Pph:t!! Kyssäriä oman lapsen eskariin viennistä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Eli siis miten te olette järjestäneet oman lapsen eskariin kuljetuksen? Mietin vain tulevaa syksyä ja tulevaa uutta lapsiryhmää, jossa kaikki ovat pieniä ja eskariaika on klo 9-13 eli pahimmoilleen päiväuniaikana :/ Ja lisäksi kävelymatkaa eskariin tulee pari kilometriä.

Oletteko laittaneet oman lapsen "kokopäiväryhmään"? Vai miten ihmeessä olette saaneet asiat rullaamaan? Autolla kun en saa kuskata koko ryhmää eikä oikein mahduttaiskaan. Taitaa tulla toiminnantäyteinen vuosi ensi syksystä alkaen, jos kävellään eskarin väliä...

sitä täälläkin mietitään :/
muutimme juuri ja ohjaajan kanssa en ole vielä jutellut erinäisistä vaihtoehdoista... kuulin että täällä meillä päin on kyyditys eskariin joka on kauempana siihen yritän saada lapseni... muuten koko päiväseen muksu on laitettava -illan haku saattaa tuottaa ongelmaa kun vanhemmat hakee lapsensa miten sattuu :D

Meillä matkaa myös 2km ja aion aamulla saattaa ja iltapäivällä saa kävellä kotiin itsekseen ja välillä naapurin lasten kanssa. Kännykän hankin myös. Taksikyytiä ei täällä myönnetä.

Meillä oli viime talvena tuo tilanne. Mies sai järjestymään työasiat niin että pääsi hoitamaan lapsen eskarikuljetukset. En mä olisi muuten siitä selvinnyt. Joskus kävin joko viemässä tai hakemassa, ja oli se hankalaa pienten kanssa. Lapsi oli siis vain eskarissa, ei kokopäivähoidossa. Matkaa meilläkin oli eskariin pari kilometriä.

Meillä matkaa eskariin 1,5 km ja turvallisesti pääsee jalankylkuväylää koko matkan, ainoastaa yksi tienylitys matkalla (okt-alueella kulkevan tien yli, ei siis mikään maantie) joten eskarilainen kulki alusta asti matkat itsekseen. Ja hienosti toimi!

Mitenkäs muut ihmiset järjestävät eskarilaisten kuljetukset? Vai onko tämä vain perhepäivähoitajien ongelma? Eikös se ole kunnan velvollisuus järjestää kuljetus?

meill OLI sama ongelma.. ja kun meillä ei edes esklarilainen saa kulkea omineen.. vaan aina olisi aikuisen pitänyt viedä ja hakea (näin sanoo tämän kunnan laki) niin matka olisi pitänyt tehdä taksilla... kilometrin matkalle taksi!!! minä' lopetin pph työt sinä syksynä ja sain muualta töitä. ei ollut ongelmaa enää. ja niin tuo taksi on meillä kunnassa ratkasu vissiin joka eskarilaisen ongelmaan oli ne sitten omia tai vieraita. ja vanhemmat maksaa jos matka on alle 5km.. näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Mitenkäs muut ihmiset järjestävät eskarilaisten kuljetukset? Vai onko tämä vain perhepäivähoitajien ongelma? Eikös se ole kunnan velvollisuus järjestää kuljetus?

Muitten lapset on varmaan kokopäivähoidossa, eikä vanhemmat ole sidoksissa toisten aikatauluihin, niin kuin pph on hoitolastensa hoitoaikoihin. Kotiäideillä taas tuskin on neljää vaippaikäistä kuskattavana eskarilaisen lisäksi. Muut saavat lisäksi käyttää autoa kuljetuksiin, pph:t ei.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:

Muitten lapset on varmaan kokopäivähoidossa, eikä vanhemmat ole sidoksissa toisten aikatauluihin, niin kuin pph on hoitolastensa hoitoaikoihin. Kotiäideillä taas tuskin on neljää vaippaikäistä kuskattavana eskarilaisen lisäksi. Muut saavat lisäksi käyttää autoa kuljetuksiin, pph:t ei.

Juuri näin!

jos oma lapseni olisi hoidossa pph:lla nin en kyllä hyvällä katselisi jos päivästä käytetään aika paljon aikaa hoitajan oman lapsen kuskaukseen. Sehän on hoitolapsien virikkeistä pois. Onhan se tietty ulkoilua, mutta ei kovin virikkeellistä istua kärryissä tai kävellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos oma lapseni olisi hoidossa pph:lla nin en kyllä hyvällä katselisi jos päivästä käytetään aika paljon aikaa hoitajan oman lapsen kuskaukseen. Sehän on hoitolapsien virikkeistä pois. Onhan se tietty ulkoilua, mutta ei kovin virikkeellistä istua kärryissä tai kävellä.

Samaa mieltä. Hoitajan eskarilaiselle joko kunnalta kuljetus eskariin tai sitten lapsi kokopäivähoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Samaa mieltä. Hoitajan eskarilaiselle joko kunnalta kuljetus eskariin tai sitten lapsi kokopäivähoitoon.

entäs jos pph joutuisi viemään ja hakemaan hoitolasta?
ei siis omaa...

katsoisitteko hyvällä?

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

entäs jos pph joutuisi viemään ja hakemaan hoitolasta?
ei siis omaa...

katsoisitteko hyvällä?

Täällä ainakin eskarit sijoitetaan hoitoon niin ettei pph:n tarvi kuljettaa.

Kunnalta kun ei sitä kuljetusta ihan helposti herukkaan, kas kun eskari ei ole pakollinen.
Kuljetuksen saa jos siihen on edellytykset (joita sun työajat ei ole) jos muksulla esim lääkärin lausunto, että tarvitsee eskaria käydä, notrmaalin kehityksen takaamiseksi.

Toki kunissakin eroja, mutta näin meidän kunnassa.
Onneksi en itse kyytiä muksulle tarvinnut.

Mitenkäs meidän tapauksessa: lapsella olisi lähellä pk:n eskari, mutta sinne en lasta erinäisistä syistä halua. Kauempana on toinen eskari, mutta sinne olis matkaa noin3 km suuntaansa. Jos hoitoryhmä syksyllä 1-2 -vuotiaita lapsia niin aika mahdoton olis sinne kulkea :/ Saisko kuljetuksen tässä tapauksessa? Siis jos en "huoli" lähieskaria vaan haluan lapseni yksityiseen eskariin, joka ei ole pk:n yhteydessä?

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Mitenkäs meidän tapauksessa: lapsella olisi lähellä pk:n eskari, mutta sinne en lasta erinäisistä syistä halua. Kauempana on toinen eskari, mutta sinne olis matkaa noin3 km suuntaansa. Jos hoitoryhmä syksyllä 1-2 -vuotiaita lapsia niin aika mahdoton olis sinne kulkea :/ Saisko kuljetuksen tässä tapauksessa? Siis jos en "huoli" lähieskaria vaan haluan lapseni yksityiseen eskariin, joka ei ole pk:n yhteydessä?

Ainakaan meillä ei saisi, kun vaan siihen "lähieskariin"

nostanpa tätä vanhaa keskustelua.
Meillä tulevana syksynä tämä ongelma edessä..
olen asiasta ohjaajan kanssa jutellut ja hän sanoi ettei todennäköisesti saada lähi pk:sta paikkaa kun on tupaten täys ja mä kuitenki olen kotona, yksin ei saa antaa kulkea eskari-ikäisen ja iltapäivähoitoa ei eskarilaisille järjestetä. meiltä on koulun eskariin matkaa vain 600m, mutten voi hakea hoitolaisten kanssa. vieminen onnistuisi vielä jos vanhempia ei haittaisi.seuraavaan eskaripaikkaan reilusti enempi matkaa. mikä tarkottaisi että mies veisi pojan ennen töihin menoa eli 05.00 ja hakisi töistä tullessa, mun mielestä ei ole mitään järkeä lähteä lasta niin aikasin viemään ensin ryhmikseen (joka ainut paikka mikä auki siihen aikaan) ja sieltä kuskaisivat eskariin jossa sitten olisi loppupäivän..
Saa nähdä jääkö koko eskari tätä menoa käymättä...:(

Meidän eskarilainen on kokopäiväryhmässä ja mies vie ja hakee =) Nauttii kovasti eskarista. Ei tulisi mitään edestakaisin kuljettaminen pienten kanssa ja eskarilainen tykkää, kun saa olla ikäistensä seurassa päivät.

Meillä vaari vei aamusta eskariin, ensi syksynä toivottavasti on taas seuraavan kerran käytettävissä. Minä hain hoitolasten kanssa päikkyjen ja välipalan jälkeen kolmen nurkilla. Hoitolasten haku sovittiin sitten joko sitä ennen, siinä matkalla tai sen jälkeen, riippuen siitä kuinka pitkään olivat. Kokopäiväryhmässä siis oli, ja seuraavatkin tulevat olemaan.

[QUOTE="tuulis";22580334]nostanpa tätä vanhaa keskustelua.
Meillä tulevana syksynä tämä ongelma edessä..
olen asiasta ohjaajan kanssa jutellut ja hän sanoi ettei todennäköisesti saada lähi pk:sta paikkaa kun on tupaten täys ja mä kuitenki olen kotona, yksin ei saa antaa kulkea eskari-ikäisen ja iltapäivähoitoa ei eskarilaisille järjestetä. meiltä on koulun eskariin matkaa vain 600m, mutten voi hakea hoitolaisten kanssa. vieminen onnistuisi vielä jos vanhempia ei haittaisi.seuraavaan eskaripaikkaan reilusti enempi matkaa. mikä tarkottaisi että mies veisi pojan ennen töihin menoa eli 05.00 ja hakisi töistä tullessa, mun mielestä ei ole mitään järkeä lähteä lasta niin aikasin viemään ensin ryhmikseen (joka ainut paikka mikä auki siihen aikaan) ja sieltä kuskaisivat eskariin jossa sitten olisi loppupäivän..
Saa nähdä jääkö koko eskari tätä menoa käymättä...:([/QUOTE]

Hankala tilanne :( Kurjaa jos oma lapsesi jää eskarista paitsi. Itse en ainakaan ole mitään "lupaa" kysynyt vanhemmilta siihen, että viedään lapseni eskariin, ILMOITIN että näin teen :D Mitä jos veisit lapsen aamulla eskariin ja hakisit sitten iltapäivällä joko hoitolasten kanssa tai sitten kun ovat lapsensa hakeneet kotiin?

Yhteistyössä