Postikulujen ilmoittamisesta huutonetissä..mitä mieltä ...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huuto

Vieras
Ostaja ei ilmoita postikuluja. Kun kysyy on vastaus 3 euroa. No sitten huudan ja maksan ja laittaakin että sun pitää vielä maksaa lisää niin ja niin paljon!

Olin , että ei käy. Vetosi,että postikuluja vaikea tietää koska joka postilla on eri puntarit jne...

Just, itse punnitsen kotona tavaran ja ilmoitan postikulut. Olen aina itse maksanut ylimenevän osan jos olen mokannut punnituksen/pk hinnan ilmoituksessa. Minusta se on reilua.

Mitäs te aattelette?

ei sun tartte maksaa niitä ylimääräisiä kuluja, mutta toi myyjä vois kyllä jatkossa ilmottaa tietyn summan kohteessa ja laittaa, vaikka et palauttaa mahdollisesti ylimääräiset takaisin tai jotain vastaavaa..

Jos myyjä sanoo 3 euroa, se on sitten 3 euroa vaikka yli menisikin, jos ei olla sovittu, että lisää pitää maksaa jos ylittyy. Sama toisinpäin myös. Eli jos on vähemmän, ei tarvi maksaa takaisin ostajalle, jos ei ole etukäteen sovittu.

Minä ilmoitan aina postikulut, ja sitten että en palauta enkä peri. reilua sellainen.

Tiedän joitakin, jotka ilmoittaa pk ja sitten kun ovat vieneet postiin,ilmoittavat vielä todelliset. Mutta silloin pitää lukea ilmoituksessa,että ostaja maksaa mahdolliset lisä pk.

Mä yleensä jätän väliin kiinnostavatkin kohteet jos postikuluja ei ole ilmoitettu. Itse alkuaikoina, kun rupesin tekemään kauppaa myyjänä huutiksessa kävin punnitsemassa postissa myytävät. Aika pian sitä oppii itsekin tietämään mitä postikulut on, kun vaan omistaa mitan ja vaakan. Ei se niin vaikeaa ole. Sitten sellainen asia mihinkä ensikertalaisen (toki kaikkien) kannattaa satsata on pakkaaminen. Eli, kun näkee vähän vaivaa niin isompikokoisemmatkin vaatteet saa menemään normaalina kirjeenä maksikirjeen sijaan. Eli suurin normaali kirjekokohan saa olla 40cm x 25cm x 3cm. Silloin tulee varmasti huutojakin enemmän, kun postikulut ei ole turhan arvokkaat :attn:

Minä ilmoitan postarit useimmiten jo ilmoituksessani. Jos menee enemmän, kärsin nahoissani. Jos vähemmän, palautan ostajalle erotuksen.

Minä maksan postareista sen mitä ilmoituksessa lukee. Jos ei lue, kysyn postareiden osuuden ennen kuin huudan kohdetta. Jos ei vastaa, en huuda. En maksa enempää mitä ilmoitettu. Jos postikulut ovatkin olleet vähemmän, vaadin erotuksen tililleni.

Yhteistyössä