PPH:t, millainen päivärytmi teillä on hoitopäivinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millaisia päivärytmejä muiden perhepäivähoitajien kotona noudatetaan?

Miten paljon on ohjattua toimintaa? Mitä silloin teette?

Meillä aamu alkaa klo 7 kun lapset tulee ja pötköttelevät tai leikkivät, kuka mitenkin jaksaa, toisinaan askarrellaan, maalataan tmv.
Klo 8-9 aamupala, keittiön siistiminen, vessatouhut, pukeminen ulos
klo 9 ulkoilemaan
klo 10.45 tullaan sisälle, käsien pesulle, pissalle jne. Lapset leikkii, minä laitan lounaan tarjolle.
klo 11.15 lounas, pisut ja pesut
klo 11.45 lapset petiin ja luen satua tai kuuntelemme satukasetin
n. klo 12.10-14 lapset nukkuu, siistin keittiön lounaan jäljiltä ja valmistan välipalaa ja teen kirjallisia hommia tai suunnittelen muuten askarteluja tms.
klo 14 välipala ja keittiön siistiminen ja vapaata leikkiä (tiistaisin otetaan jumppatuokio ja torstaisin on askartelua)
n. klo 15 luetaan satu, pidetään nukketeatteria tmv.
klo 15.30 pisulle ja pukemaan, ulkona ehditään olla n. tunti ennen vanhempien tuloa.

Perjantaina viemme päiväunien jälkeen jokaisen petistä lakanat, pussilakanat ja tyynyliinat pesukoneeseen.
Tuo "aikataulu" on joustava, jos joskus tuntuu että on leikit vielä kesken tmv. niin sitten voidaan mennä vähän myöhemmin aamupäivän ulkoilulle. Sadepäivinä teemme sämpylöitä tai pullaa (jotka syömme lounaalla ja välipalalla ja lapset voivat ottaa loput omatekoiset kotiin), musisoimme, askartelemme, piirtelemme, maalailemme, leikimme, luemme, pelailemme. Videoita meillä ei katsota hoitopäivän aikana.

Lapset ovat iältään 1, 2½, 3 ja 4v.

Kiitos:)

Mulla on tosi ihana ryhmä tällä hetkellä ja esim. tänään vanhemmat kävivät hakemassa lapset heti välipalan jälkeen jotta saan vähän ylimääräistä vapaata. Tosin viikkosiivousta tehdessä tämä vapaa nyt kuluu (ja surffatessa), mutta arvostan elettä kovasti! Ja tosiaan, jäähän mulle sitten oikeasti illasta sitä vapaa-aikaa kun ei tarvitse enää siinä vaiheessa alkaa siivoamaan.

Yhteistyössä