Pph:t, käytännön neuvoja kaivataan! Kuravaateasiaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pph"

Vieras
Eli missä te säilytätte lasten kuravaatteita? Huuhteletteko ne joka kerran jälkeen ja kuivatatte? Miten saada kurainen arki sujumaan ilman, että lattiat ovat täynnä kuivunutta savea ja hiekkaa :/

Minulla on ollut aika vähän "kuravaatelapsia", enemmän kosteussuojavaatetettuja. Mutta kyllähän nekin kuraantuu.

Aamupäiväulkoilun jälkeen harjaan lapset ulkona, jos ovat kovin hiekkaisia tai joskus jopa huuhtelen kastelukannulla isoimmat kurat pois. Yksi kerrallaan riisun lapset jo portailla (nyt kun ei vielä kylmä), ja jätän likaiset ja märät kurikset kasaan odottamaan (portaille tai isoon vatiin eteiseen). Menemme lounaalle, ja heti kun tilanne sopiva (joskus vasta päiväuniaikaan), ripustan kurikset yms. kylppäriin kuivumaan.

Kun aika taas pukea lapset, tuon kurikset eteiseen (ja jos niissä kuivaa hiekkaa, ravistelen/harjaan enimmät oven ulkopuolella pois). Jos ovat edelleen kosteat, laitan helposti puettavaan muotoon (palomiestyyliin saappaat ja kurikset), ei kastele paikkoja eteisessä.

Kun vanhemmat hakevat lapset, ottavat yleensä koko paketin sellaisenaan mukaan, ja jos haluavat jättää kurikset mulle, kerron etten pese/huuhtele niitä, ripustan vain kuivumaan. Useimmat ovat vieneet kotiin ja huuhdelleet siellä.

Ja kyllähän sitä hiekkaa silti kulkeutuu sisälle, mutta imuroinkin eteisen kerran, jopa kaksi päivässä, ei ehdi kulkeutua pidemmälle.

Minä riisuin lasten kuravaatteet aina pihaportailla. Sitten kun lapset olivat päiväunilla (tai aiemmin,jos tuli tilaisuus), hain vaatteet ja vein ne suoraan pesuhuoneeseen. Siellä huuhtelin ne ja laitoin kuivumaan.

Jos ehdittiin iltapäiväulkoilulle, vaatteet olivat kyllä jo kuivuneet riittävästi. Usein puettiin kurahousut vasta siinä portailla. Kun vanhemmat hakivat lapset, kurahousut yleensä riisuttiin ja jätettiin meille. Minusta oli paljon pienempi vaiva huuhtoa ne illallakin ja laittaa naulakkoon odottamaan seuraavaa päivää kuin seuraavana päivänä murehtia kotiinjääneitä kuravaatteita.

Mä huuhtaisen vain aamupäiväulkoilun jälkeen. Vesiletkulla ruiskin vettä, kun kurikset on vielä lasten päällä. Se on lapsista hauskaa. Jos kuriksia tarvitaan iltapäiväulkoilussa, niin ne menee kotiin huuhdottavaksi.

kuravaatteiden huolto kuuluu täällä vanhemmille vaikka sit joka päivä.

itse riisun pihalla ja laitan ulkona naulaan roikkumaan. Siitä puen taas päälle ja pesuun menevät kotiin pussissa. Pesuhuoneeseen en ala kantaan kilo kaupalla santaa ja kuraa.

No meillä on kurasuihku alakerrassa, kertaakaan en ole käyttänyt reilu 1,5v aikana mitä ollaan asuttu tässä.
Me asutaan omakotitalossa, niin jätän aina kurikset ulos kuivumaan vähän. Sitten ravistelen siellä kuivat kurat pois ja päälle taas. Välillä huuhtasen, välillä pistän ihan koneeseen. Mutta pääosin tosiaan vaan kuivatan ja ravistan.

Ite 4vuotta kerrostalossa pph.na olen tehnyt näin.
Vaikka olisi minkälaiset Reima Tecit, niin vaadin ne kurahousut ja sadetakit lasten päälle, ulkoilen oli sää mikä tahansa, siis sateella myös.

Harjaan ennen rappukäytävää menoa ulkona isommat hiekat kuriksista ja kummpareista pois sitten muksut sisälle kylppäriin ja siellä riisutaan kurikset, huuhtasen niitä suihkun alla ja jätän kuivumaan.

Pesu jää perheille

Osa vanhemmista tajuaa, että kurikset otetaan mukaan kotiin iltapäiväulkoilun jälkeen ja HUUHDOTAAN kunnolla, mutta osa sitten ujuttaa ne meidän kuistille ja jättävät sinne... Niinkuin ei hommaa olisi muutenkin vielä työpäivän jälkeen. Tästä olen joutunut välillä huomauttamaan. Aamupäiväulkoilun jälkeen kurikset jäävät kuistille ja harjaan niistä kurat pois kuivempana. Sisälle en vie enkä huuhdo. Se kurien huuhtominen voi tukkeuttaa jopa viemärit.

Yhteistyössä