Praha vastaan Budapest

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Coffee Break

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
8 004
8
38
Helsinki
Kummassakin kaupungissa ollaan käyty ja suunnilleen yhtä pitkä aika ollaan oltu reissussa. Prahassa olisi meille aikuisille ehkä enemmän nähtävää sekä fiilisteltävää. Mä myös haluaisin poiketa katsomaan Karlstejnin linnaa =)

Mutta sitten meillä on tuo 5-vuotias pieni vesipeto jolle Budapestin hotelli olisi varmaan lähes täydellinen, eikä mulla itsellänikään ole mitään uima-altaassa löhöämistä vastaan. Budapestissa ei kuitenkaan meille aikuisille ole oikeastaan mitään, päiväreissu Tonavan mutkaan eikä se herätä suuria tunteita :|

Hotellit joita mä olen katsonut ovat suunilleen yhtä hyvät ja kummallakin on hyvä tarjous. Budapestin hotelli on kylpylähotelli.

Meidän reissun pääkohde on Wien. Praha tai Budapest olisi matkan ylimääräinen "kiva" =)

Mitähän tässä teksisi? Jonkin näköisiä ratkaisuja pitäsi kohta puoleen tehdä ettei nuo hotellien tarjoukset mene ohi eikä ja meille jää luu käteen :D

Budabestissä on kiva linnoitusalue. Sieltä löytyy pitkiä tunneleita ja oli muutenkin aika huima paikka lapsellekin :D Muutoin olen Prahan kannalla, mutta jos molemmat on nähty, Budabest saattaisi lapsen kanssa olla helpompi ennen Wieniä.

Budapestissa on myös lostava sirkus :) Kivaa niin lapsille, kuin aikuisillekin! Ja tosiaan tuo Labyrinttilinnoitus Budapestissa voisi olla 5-vuotiaalle jännä kokemus (ellei ole kovin pelokas.)

Budapestin sirkuksessa me ei olla käyty. Se voisi olla hienoa nähdä. Labyrintissä me ollaan oltu. Sekin oli ihan kiva, varsinkin kun pääsi kuumuudesta pois :D Labyrintin loppuosaa me ei käyty kun kyltissä sanottiin että sitä ei suositella lapsille eikä heikkohermoisille. Mitähän siellä on? Mies kävi yksikseen Military Hospitalissa, se tykkäsi siitä tosi paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Labyrintin loppuosaa me ei käyty kun kyltissä sanottiin että sitä ei suositella lapsille eikä heikkohermoisille. Mitähän siellä on?

Mä kävin sen, se on vain pilkkopimeä pätkä jossa kuljetaan pitäen kättä kaiteella että ei eksy. Kyllä siinä hetken kävi mielessä että minne sitä joutuukaan, hysteeristä naurua lähinnä pääsi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Labyrintin loppuosaa me ei käyty kun kyltissä sanottiin että sitä ei suositella lapsille eikä heikkohermoisille. Mitähän siellä on?

Mä kävin sen, se on vain pilkkopimeä pätkä jossa kuljetaan pitäen kättä kaiteella että ei eksy. Kyllä siinä hetken kävi mielessä että minne sitä joutuukaan, hysteeristä naurua lähinnä pääsi :D

Minä en muista mitään tollasta. Onkohan se nyt suljettu? (oltiin kk takaperin siellä.)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä en muista mitään tollasta. Onkohan se nyt suljettu? (oltiin kk takaperin siellä.)

Se oli semmosen oven takana kierroksen loppupäässä, ovessa luki että vain vahvahermoisille tjn. Se kierros jatkui sitten ihan normaalina eteenpäin jos ei menny siitä ovesta. Joo, olen käyny pari vuotta sitten, silloin ainakin oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Se oli semmosen oven takana kierroksen loppupäässä, ovessa luki että vain vahvahermoisille tjn. Se kierros jatkui sitten ihan normaalina eteenpäin jos ei menny siitä ovesta. Joo, olen käyny pari vuotta sitten, silloin ainakin oli.

OK, no missattiin se sitten ehkä, pöh.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Onko siellä Budapestissä vielä se oikein vanhanaikainen tivoli? Käytiin siellä joskus 90-luvun alussa, oli kuin suoraan 60-luvulta. Maailmanpyörässä käytiin :)

Siellä City Parkissa, missä on se sirkuskin, oli kyllä joku tivoli. Jotain vanhanaikaisia laitteita siellä oli, mutta en tiedä tarkemmin, kun siellä ei käyty.

Alkuperäinen kirjoittaja fg:
Kannattaa valita kohde sen mukaan mikä TEITÄ kiinnostaa, ei se lapsi tajua missä on eikä muista sitä myöhemmin... Viekää se suomessa vaikka Serenaan sit...

Totta tuossa osa, MUTTA lapsen kanssa toki kannattaa valita sellainen kohde, missä lapsen kanssa on HELPPO olla JA itsekin viihtyy. Budabest nyt ainakin on tosi rauhallinen kaupunki, joten sen puolesta olisin voinut siellä lastenkin kanssa mielelläni olla.

Alkuperäinen kirjoittaja fg:
Kannattaa valita kohde sen mukaan mikä TEITÄ kiinnostaa, ei se lapsi tajua missä on eikä muista sitä myöhemmin... Viekää se suomessa vaikka Serenaan sit...

Ai, mä kun pidän Budapestia just sen takia vaihtoehtona kun lapsi muistelee hyvillä mielin hotellia jossa me viime kesänä oltiin :D

Yhteistyössä