pph:lle kylään päivällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilipali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilipali

Vieras
Onko tietoa (tai mielipiteitä) saako pph:n luona kyläillä päivällä kun hän on töissä, tai onko se "sopivaa"?
Meillä olis sellanen tilanne et sukulaiseni on pph ja muutamme aivan heidän lähelleen. Hoidan siis pientä lastamme kotona.
Aluksi ajattelin että kiva ku tuo pph on siinä lähellä ja heillä kiva piha ja seuraa olis siinä sekä itsellni että lapselle jos ulkoilis heidän kanssaan.

Sitten eräs toinen yhteinen tuttumme kommetoi tyyliin "olis ollut aikaa käydä Pirkolla ja asiaakin, mutta en viitsinyt käydä ku hän on kuitenkin töissä (=kotona töissä)"

Jäin miettimään et olisko meidänkaan sopivaa sitten mennä sinne ulkoilu aikaan? Tiedän että tuo pph ilahtuisi, mutta moni muukin näkee meidät siellä..

Kyllä me ulkoillaan tuossa naapurin perhepäivähoitajan kanssa yhtäaikaa. Ihan siinä heidän pihallaan. Me asutaankin kerrostalossa ja voihan siinä pihalla olla muitakin talon asukkaita ulkoilemassa samaan aikaan. En mä näe yhteisessä ulkoilussa mitää pahaa.

Myö ainakin ulkoillaan naapurien kanssa pihalla (naapuri siis pph). Meillä kyllä kerrostalo, joten "yhteinen" piha, mutten näe siinä mitää väärää, että yhdessä ulkoilisi. Kysy sukulaiseltasi mitä hän on mieltä.

Mä en ymmärrä miksi ette voisi käydä? Meilläpäin ainakin pphoitajia opastettu että lasten kanssa voi vallan hyvin hoitaa päivittäisiä asioita, esim käydä pankissa, kaupassa jne... joten en tod ymmärrä miksi ette voisi kyläillä. Sillä edellytyksellä tietenkin, että ymmärrätte että toinen on vastuussa siitä lapsilaumasta, joten aikaa "juoruiluun" ei ole!

Kyllä me käytiin lapsena kesälomareissulla kylässä tädeillä jotka olivat perhepäivähoitajia. Oltiin siis muutama yö ja tädillä ei ollut lomaa. Ja siihen että eihän muiednkaan työpaikoilla käy kyläilijöitä, niin kyllä meillä ainakin käy. Kunhan ei häiritse toisen työtä, niin miksei voisi käydä.

Tottakai voi, sehän on mukavaa, kun lapsilla on välillä muitakin leikkikavereita kuin ryhmän lapset. Meilläkin tässä pihassa on usein meidän kanssa muitakin lapsia leikkimässä ja se on kiva sekä minun että lasten kannalta :-) On mulla joskus käynyt vieras, kun hoitolapset on olleet päikkäreillä, mutta siis tyyliin kerran puolessa vuodessa. Sisällä ollessa aikaa menee paljon ruuanlaittoon ja jälkien korjaamiseen ym, joten oikeastaan mulla ei olis aikaa seurustellakaan sisällä. Eriasia toki, jos on sadepäivä eikä mennä ulos ollenkaan niin sillon vois ottaakin vieraita leikkimään sisälle asti.

useinhan ne pph:t myös kokoontuu porukalla johki puistoihin tms. eikö se ole ihan sama asia kun jos joku menee sinne vaan omien lastensa kanssa ja juttelee niille tms. mun mielestä siis voi ihan hyvin vierailla sielä.

Kyllä minä käyn kylässä omien hoitolasten kanssaki!
Tehdään retkiä meidän mummolaan linja-autolla koska mummon vieressä hieno puisto. Sen jälkeen mennään mummolle syömään välipalat ja matkustetaan linja-autolla takaisin.
Lapset tykkää käydä tääl "mummolassa" .
En mene sinne jotta äitini auttaisi minua lasten hoitamisessa.
Minä teen välipalat ja minä hoidan kaikki lapset. Mummo saattaa lukea sadun sillä aikaa kun valmistan välipalaa mutta muuten lapset ovat minun vastuulla.
Kun pappa viel eli olivat poika hoitolapset todella innoissaan retkistä mummolaan sillä pappa kertoi kalajuttuja oikein perinteisesti kiikkustuolissa istuen. Piippu oli suussa mutta toki polttanut lasten nähden vaan ulkona tuprutteli omia aikoja.
Meillä käy muutenkin porukkaa piipahtamassa vaikka hoitopäivä. Tietävät että minä en veny kahveja keittään vaan laittavat ite pötyä pöytään ja passaavat tisensä. Joskus hoitolasten kanssa leivotaan ja sulatellaan sitten pakkasesta herkkuja kyläläislle kerran viikon.

Onko nämä pahoja juttuja.

no minä en olisi tykännyt jos minun lapseni hoidossa olisi ollut ulkopuolisia vieraita lasten aikana. Meidän paikkakunnalla se kiellettiin ankarasti erään onnettomuuden jälkeen.
Jos piha on yleinen niin siihen ei voi puuttua, mutta en menisi kyllä toisen töitä häiritsemään kesken päivän.

[QUOTE="vieras";23937017]En minä ainakaan haluaisi että lasteni pph:n luona käy vieraita silloin kun hän on töissä. Eihän muidenkaan työpaikoilla vierailla![/QUOTE]

Mun mielestä pph:n työtä ei voi täysin kyllä verrata kodin ulkopuolella tehtävään työhön.

Pph:n puoliso saattaa olla eläkkeellä ja päivät kotona tai tehdä vuorotyötä eli on päivisin joskus kotosalla. Ja kai tuolla puolisolla saa käydä kavereita vaikka toinen onki pph?

Samoin omat lapset ovat kotona monilla "työajalla" vaikkei enää ihan pieniä oliskaan. Teini-ikäisillä lapsilla saattaa olla kavereita kylässä..

En usko että monessa muussa työssä voi näin olla, joten ei ole aivan "työ muiden joukossa" :)

Minulla on sellainen kanta että meille ei tule minun vieraita silloin kun olen töissä. Tuossa pihalla sitten ollaan kaikki yhdessä, minä pph, lapseni, hoitolapset, naapurin äidit ja heidän lapsensa. Joskus olemme toistemme kotipihoillakin touhuamassa.

Lapseni saa mennä omien kavereidensa kanssa aikaisemmin ulos niin halutessaan, kun itse annan välipalaa tai vessatan hoitolapsia. Meille ei kuitenkaan lapsenkaan kaverit tule kylään hoitoajan aikana, pihamaa on erikseen. Niin ikään oma lapseni pääsee kavereidensa luo jos niin haluaa.

Jos mieheni olisi kotona, hänellä saisi käydä omia kavereita. Heidän täytyy kuitenkin noudattaa hyviä tapoja ja käytäyttyä hyvin.

Yhteistyössä