POSTI ja suurikokoinen kirjelähetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymystelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymystelijä

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta, miten posti yleensä toimii teidän kohdallanne? Eli jos teille on tulossa suurikokoinen kirjelähetys postista, niin soittaako postipoika ensin ovikelloa ja yrittää toimittaa kirjeen, mikäli ei avata, kirjoittaa lapun, jolla voi noutaa kirjeen postista.. VAI jättääkö postipoika pelkästään lapun, yrittämättäkään toimittaa kirjettä?

Kaiken huippu, että voin hakea tuon kirjelähetyksen vasta illalla.. eli ilmeisesti se on hänellä mukanaa?? Miksi se on hänellä mukana, jos hän ei edes aio yrittää toimittaa sitä ensin ovikelloa soittamalla?

Nykyisin jättävät nuo suuremmat, kun on ihan postilaatikko (ja tälle alueelle jaetaan autolla niin mahtuu kyytiin). Kun asuin kerrostalossa niin joskus niillä oli lähetykset mukana, joskus taas ei. Ja olen käsittänyt että jos ei niillä mahdu ne lähetykset kyytiin, niin niitä ei oteta mukaan vaan tuodaan se lappu. Ja jos se on mukana niin pitää ensin soittaa ovikelloa, jos ei avata niin jätetään se lappu.

Mutta sentään sinulla on mahdollista hakea se samana päivänä, tuolla alueella missä Tampereella asuin suurikokoiset kirjeet pääsi hakemaan vasta seuraavana päivänä. Ja sekös otti kupoliin kun jotain odotti saapuvaksi ja sitten piti vielä odotella seuraavaan päivään.

Vähän kun googlailin niin löytyi viime vuodelta eräästä keskusteluketjusta toiselta palstalta tälläinen, joku siis lähettänyt postille palautetta ja kysellyt asiaa.

'Maksikirjeitä ei lähtökohtaisesti voida jakaa perusjakelussa ison koon vuoksi. Lähetyksestä jaetaan noutoilmoitus, jolla Maksikirjeen voi noutaa omasta asiointipisteestä. Lähetys voidaan myös jakaa perusjakelussa, jos se on postinjakelun järjestelyjen kannalta mahdollista."

Viimeksi muokattu:
Okei, mä kysäsen tota viel sieltä postista. Mulle ei oo mitenkään helppoo lähtee hakemaan postista oikein mitään, mut ehkä tänään onnistuu.. Mä oon vasta muuttanut pohjoisesta etelään ja tosiaan tuppukylässä, mistä oon kotoisin, niin posti yritettiin aina tuoda kotiin ensin (ellei mahtunut luukusta), mutta ehkä niillä on täällä vähän enemmän tekemistä... tai niitä vähemmän kiinnostaa.

Nykyään tulee vaan lappu, että voi hakea postista kello sen ja sen jälkeen - tuo posti on lauantaisinkin auki ja iltaisin aina 8 saakka, samassa rakennuksessa on marketti, missä käydään iltaisin ruoka-ostoksilla. Joulun alla väliin soittelivat ovikelloa - mies tilailee kaikki lahjat pääasiassa ulkomailta, ne tuodaan joko kotiin tai sitten ne ovat lähetyksiä, mitkä vastaanottajan pitää itse kirjata. Tosin joulun alla tuli kotiin kuljetettuna ihan tavallisia kotimaan pakettejakin, vaikkei niihin ollut kotiinkuljetusta, kokeilevat, jos saisivat jaettua niitä pois ennen postiin viemistä, kun siellä on vähän ylitäyttä :D

Nykyisissä postin ehdoissahan on, ettei heidän tarvitse edes yrittää toimittaa noita isoja kotiin. Yksityisethän eivät enää maksikirjeitä pysty lähettämäänkään.

Mun pitää selvittää tuo postin pakettiautomaatti.. Jos siihen vois tilata ens kerralla. Enhän mä päässyt postiin. Tympii paljon. Mulla on postiin kumminki aika pitkä matka.

Pakettiautomaatti on kyllä kätevä, ja ainakin täällä missä asun on harvassa ne kerrat kun ei automaatti toimisi, ei minun kohdalla ole ikinä niin käynyt. Ja aikalailla kaikki menee sinne, paitsi ebay-tilaukset sun muut maailmalta tulevat.

Nykyään tulee vaan lappu, että voi hakea postista kello sen ja sen jälkeen - tuo posti on lauantaisinkin auki ja iltaisin aina 8 saakka, samassa rakennuksessa on marketti, missä käydään iltaisin ruoka-ostoksilla.

Sama täällä, eli posti marketin kanssa samassa rakennuksessa (ja siellä sitten se pakettiautomaattikin), ja sama oli Tampereella asuessani. Siellä vaan tosiaan oli se kökkö juttu, että jos perjantaina koittivat isoa kirjettä tuoda enkä ollut kotona, niin jäi sitten maanantaille niiden saaminen. Toki eri asiahan se on, jos on alueella missä ne viedään sinne postiin siten, että ne on samana päivänä haettavissa.

Yhteistyössä