Prinssi Williamilla on 4 etunimeä :-o

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aikuinen nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aikuinen nainen

Vieras
Prinssi Williamin koko nimi on William Arthur Philip Louis Mountbatten-Windsor ja hänen veljelläänkin on 4 etunimeä, koska tämän nimi on Henry Charles Albert David Mountbatten-Windsor. Heidän isänsä nimi on Charles Philip Arthur George Mountbatten-Windsor eli tälläkin on 4 etunimeä. Miten se on mahdollista, että heillä kaikilla on 4 etunimeä, koska nimilain mukaan jokaisella ihmisellä pitää olla ainakin 1, mutta korkeintaan 3 etunimeä?????
 
Prinssi Williamin koko nimi on William Arthur Philip Louis Mountbatten-Windsor ja hänen veljelläänkin on 4 etunimeä, koska tämän nimi on Henry Charles Albert David Mountbatten-Windsor. Heidän isänsä nimi on Charles Philip Arthur George Mountbatten-Windsor eli tälläkin on 4 etunimeä. Miten se on mahdollista, että heillä kaikilla on 4 etunimeä, koska nimilain mukaan jokaisella ihmisellä pitää olla ainakin 1, mutta korkeintaan 3 etunimeä?????

Et o tosissas???Suomen lait ei taida koskee englantilaisia?
p.s se on Harry!
 
[QUOTE="vieras";23676440]Etkös katsellut viime kesänä kuninkaallisia häitä, Ruotsin prinsessallakin on 4 nimeä Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte :D[/QUOTE]

Ja minä muistelisin, että ihan samaa asiaa joku ihmetteli tuolloinkin.
 
[QUOTE="vieras";23676440]Etkös katsellut viime kesänä kuninkaallisia häitä, Ruotsin prinsessallakin on 4 nimeä Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte :D[/QUOTE]

Kuninkaallisilla voi olla neljän nimen laki.

Ai, eipä voikaan; Peppi Pitkätossulla oli vielä enemmän nimiä.
 
[QUOTE="vieras";23676845]Kuninkaallisilla voi olla neljän nimen laki.

Ai, eipä voikaan; Peppi Pitkätossulla oli vielä enemmän nimiä.[/QUOTE]

Mukko Peppikin on oikeesti ruottalainen...
 
Nimilaki ei ole koskaan koskenut kuninkaallisia/muuta ylimystöä.

Suomessakin ennen VAIN ylimystön lapsilla oli 3 tai enemmänkin nimiä, tavallisten pulliaisten lapsilla oli hyvä jos yksi nimi, silloin oltiin vain Liisa Matintyttäriä jne.
 
Prinssi Williamin koko nimi on William Arthur Philip Louis Mountbatten-Windsor ja hänen veljelläänkin on 4 etunimeä, koska tämän nimi on Henry Charles Albert David Mountbatten-Windsor. Heidän isänsä nimi on Charles Philip Arthur George Mountbatten-Windsor eli tälläkin on 4 etunimeä. Miten se on mahdollista, että heillä kaikilla on 4 etunimeä, koska nimilain mukaan jokaisella ihmisellä pitää olla ainakin 1, mutta korkeintaan 3 etunimeä?????

Kiitos tästä! Päivän parhaat naurut :)
 
3 nimen laki koskee meitä suomalaisia ja se prinssi Harry on ihan oikealta ristimänimeltään Henry! Harry on vain lempinimi kuten Kate on uuden prinsessa Catherinen lempinimi.
 
[QUOTE="vieras";23676440]Etkös katsellut viime kesänä kuninkaallisia häitä, Ruotsin prinsessallakin on 4 nimeä Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte :D[/QUOTE]

Itseasiassa hänellä ei ole sukunimeä, hän on vain Hänen Kuninkaallinen Korkeutensa Victoria Ingrid Alice Désirée.
 

Yhteistyössä