Pöyristynyt Jani Toivola (vihreät) on taas järkyttynyt!:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauheaa:O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24216429:
Jos joku opettaja tai lastentarhan opettaja laittaisi tuollaisia spermajuttuja profiiliinsa, niin mitenköhän olisi työsuhteen jatkumisen laita?
Jos kohde olisi samassa työpaikassa oleva henkilö, niin todennäköisesti kunnianloukkaussyyte ja potkut.

[QUOTE="mä";24216503]Jos kohde olisi samassa työpaikassa oleva henkilö, niin todennäköisesti kunnianloukkaussyyte ja potkut.[/QUOTE]

Niinpä. Silloinkin, jos kohde olisi vaikka tämä Jani, se aihauttaisi varmasti paheksuntaa ja jos se näkyisi jonkun lapsen vanhempien silmille, tämä opettaja voisi saada työpaikalla puhuttelun.

[QUOTE="vieras";24214907]No mitä Toivola on tehnyt eduskunnassa? Ei yhtään mitään muuta kuin nostanut palkkansa, joten on "hiukkasen" vaikea puhua Toivolasta JA politiikasta: Toivola kelpaa vain vitseihin ja julkisuuden henkilön pitää sietää kovaakin arvostelua ja vitsejä itsestänsä.[/QUOTE]

Mitä ne muut ekan kauden kansanedustajat, jotka ovat siellä vasta muutaman kuukauden istuneet, ovat saaneet aikaiseksi?

Mitä ne muut ekan kauden kansanedustajat, jotka ovat siellä vasta muutaman kuukauden istuneet, ovat saaneet aikaiseksi?

Kun tekee aloituksen Vajakki Hakkaraisen töppäilystä, niin johan perseet tulee ketjuun huutelemaan, että nyt on kyllä tärkeämpiäkin asioita politiikassa meneillään kuin tämä asia. Mutta vihreitä saa nähtävästi pilkata mielin määrin.

Ketjua juurikaan lukematta, ai Toivolaa tai ketä vain saa haukkua julkisesti ja muut vaan vähättelee herkkänahkaiseksi. On ne perse persut tyhmiä. On varmasti taas iltalehden uutinen, näkee selvästi sen lehden puoluekannan..

[QUOTE="Lila";24216850]Kun tekee aloituksen Vajakki Hakkaraisen töppäilystä, niin johan perseet tulee ketjuun huutelemaan, että nyt on kyllä tärkeämpiäkin asioita politiikassa meneillään kuin tämä asia. Mutta vihreitä saa nähtävästi pilkata mielin määrin.[/QUOTE]
Jep, se on huomattu. Aina kun Hakkarainen tyrii ja sitä puidaan jossain ketjussa, joku möyhöttäjä tulee aina itku kurkussa huutamaan Kataisesta ja Stubbista jotain avutonta, vinkuen että kansanedustaja ryyppäämässä itsensä tajuttomaksi ei ole uutisoinnin arvoista. Se olisi ihan kiva, että jengi edes lukisi ketjun aiheen :D

Joku kirjoitti miten Stubbin suuta ja Pekkarisen tupeeta on myös naureskeltu. Enpä mä niitäkään ymmärrä, mutta Pekkarinen on kuitenkin itse tehnyt valinnan tupeensa kanssa. Ja jopa Stubb voisi halutessaan hymyillä vähemmän leveästi tai oikoa hampaitaan vähemmän eteenpäin tuleviksi (ja todettakoon että mun mielestä Stubbin hymy ja hampaat on just mahtavat, tykkään tosi paljon). Mutta mitä Toivola voi tehdä ihonvärinsä kanssa tai luontaisen seksuaalisen suuntautumisensa kanssa?

Ja, by the way: myös homot käyttävät irtosuhteissaan (ja miksei myös parisuhteissaan) kondomia. Eikä kaikki homot edes harrasta anaaliseksiä. Tuskin kukaan, paitsi Toivola itse, tietää mitä hänen peräpäässään milloinkin tapahtuu...

Siis tottakaihan julkkiksista etenkin politikoista saa tehdä minkälaisia vitsejä vaan. Kohdehenkilöiden pitää osata suhtautua niihin huumorilla oli ne sitten minkälaisia tahansa sehän on osa niiden työtä. Tietenkin on eriasia kuka niitä saa julkisesti sanoa. Tuskin Toivola siitä hirveesti olisi loukkaantunut jos joku känniläinen olisi saman vitsin murjassu baari jonossa.
Mutta tuskimpa Pyysalokaan on omaa facebook profiiliaan kovin julkisena paikkana ajatellut, ainakaan ennen kun vahinko pääsi käymään..

[QUOTE="plop";24214465]En viitsi tekstiä laittaa tähän suoraan, mutta "vitsissä" oli mainittu Toivolan ihonväri, seksuaalinen suuntautuminen ja todellakin siinä oli myös nimi mainittu.[/QUOTE]

Ihan hauska juttu oli. Mukavasti ja komiikkaa soveltaen oli yhdistetty ihmisen itsensä julkituomia ja korostamia piirteitä karikatyyrinomaisesti yhteen. Henkisesti normaali ja huumorintajuinen ihminen kestää tuollaisen ja nauraa sille, varsinkin jos on julkisuuden henkilö. Vastaavaa ja myös mautontakin kuraa heitetään kaikista itseään tyrkylle tuovista ihmisistä. Ei se ehkä aina ole 100% korrektia mutta ei siitä kannata pyöristyä. ;)

[QUOTE="vieras";24214908]Mut mites sitte jos joku vääntäis vitsiä Teuvo Hakkaraisesta, ja varmastihan on väännettykin jo? Olisko se yhtä tuomittavaa suuren yleisön mielestä, rehellisesti? Väitän, että ei.[/QUOTE]

Ei varmaan oliskaan yhtä tuomittavaa kun miettii miten Hakkarainen käyttäytyy. Kulkee pitkin kyliä paukuttamassa turpaansa enemmän kuin paljon, haukkuu, nöyryyttää ja valehtelee minkä ehtii, sammuu baaripöytään ja käyttää kuukaudessa monta tonnia taksilla ajeluun. Hieman erilaista käytöstä Hakkaraisella ja Toivolalla.

[QUOTE="vieras";24222265]Toivolahan sitä Räsästäki mollas, että nyt saa kokea miltä toi osa tuntuu[/QUOTE]

Toivolahan ei ollenkaan aloittanut tuota väittelyä, vaan Päivi ihan itse. Syrji muita ja nosti itsensä jalustalle, jonka jälkeen Toivola puolusti näitä syrjittyjä, hienoa toimintaa Toivolalta!!!

[QUOTE="Eipäs";24222289]Toivolahan ei ollenkaan aloittanut tuota väittelyä, vaan Päivi ihan itse. Syrji muita ja nosti itsensä jalustalle, jonka jälkeen Toivola puolusti näitä syrjittyjä, hienoa toimintaa Toivolalta!!![/QUOTE]

Eli ihan kun päiväkodista; - Toi alotti kiusaamisen..eipäs kun toi. Ja arvaa mitä lapsille vastaan? - Sillä ei ole merkitystä nyt kuka sen alotti, vaan sillä ketä siinä kiusaamisessa on ollut mukana!

[QUOTE="vieras";24222316]Eli ihan kun päiväkodista; - Toi alotti kiusaamisen..eipäs kun toi. Ja arvaa mitä lapsille vastaan? - Sillä ei ole merkitystä nyt kuka sen alotti, vaan sillä ketä siinä kiusaamisessa on ollut mukana![/QUOTE]

Huono vertaus. Räsänen riitelee ja on epäkohtelias, Toivola ei, hän puolustaa sorrettuja, ihan eri asia.

Mun mielestä suvaitsuvaisuuden, rasismin ja tyhmyydenkin vuoksi kuuluukin pöyristyä kerta toisensa jälkeen. Tämä palsta ei ole koko Suomi, mutta antaa sentään osviittaa kansasta ja täälläkin on ihmiset aivan pokkana ihmetelleet miksi NEEKERI on haukkumasana.... Eli todella paljon on tehtävää ennen kuin Suomesta saadaan suvaitsevainen ja sivistynyt maa. Jos kukaan ei pöyristyisi moisen moukkamaisuuden edessä, niin miten kukaan ymmärtäisi mikä on ja ei ole moukkamaista?

Lukiko joku muuten uusimmasta MeNaiset- lehdestä juttua ulkomaalaisista naisista? Niin ja olihan siinä yksi suomenruotsalainenkin joka ei uskaltanut iltaisin kaupungilla puhua omalla äidinkielellään. Aika tosi surulliseksi tulin tuon jutun luettuani.

Palatakseni vielä vitsiin: julkisuuden henkilö ja varsinkin poliitikko saa toki varautua siihen että lokaa tulee. Enkä mä edes koe epäreiluna sitä jos lokaa tulee toilailuista (esim. Hakkarainen). Mutta silloin jos irvailu johtuu asioista joille itse ei voi mitään, mielestäni se on pelkästään kamalaa ja totta: pöyristyttävää. Jani on tummaihoinen ja homo. Nuo asiat ei muuksi muutu vaikka mitä tapahtuis. Eikä tietysti tarvitsekaan. Hakkarainen pilaa mainettaan typerillä kommenteillaan ja toimillaan, Toivola olemalla avoimesti se mikä on. Huomaatteko eron?

En todellakaan rinnasta homoutta tai ihon väriä mihinkään vammaan, mutta entäpä jos joku edustajista olisi vaikkapa cp-vammainen? Saisiko hänen vammastaan heittää roisia kommenttia ja mauttomia vitsejä? Niinpä.

Hyvin puhuttu.

Mäkin luin sen MeNaisten jutun, ja hiljaiseksi veti. Pakko tosin korjata sen verran, että naiset eivät olleet ulkomaalaisia vaan Suomen kansalaisia. Heitä yhdisti "väärä" ihonväri tai "väärä" äidinkieli, jonka takia he eivät voi kulkea julkisilla paikoilla rauhassa ja pelkäämättä. Ikävintä oli, että naisia ja lapsia uhanneet huutelijat olivat enimmäkseen olleet aikuisia miehiä, joten ilmeisesti maskuliiniseen kunniakäsitykseen kuuluva jalo vaatimus heikompien suojelemisesta ei kuulu näiden "isänmaan puolustajien" repertuaariin.

Mä olen muutenkin totaalisen kyllästynyt erään puolueen sisältä ja liepeiltä kantautuvaan jatkuvaan aivopiereskelyyn, siihen, kuinka munattomasti puolueen johto kyseisiä päästelijöitä rankaisee, ja eniten siihen, kuinka aikuiset ihmiset vänkäävät keskustelupalstalla virtuaalisilmät selällään, kuinka milloin mikäkin sivistyneen maailman peruskäytöstapojen ehdottomasti tuomitsema törkeys on huumoria tai sananvapautta. Ihmiset, jotka eivät käsitä, kuka tämän ketjun aiheena olevassa tapauksessa tai muissa samankaltaisissa tilanteissa on se, joka on toiminut väärin, eivät voi elää ihmisoikeuksia ja perusvapauksia kunnioittavassa sivistysvaltiossa, sillä he ovat kykenemättömiä ymmärtämään noiden oikeuksien ja vapauksien mukana tulevia velvollisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja -eipäs;24222402:
Huono vertaus. Räsänen riitelee ja on epäkohtelias, Toivola ei, hän puolustaa sorrettuja, ihan eri asia.

Se on sun mielipiteesi mutta ei suinkaan totuus ; ) Eli ainakun Toivola tästä lähin ärähtää; Hän vaan puolustaa sorrettuja..lol

Siis eikö kenenkään muun mielestä Toivola vaikuta teennäiseltä pyrkyriltä? Oikeasti? Se ei todellakaan "puolusta sorrettuja" vaan omaa asemaansa ja palkkapussiaan. Se, että joku kuuluu vähemmistöön, ei tee hänestä automaattisesti jalompaa kuin enemmistöön kuuluva. Vähemmistöön kuuluminen ei ole mikään arvo itsessään, mutta monet tuntuu ajattelevan, että on. Eihän se ole edes mikään valintakysymys, ei Toivola ole valinnut olla tummaihoinen homoseksuaali. Nehän ovat molemmat synnynnäisiä ominaisuuksia. Miten ihmeessä hän voisi sitten näiden ominaisuuksiensa ansiosta olla "pienempien puolustaja"?

Olen nähnyt Toivolan useissa haastatteluissa mediassa sekä livenä eikä hän vaikuta aidolta. Nuo jatkuvat "pöyristymisetkin" ovat tietoista mediapeliä jolla J.T. pönkittää päälleliimattua imagoa vähemmistön puolustajana. J.T. näyttää käyttävän jokaisen tilaisuuden saada huolestuneet kasvonsa lehtiin, mutta todellista annettavaa en ole hänen suunnaltaan vielä nähnyt.

Yhteistyössä