tein uuden testin kun olin juonu aamukahvin. aikaa meni ehkä 1,5tuntia. tää testi taas on selvästi negatiivinen kun viiva on paljon haaleempi kun kontrolliviiva.

nyt oon ihan pihalla. miksi aamupissasta tuli positiivinen ja nyt taas ei. kertyykö jostain lh hormonia kehoon vaikkei ovista oiskaan? enteeksi tyhmät kysymykset :)

Mä en luottaisi kumpaakaan tulokseen, sillä useimpin ovistestien ohjeissa suositellaan testin tekoa muusta kuin aamuvirtsasta, mutta niin että ei ole juotu tai käyty pissalla 2-4 tuntiin. Tee myöhemmin iltapäivällä uusi testi.

Mä en luottaisi kumpaakaan tulokseen, sillä useimpin ovistestien ohjeissa suositellaan testin tekoa muusta kuin aamuvirtsasta, mutta niin että ei ole juotu tai käyty pissalla 2-4 tuntiin. Tee myöhemmin iltapäivällä uusi testi.
cittarista ostin ovistestejä joita juuri Suositeltiin tehdä aamusta.
mammaksi.fistä ostin testejä joita Ei suositella aamulla tehtävän.
Kaikissa eri ohjeet.. höh

Saanko kysyä, miksi käytätte näitä ovistestejä??? Jos raskautta toivoo, niin eikö ole kaikista varminta vaan sekstailla esim. joka toinen päivä ilman mitään stressaavia testejä ym??

Oletko lukenut kyseisen testimerkin ohjeesta voiko sen tehdä aamupissasta? Tuo jälkimmäinen näyte on ainakin olut liian laimea, koska ennen testin tekemistä suositellaan välttämään nesteiden nauttimista pari tuntia ja myös pidättämään sen ajan. Sinuna tekisin iltapäivällä vielä uuden testin ja koittaisin saada vahvemman näytteen. Aamun positiivinen voi hyvinkin olla oikea. :)

Saanko kysyä, miksi käytätte näitä ovistestejä??? Jos raskautta toivoo, niin eikö ole kaikista varminta vaan sekstailla esim. joka toinen päivä ilman mitään stressaavia testejä ym??

Helpointahan se lapsen teko on silloin, kun tietää ajoituksen menevän kohdilleen. Miksi nykytekniikkaa ei tässä saisi käyttää hyödykseen, vaikka ehkäisyssä se on sallittua? Jotkut ei myöskään innostu ajatuksesta jyystää harva se päivä kuukausikaupalla...

Sen verran voin valottaa, että jos esim. kierto on pitkä, vaikka yli 60 päivää, niin luuletko tosissasi, että ihmiset jaksavat/pystyvät/kerkiävät naiskentelemaan vuosi tolkulla joka toinen päivä?

[QUOTE="vieras";23092218]Eikös ne pidä tehdä illalla ja olla monta tuntia juomatta ja pissaamatta?[/QUOTE]

Suurimmassa osassa testejä suositus taitaa olla klo 10-20 välillä. Muutaman tunnin pidätys ja ainakin 2h ilman nesteiden nauttimista.

"- Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
- Ota virtsanäyte joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin.
- Vältä juomista kaksi tuntia ennen virtsanäytteen ottamista sillä laimentuneesta virtsanäytteestä tehty testi ei välttämättä havaitse LH huippua."

tarkoittaako tuo niin,että aamupissasta ei näkyis se hormoni? vai ymmärränkö väärin? se oli kuitenkin vanha plussa. tein joo mokan kun testasin nopeesti ton kahvin jälkeen. koitan ny saada pidätellä monta tuntia ja katsoo sitten uudelleen. oisko kello 1 hyvä?

Ovistestin tekeminen aamulla olisi tietysti monelle helpointa ja siksi uskon, että jotkut toimittajat sanovat, että heidän testiään voi tehdä aamullakin. Vaikka tosiaasia on, että lh näkyy paremmin ja oikammin päiväsaikaan.

Kaikilla ei tuo aikataulu toimi. Ja ei kaikkia kiinnosta tehä sitä joka toinen päivä. Me tehtiin tuolla tahdilla, eikä mitään raskauden alkuakaan moneen vuoteen. Sitten tehtiin sitä kolmena perättäisenä päivänä oviksen tienoilla ja jopa tärppäsi. :)

[QUOTE="a.p";23092278]"- Älä käytä aamuvirtsaa (ensimmäinen virtsa heräämisen jälkeen) sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla. Se ei näy virtsassasi kuin vasta myöhemmin päivällä.
- Ota virtsanäyte joka päivä suunnilleen samoihin aikoihin.
- Vältä juomista kaksi tuntia ennen virtsanäytteen ottamista sillä laimentuneesta virtsanäytteestä tehty testi ei välttämättä havaitse LH huippua."

tarkoittaako tuo niin,että aamupissasta ei näkyis se hormoni? vai ymmärränkö väärin? se oli kuitenkin vanha plussa. tein joo mokan kun testasin nopeesti ton kahvin jälkeen. koitan ny saada pidätellä monta tuntia ja katsoo sitten uudelleen. oisko kello 1 hyvä?[/QUOTE]

Pidätä niin kauan kun pystyt ja muista olla juomatta. Mutta muista juoda sen jälkeen. Mulla todettiin verikokeissa nestehukkaa, kun pitkään tikuttelin ja ajan kanssa totuin janon tunteeseen... Noloa, mutta totta.

silti mä nyt ihmettelen, miksi aamulla se näkyi plussana. varsinkaan kun sitei saa aampissasta tehdä. ton mä ymmärrän kyllä että oli pissa tosi laimeeta kun olin just juonu. vettä ja kahvia.

nyt se oli vielä vaaleempi viiva kun tuo toinen. en ymmärrä!
eilen testasin iltapäivällä ja sain kuitenkin kohtalaisen tumman viivan,vaikkei kontrollinkanssa yhtä tumma ollu. aamulla yhtätumma ja nyt kokoajan laimeentunu. mulla siis oli ovis eilen tai yöllä ja nyt ohi??

Yhteistyössä