pph:t miten tulette toimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anneli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anneli"

Vieras
Meillä täällä pienessä kunnassa talviaikaan ongelma ettei ole tarpeeksi lapsia. 3 mahtuis oman tytön lisäks mutta hoidossa on vaan 2, siis palkka on tosi pieni.. Ensikuussa pakko mennä sossun luukulle kun mies jää leikkauksen takia sairauslomalle..
Kyllä harmittaa, haluaisin tätä työtä tehdä, pidän lapsista ja tästä työstä tosi paljon, mutta vanhuspuoli kutsuu, jos ei rahat riitä elämiseen..
Ikävintä tässä on se, että liiton päivärahakin olisi isompi kuin tämänhetkinen palkkani :(

Minulla on 3 lasta kokopv hoidossa ja käteen jää verojen jälkeen 1200e, toisina kuukausina muutama kymppi päälle.
Omasta mielestäni ihan ok palkka, kun vertaa, että ennen olin kotihoidontuella.
Ja nyt myös säästän nuorimmaisen hoitomaksun. Ja koululaiset saa tulla kotiin koulusta, ei tarvitse jäädä iltapäivähoitoon.
Mutta minäkin olen ihan määräaikainen vain, ei tohdita vakituiseksi ottaa, jos sitten ei yhtäkkiä olekaan enää hoidettavia.

Minulla on 3 lasta kokopv hoidossa ja käteen jää verojen jälkeen 1200e, toisina kuukausina muutama kymppi päälle.
Omasta mielestäni ihan ok palkka, kun vertaa, että ennen olin kotihoidontuella.
Ja nyt myös säästän nuorimmaisen hoitomaksun. Ja koululaiset saa tulla kotiin koulusta, ei tarvitse jäädä iltapäivähoitoon.
Mutta minäkin olen ihan määräaikainen vain, ei tohdita vakituiseksi ottaa, jos sitten ei yhtäkkiä olekaan enää hoidettavia.

Eli sulla on tässä vissiin kulukorvaukset mukana?

Hyvin, mulla oli vuositulot 3lapsesta 24tonnia, 4hoidossa joista yksi oma oli ja sain 6kk hänestä kotih.tukea
Veronpalautuksia tuli vielä päälle 2500e
sitten jäin ä-lomalle, ä-raha oli 2300e/kk brutto

Yhteistyössä