Pph kiroili lapselleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipaa

Vieras
Mun lapset on pph:lla ja on aivan mahtava pph. No, tänään ei kai ollu pph:n paras päivä ja hän sanoi suuttuneensa nuoremmalle lapselleni ja myönsi sanoneensa kirosanan. Tyttöni työnsi leikkivaunuja sisällä ja ne osui takkaan, joka oli ilmeisesti kuuma kun vaunujen kangas paloi/suli takan luukkuun kiinni ja siis silloin pph suuttui. Mua ei se suuttuminen haitannu tai kirosana, mut mietin, että olisko sittenkin pitänyt sanoa pph:lle jotain takan lämmittämisestä/kuumuudesta. Kai sen kodin täytyy olla turvallinen lapsille ja ei kai se ollu tytön vika, että takan luukku oli niin kuuma, että kangas suli siihen. Meilläkin kotona takka joskus kuuma, mutta lämmitetään yleensä kun ovat nukkumassa niin ei tartte kieltää koko ajan. Tollanen suuttuminen on inhimillistä ja ei haittaa mua sinällään, mut olisko pitäny sanoa hänelle, että lämmittää takan esim.ed.iltana niin ei sit tartte niin varoa lasten juttuja...

Joo ja tarjoaa vain kylmiä ruokia, ettei lapset esim. polta itseään keittiössä. Pitänee myös varoa, ettei tarjoa ruokaa liian isoina palasina, ettei tartu kurkkuun ja lapsi tukehdu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Niin... kyllä mäkin huolestuisin jos lapset olisi hoidossa paikassa, jossa on takka jossa poltetaan tulia lasten ollessa paikalla :o

:o et kai oo tosissasi..

Kyllä mä olen.

Ainakin, jos ei sitten pystytä varmasti pitämään kaikkia lapsia tarpeeksi kaukana siitä.

Mä en vaan ymmärrä, miks niitä tulia täytyy polttaa sillon kun hoitolapset on paikalla?

Niin... kyllä mäkin huolestuisin jos lapset olisi hoidossa paikassa, jossa on takka jossa poltetaan tulia lasten ollessa paikalla :o

Kyllä mä olen.

Ainakin, jos ei sitten pystytä varmasti pitämään kaikkia lapsia tarpeeksi kaukana siitä.

Mä en vaan ymmärrä, miks niitä tulia täytyy polttaa sillon kun hoitolapset on paikalla?

no entäs omat lapset
:o :o

Kyllä mä olen.

Kun se on sen hoitajan KOTI. Se ei ole laitos, joka on tehty pehmustetuksi pikku pilttien temmellysareenaksi vaan ihan asumiskäyttöön tarkoitettu rakennus.

Sulla ei liene kodissasi mitään kuumaa paikkaa?

No just! Meillä kyllä lämmitetään puilla kotonakin ja lapset ovat kyllä nopeasti oppinut että siihen ei saa koskea. Palovammoja ei ole ikinä tullut. Ei takka ole mikään kauhun paikka :D

Saa siis toki kotiansa lämmittää, mut sit täytyy myös valvoa, ettei käy vahinkoja, joista täytyy suuttua. Mekin ollaan omassa kotona varovaisia takan suhteen ja lämmitetään vasta lasten nukahdettua niin ei tartte vahtia koko aikaa.

Kyllä mä olen.

Tarttisko hoitajan siis olla työssään päivät ja yöt valvoa sitä tulta? Kun luukkuja ei voi vetäistä kiinni liian aikaisin, ettei hoitaja ja perheensä kuole häkämyrkytykseen eikä niitä kannata yöksikään auki jättää.

Sem kokoinen lapsi joka jo työntää nuken vaunuja osaa varoa takkaa. Liika hössötäminen ei aina ole hyvästä.

Onhan se niin että ei tipu jos ei kiipeä mutta ei myöskään opi kiipeämään turvallisesti. Enkä nyt tarkoita sitä että pitäisi antaa lasten polttaa itsensä takassa.

Kyllä mä olen.

no entäs omat lapset
:o :o

No luulen että ne omat lapset on siihen jo tottuneet ja ehkä oppineet että takka on kuuma. Toivottavasti.

Mut eikö sen takankin vois lämmittää yöllä niin, et se ei enää ole noin polttavan kuuma kun lapset on paikalla?
Jos kyseessä on varaava takka.

Alkuperäinen kirjoittaja piipaa:
Saa siis toki kotiansa lämmittää, mut sit täytyy myös valvoa, ettei käy vahinkoja, joista täytyy suuttua. Mekin ollaan omassa kotona varovaisia takan suhteen ja lämmitetään vasta lasten nukahdettua niin ei tartte vahtia koko aikaa.

Eli sitten olisi parempi, ettei lapset saa kuljettaa niitä vaunuja ja leikkivät yhdessä määrätyssä huoneessa?

Eihän sitä voisi ruokaakaan tehdä jos lapsia ja kuumaa pitää noin varoa :D Mutta tarkkana tietysti pitää olla kun on takka ja ryhmä lapsia vieressä. Mitä mainioin tilanne opettaa lapsille perusasioita tulesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Sem kokoinen lapsi joka jo työntää nuken vaunuja osaa varoa takkaa. Liika hössötäminen ei aina ole hyvästä.

Onhan se niin että ei tipu jos ei kiipeä mutta ei myöskään opi kiipeämään turvallisesti. Enkä nyt tarkoita sitä että pitäisi antaa lasten polttaa itsensä takassa.

Näinhän se on.

Mutta on tosiaan niitäkin, jotka joskus tippuu.
Ja ne on surullisia juttuja ne. Ja erittäin kivuliaita, vaikkei aina hengenvaarallisia.

Se takan varominen voipi joskus unohtua. Tai kaveri tönäistä toista väärässä paikassa.

Mutta onneksi mun ei tarvi tälläsistä huolehtia, kun ei muksut ole hoidossa.
Mummolan takkaa ei koskaan kuumenneta niin et se on polttavan kuuma kun me ollaan siellä. Lämmitys hoidetaan edellisenä päivänä tai yön aikana. Eikä kukaan muuten valvo sen takia koko yötä.

Uuni on hieman eri asia kuin takka. Takka tai sen luukku on todella kuuma kun sitä polttaa. Kotona tyttö ei koske luukuun, mut pph:lla on erilainen takka. Tyttö ei kai muutenkaan nähnyt/tajunnut, että vaunut osuu takkaan. Tyttö on siis 2v.

Meidän 2v3kk tyttö tajuaa jo ihan selvästi että takka on kuuma kun siinä on tuli. Esikoine oppi aiemmin kun oli nuorempi toisena talvenaan.

Se on vaan siitä kiinni, että asia opetetaan selkeästi ja muistutetaan lapsia takasta.

Meidän 2v3kk tyttö tajuaa jo ihan selvästi että takka on kuuma kun siinä on tuli. Esikoine oppi aiemmin kun oli nuorempi toisena talvenaan.

Se on vaan siitä kiinni, että asia opetetaan selkeästi ja muistutetaan lapsia takasta.

Tajuaa munkin tyttö, mut on eri asia työntää vaunuja toisen kotona ja kun on sellanen "tiilitakka" niin ei välttämättä tajua, että sitä päin ei voi työntää ja jos se kuomu on ylhäällä niin näköyhteys voi olla aika huono 2v tytöllä.

Näinhän se on.

Ja ne on surullisia juttuja ne. Ja erittäin kivuliaita, vaikkei aina hengenvaarallisia.

Se takan varominen voipi joskus unohtua. Tai kaveri tönäistä toista väärässä paikassa.

Mummolan takkaa ei koskaan kuumenneta niin et se on polttavan kuuma kun me ollaan siellä. Lämmitys hoidetaan edellisenä päivänä tai yön aikana. Eikä kukaan muuten valvo sen takia koko yötä.

Hei kamoon, te käytte siis isovanhemmilla joka päivä? Ja isovanhemmat hoitavat päivän työt (työpäivä voi venähtää kymmentuntiseksi) ja sen jälkeen hoitavat kotinsa taas kuntoon ja huolehtivat omasta perheestään (lapsista, lemmikeistä yms). Ja sitten ryhtyvät iltasella taas lämmittämään tupaa teidän seuraavan päivän vierailua varten? Tota rumbaa 5 pv viikossa, noin 47 viikkoa vuodessa?

Uuni on hieman eri asia kuin takka. Takka tai sen luukku on todella kuuma kun sitä polttaa. Kotona tyttö ei koske luukuun, mut pph:lla on erilainen takka. Tyttö ei kai muutenkaan nähnyt/tajunnut, että vaunut osuu takkaan. Tyttö on siis 2v.

Joo mut hellan levyt on polttavan kuumia. Kiehuva neste on polttavan kuumaa.

Tajuaa munkin tyttö, mut on eri asia työntää vaunuja toisen kotona ja kun on sellanen "tiilitakka" niin ei välttämättä tajua, että sitä päin ei voi työntää ja jos se kuomu on ylhäällä niin näköyhteys voi olla aika huono 2v tytöllä.

Ja jos lapsi ei saisi työnnellä vaunuja, se olisi kurja asia mistä pitäisi hoitajalle huomauttaa. Jos lapsille olisi sallittua liikkua ja oleskella vain yhdessä huoneessa, se olisi kurjaa ja siitä on hoitajalle huomautettava.

Oletko ajatellut päiväkotia vaihtoehtona?

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Näinhän se on.

Hei kamoon, te käytte siis isovanhemmilla joka päivä? Ja isovanhemmat hoitavat päivän työt (työpäivä voi venähtää kymmentuntiseksi) ja sen jälkeen hoitavat kotinsa taas kuntoon ja huolehtivat omasta perheestään (lapsista, lemmikeistä yms). Ja sitten ryhtyvät iltasella taas lämmittämään tupaa teidän seuraavan päivän vierailua varten? Tota rumbaa 5 pv viikossa, noin 47 viikkoa vuodessa?

No jos sitä pakko on sillon kuumentaa, niin pitäs todella huolen sitten ettei lapset mene lähellekään. Eikä työnnä edes niitä kärryjä sinne sulamaan.

Yhteistyössä