Pottailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
missä iässä olette alotelleet?

meillä 1v6kk ja ollut noin kuukauden nyt potalla joka päivä,kerran oon saannu vasta pissat pottaan.
usein on pikkupöksyissä ja pissaa ja kakkaa ne :D

muistaakseni isompi muksuista oppi vasta joskus 3 vuoden iässä kuivaksi ja pääsi vaipoista.
Kun en enää muista ..siitäkin jo aikaa :p

Meillä on varsinaiset potailut alotetu noin 1-3kk ennen kun lapsi on päässyt vaipoista. Tosin esikoinen pottaili muutaman kuukauden alle vuoden ikäisenä. Mutta kun innostus loppui niin annoimme olla. Eli käytännössä meillä on lapset alottaneet pottailun vasta kun ovat itse hakeutuneet potalle.
Kuopus on hitusta vaille 2 ja välillä eksyy kokeilemaan potalla istumista ( ilman tuloksia ) . Mielummin pissailisi seisoviltaan, ja kuivaharjotteleekin sitä korokkeen avulla satunnaisesti.

Sitten kun on tullut lapselta itseltään halua pottailuun.

Yritettiin kyllä alta 1-vuotiaita siinä istuttaa, mutta kun ei niin ei tai jos istui, ei tehnyt mitään - minusta tuossa ei ole mitään järkeä. Sitten kun selkeesti lapsesta näkee merkkejä mahdollisesta kuivaksi oppimisesta. Esim. kiinniittää itse huomiota pissin tulemiseen vaippaan, haluaa potalle jne.

Lyhyesti - Pottailu aloitettu 1v 8kk, kuivaks oppi 1v10kk, nyt 2v ja ihan ilman vaippaa.

Esikoista ei saanut potalla istumaan, sitten about 2,5-vuotiaana innostui hommasta itse ja oppi parissa kuukaudessa päiväkuivaksi.
Kuopus nyt 1,5-vuotias ja kuukauden verran ollaan pottailtu, tykkää istua ja tuotostakin välillä tulee, aina muulloin kuitenkin pidetään vaippaa päällä.

Yhteistyössä