Pottailu aloitettu, "tulokset" melkoisen vähäiset, olisiko teillä vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vinkkejä kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vinkkejä kaipaan

Vieras
Moi,

Meillä on siis kaksoset, tytöt, jotka ovat vasta vähän aikaa sitten oppineet kävelemään. Olemme aloittaneet pottailun kävelemään oppimisen jälkeen (koin sen olevan hieman helpompaa näin äidin näkökulmasta), mutta kaipaisin nyt teiltä vähäsen käytännön vinkkejä.

Tilanne meillä siis se, että potalle mennään mielellään ja siellä hetki maltetaan olla rauhassa lelun, kirjan ja äidin hassuttelun ansiosta. Mutta tän reilun kolmen viikon pottailun aikana on pottaan saatu vain ihan muutamat pissat, ei yhtään kakkaa. Potalle mennään aina heti, kun herätään (aamulla tosin ovat olleet hereillä hetken), aina ruuan jälkeen, ennen ja jälkeen päikkäreitä, ja siinä leikin välissä ainakin kerran. Silti potta jää käytännössä aina tyhjäksi.

Mitä voisin tehdä mielestänne toisin, että homma alkaisi toimimaan hieman paremmin? Vai onko tämä ihan asiaan kuuluvaa? Ymmärrän toki, että ei se sormia napsauttamalla käy ja vie aikaa, mutta olin jotenkin luullut - esikoisia ovat - että nyt jotenkin tässä ajassa jotain sinne pottaan myös saataisiin. Olenko vain liian hätäinen odotuksineni?

Kiitos jo etukäteen vinkeistänne :)

olet liian hätäinen.. hyvinhän teillä menee jos suostuvat mielellään potalle!! ne tuotokset mitä pottaan tulevat ovat "vahinkoja" eivät siis lapsen itsensä tuottamia!

Olin likan 2-vuotispäivänä aivan epätoivon partaalla, kun tuntui, ettei pottailusta voi ikinä tulla mitään, kun ei oltu päästy edes tuohon, mitä teillä. Noh, nyt likka on 2v 4kk ja melkein kuiva. Kävi vaan niin, että sitten 2v 1kk iässä se teki itse aloitteen pottailemiseen ja sen jälkeen alkoi tulla tuloksia vauhdilla.

Eli mun mielestä kuulostaa siltä, että teillä sujuu tosi hyvin! Jatkakaa vaan samaan malliin! Tsemppiä!

Meillä aloiteltiin myös pottatreenit,neiti on 10kk. Muutamat pisut on aamulla pottaan tullut,ja kakka on helppo "napata" kun tytön suoli toimii kellon tarkkuudella. Meillä kun on vielä muutama kuukausi 1v synttäreihinkin vielä aikaa,ei oteta mitään stressiä tietenkään :)

Uusimmat

Yhteistyössä