Presidentti Joe Biden lopetti USAn tuenUkrainalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
”Hyvässä dialogissa korostuvat läsnäolo, arvostaminen ja syväkuuntelu. Aito dialogi ei siis tarkoita kahta tai useampaa rinnakkaista monologia. Dialogi on yhteyden luomista, sillan rakentamista osallistujien välille. Kuunteleminen on taito, joka on opittavissa.8.4.2015”

Tuossa ois tosiaan hyvä ohje. Sitä pitäisi yrittää täälläkin. Sitten jos menee vänkäinttämiseksi, niin lopettaa heti.

Kuka palstan rekanneista osaisi tuota?

”Hyvässä dialogissa korostuvat läsnäolo, arvostaminen ja syväkuuntelu. Aito dialogi ei siis tarkoita kahta tai useampaa rinnakkaista monologia. Dialogi on yhteyden luomista, sillan rakentamista osallistujien välille. Kuunteleminen on taito, joka on opittavissa.8.4.2015”

Tuossa ois tosiaan hyvä ohje. Sitä pitäisi yrittää täälläkin. Sitten jos menee vänkäinttämiseksi, niin lopettaa heti.

Kuka palstan rekanneista osaisi tuota?
Tykkään lukea vain harmaiden viestejä.
Laitoin tuon lainauksen.

Kyllä maksoin viikko sitten perjantaina juuri tuon. Toki mulla on kotona maalämpö ja sitten vielä takkoja, joten pystyi aika maltillisella sähkönkulutuksella vetämään tuonkin päivän kovasta pakkasesta huolimatta.

Joka ikinen kuukausi on minulla ollut määräaikaista sähkösopimusta halvempi. Ehkä nyt sitten tammikuu on kalliimpi, mutta melko lyhyelläkin tähtäimellä pörssisähkö on lähes aina halvempaa.

Mut en mä moiti ihmisiä, jotka ottaa määräaikaisen. Se on ikäänkuin vakuutus jos perse ei kestä merivettä. Meen mä vakuutuksissakin suht. minimillä.

Mulla oli toki vuosia kiinteän hinnan sopimus. Mut asuin silloin Helsingissä kerrostalossa ja sähkönkulutus oli aikas pientä. Joten se oli oikeastaan se ja sama. Tähän omakotitaalonkin otin aluksi määräaikaisen. Mut sitten kun se loppui, tarjottiin jollain 10 sentillä/Kwh. Se oli itseasiassa tuossa keväällä, silloin oli vielä sotasähköpaniikki päällä. Siirryin oitis pörssisähköön ja ajattelin, että otan paremman kiinteän sopimuksen kun hinnat tulee oikealle tasolle.

No ne tuli, mutta totesin pörssisähkön paremmaksi vaihtoehdoksi. Ja koko ajan sen ansiosta pientä säästöä tulee. Yksittäiset päivät/viikot eivät käännä asiaa. Ja tosiaan hätätapauksessa voi lämmittää kämpän täysin puulla. Kylminä aikoina/kalliin sähkön aikana olen sitä testimielessä tehnyt, mutta todennut, että pelkästään rahan säästämisen kannalta merkitys yllättävän pieni. Sen verran kustannustehokas tuo maalämpö on.

Mutta samaan tai lähes samaan kustannustehokkuuteen kyllä pääsee vesi-ilmalämpöpumpulla. Jos nollasta lähtisin oman taloni kanssa, niin varmaan vesi-ilmalämpöpumpulla menisin.
Kyllä se maalämpö on sähkölämmitys kuitenkin

Yhteistyössä