pph vai päiväkoti? plussat ja miinukset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
kertokaa nyt niitä pph:n ja päiväkotien miinuksia ja plussia. meillä poika ollu vaan pph:ssa. nyt 5v neuvolassa ehdotettiin että laittasin pojan päiväkotiin. pojalla keskittymisvaikeuksia ja hahmotus häiriö. isompi porukka kuulemma innostas poikaa kokeilemaan uutta ja poika oppis samalla olemaan isossa ryhmässä...

miten on. kuulisin mielelläni mielipiteitä....

Viisivuotias? Ehdottomasti päiväkotiin. Siellä on ammattitaitoista henkilökuntaa (mm. erityislastentarhanopettajia), ja viisivuotiaalle ikäistään seuraa.

Mun oman lapsuuden kokemuset perhepäivähoitajista on aika huonoja, ja siksi laitoin omat lapseni päiväkotiin. En ole katunut =)

olen tarhan kannalla, koska:
-hoitopaikka ei vaihtu, jos hoitaja on sairas tai lomalla
-hoitajat hoitavat lapsia eivätkä siivoa tai laita ruokaa
-päivärutiinit ovat selvät
-ruoka on monipuolista ja vanhoja eväitä ei syötetä
-lapsille on paljon virikkeitä
-tarha valmentaa kivati koulunkäyntiin, joten kouluunmeno ei ole vaikeaa eli ryhmässä toimiminen

Mulla on taas huonoja kokemuksia päiväkodeista, niissä harjoittelijana ja töissä olleena... LÄheskään joka paikassa ei voida ottaa erityislapsia yksilöllisesti huomioon, vaikka erityislastentarhanopettaja ja erityiset suunnitelmat näiden lasten varalle olisikin. Ryhmät on usein todella isoja, ja valitettavasti päivät joskus liiankin ohjaelmoituja. Lapsien omalle leikille, luovuudelle ja kekseliäisyydelle ei jää tilaa. Tuo lista joka on himena ylempänä, noista yksikään ei pidä paikkaans ameidän muksun pph:n luona, paitsi siis varahoitopaikka...

Yhteistyössä