Poskiontelotulehdus ja raskaus rv 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fanni-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fanni-80

Vieras
Onko kellään ollut poskiontelotulehdusta raskaana? Mulla alkoi flunssa 2 viikoa sitten ja edelleen tulee räkää ihan pirusti eikä paranemisesta ole merkkejä. Soitin terveyskeskukseen ja sanoivat, että kannattaa odottaa vielä muutama päivä ennen lääkäriin menoa. Poskiin sattuu niistäessäni ja siksi epäilen poskiontelotulehdusta. Voikohan tästä olla jotain haittaa vauvalle? Millaista hoitoa olet saanut jos on ollut samanlaista poskiontelotulehdukseen viittaavaa? Voikohan mitään antibiottejakaan syödä? Pitäisiköhän vaan mennä yksityiselle lääkäriin eikä enää odottaa. Kokemuksia kaivataan!

Mulla oli sama tilanne pari viikkoa sitten. Arvauskeskuksessa käskettiin vaan kannuttaa nenää ja odottaa. Kipu yltyi kamalaksi ja sitten sain antibiotit ja Panacodia. Särky oli niin kova että vetelin neljä päivää neljä Panacodia päivässä ja se vain helpotti kipua ei poistanut. Soitin uudestaan terveyskeskukseen ja oma hoitaja käski vaan jatkaa nappien syömistä ja lisää kuuulema saa kun pyytää reseptien uusintaa. Halooo! Soitin yksityiselle ja sain ajan samalle päivälle poskiontelot punkteerattiin ja kipu helpotti jo samana iltana. Jälkihoidoksi annettiin kolme kertaa päivässä Otrivinia ja nenän kannutusta. Ihmettelin kun Otrivinissa oli kielto, mutta lääkäri vaan totesi että ei siitä haittaa ole.
Siinä vaiheessa olin raskausviikolla 32.

Punkteeraukseen ehdottomasti kannattaa mennä. Siitä saatu ilo oli 90 Eur arvoinen!

Fantti

Mua ei saa punkteeraukseen enää ikinä!!! Eikä mun lapsiakaan saa sinne viedä. Talvella mulle tehtiin epäonnistunut punkteeraus ja kipu oli kyllä aivan kamala sen jälkeen...
Mutta asiaan... poskiontelontulehdukseen on kyllä ihan toimivia antibiootteja joita saa siis myös raskaana syödä. Ja kannattaa mennä ajoissa lääkäriin sen poskiontelontulehduksen kanssa ettei äidy vielä pahemmaksi. Mene vaikka yksityiselle jos et saa omasta terveyskeskuksesta aikoja.

heippa!

Oikeasti ensisijainen hoito raskauden aikana on aina se punkteeraus, ei antibiootti. Sori... tylsempi juttu. Antibiootin saa siis toki syödä raskauden aikana, mutta näin on käypä hoidon mukaan sinuiitti hoidettava.

Yhteistyössä