prkl junttieetvartti koko mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
siis miksi ihmeessä pitää aikuisen miehen lähteä mukaan al0psen kiukutteluun :O
siis heti aamusta, voisko vaikka joskus antaa periks kun tilanne niin vaatii, eikä suinkaan pilata mun aamua/päivää, lyhentää mun unia jne

niinkin simppeli asia kuin puuron syöminen, siitä saadaan aikaseks ongelma joka vaan luisuu lapsaista ja jonka seurauksena sitten minä ja mies ollaan "riidoissa"

poika ei ole aamuihmisiä silloin kun se joudutaan herättämään, siis pääsääntöisesti silloin asiat hoituu aika hitaasti ja kiukuten.. mä tiedostan tämä joten jos meidän pitää aamulla johonkin lähteä niin herätän pojan hyvissä ajoin jotta se ehtii rauhassa herätä ja syödä..
mutta mies ei nyt sitten viitsinyt/muistanut laittaa kelloa soimaan ja ne nukkui iloisesti vielä klo 7,25 kun mä soitin.. 8 piti olla pojan tarhassa
ylläri sitten sinänsä että aamu oli alkanut kiukulla ja kun mä pääsin kotio asti niin pojalla raivarit menossa aamupuuron ääressä
eikä se puuro maistunut, josta sitten mies kehitti ongelman
että poika ei lähde tarhaan jos se ei syö, ja vaikak mä koitankin välttää sitä sen puheiden mitätöintiä niin totesin että kyllähän menee, ihan siitä syystä että päivä on varattu, siitä maksetaan ja se on pojalle hyväksi (lisäksi kun olin jo havainnut miten kiukkuisia molemmat oli niin ei olis ollut kummallakaan kivaa jos oisivat kotona olleet)
siitä mies sitten suuttui. ilmoitti että mä saan ihan itse viedä pojan tarhaan ja hän sitten hakee sen jos muistaa klo 12
joten niinpä mä lähdin sitten viemään poikaa tarhaan (pukeminen suijui kuunnellen pojan rutinoita ja miehen vittuilua) yövuoron jälkeen, vuorokauden valvomisen päälle. sen sijaan että mä olisin päässyt nukkumaan. tarhassa sanoin että haen pojan klo 15 (mikä oli kyllä aiemmin varatun ajan mukainen hakuaika)
joten kun sitten kotiuduin siinä klo 9 niin vitutti mies ihan kybällä, herätys kun oli sitten klo 14 että pääsen hakemaan poikaa tarhasta.. (mies luonnollisesti ärsyyntyi vähän lisää kun ilmoitin hakevani pojan taxilla, kun en jaksanut pistää varmuudeksi herätyskelloa soimaan klo 12 varmistaakseni suvaitseeko mies hakea poikaa tarhasta vai ei)

Onneksi olkoon vaan perheonnesta. On kyllä perseestä,että syyttä suotta asiat pitää turhaan kriisiyttää. Hanki miehelle jokin tunteiden hallinta opas niin on kaikilla helpompaa.

Ihan hassu kysymys mut jos menee 8:lta hoitoon niin miks tapella kotona sen puuron kanssa kun pk:ssa on aamupala?

no mä en käsitä miksi ylipäätään pitää tehdä taistelu asiasta.
poika ei kotonakaan ollessa syö aamiaista heti herättyään, se vaan on sellainen että tarvitsee sen rauhallisen hetken aamuisin, joten ihan siltä pohjalta on turha lähteä riitelemään tollasesat asiasta..
mä en edes muisat mihin asti siellä on aamiaista tarjolla, ja onko se vaan niille lapsille jotka tulevat sinne 6-7 aikoihin tai ovat yötä siellä.. noihin kun on tullut rajoituksia samoin kuin iltaruuan suhteen

[QUOTE="Neith";22533784]nooh, eihän tää tällänen jokapäivästä ole, ei edes joka viikkoista.. muutenhan olisin lähtenyt kävelemään aikoja sitten.[/QUOTE]

Niin,nyt alkaa se vähättely sitten.Parin sivun päästähän sua ei ota enää edes koko ukko päähän jne jne..

[QUOTE="Neith";22533784]nooh, eihän tää tällänen jokapäivästä ole, ei edes joka viikkoista.. muutenhan olisin lähtenyt kävelemään aikoja sitten.[/QUOTE]

Tais olla viikon sisällä kun kerroit jostain muusta skismasta miehen ja lapsen välillä...

Tais olla viikon sisällä kun kerroit jostain muusta skismasta miehen ja lapsen välillä...

en mä ole kieltänyt etteikö aina välillä noita tilanteita ole :O
ne nyt vaan ei ole joka päiväisiä tai edes joka viikkoisia..
mä ymmärrän osan noista "kränistä" ja osa taasen menee myn ymmärryksen yli
mulla nyt on kuitenkin se vanhemmuuden tuoma suoja, eli koska olen pojan äiti kestän noita kiiukutteluja sekä uhmaa ym paremmjin.. miehellä taasen tätä ei ole ja se väsyy uhmaan ja kiukuun ym helpommin.
mä en sano että se hyväksyttävää mutta en myöskään sitä että se on jatkuvaa

jos mieheni kohtelisi lastani epäoikeudenmukaisesti/huonosti niin eihän me oltais enää yhdessä, konflikteja tulee aina välillä ja niitä sitten selvitetään.
tämän aamuinen nyt kuitenkin olisi voinut tapahtua missä tahansa ydinperheessäkin jossa tulee ristiriitatilanne lapsen kasvatuksesta/käytöksestä ja näin mä sen tilanteen myös otan.. mies oli aamulla juntti-idiootti ja se ärsyttää mua, mutta se ei tee miehestä surkeaa tai kamalaa isäpuolta taikka miestä

[QUOTE="Neith";22533878]mies oli aamulla juntti-idiootti ja se ärsyttää mua, mutta se ei tee miehestä surkeaa tai kamalaa isäpuolta taikka miestä[/QUOTE]

Mies ei muista/jaksa laittaa kelloa ajoissa soimaan ja sitten hermostuu lapselle...

Ja aikuinen on aikuinen.

Ota selvää mihin aikaan aamupala tarjotaan ja poika sinne aamupalalle.
Ihan typerää antaa lapsen määräillä aikataulua aamulla, tuskin minäkään heräisin aamulla aikaisemmin että pääsisin tappelemaan lapsen kanssa syömisestä.
Vie suosiolla tarhaan syömään.

[QUOTE="Neith";22533878]
mulla nyt on kuitenkin se vanhemmuuden tuoma suoja, eli koska olen pojan äiti kestän noita kiiukutteluja sekä uhmaa ym paremmjin.. miehellä taasen tätä ei ole ja se väsyy uhmaan ja kiukuun ym helpommin.
[/QUOTE]

Mun mielestä tuo ei ole selitys. Tolla perusteellahan on ihan ok jos tarhan täti väsyy uhmaan ja kiukkun koska ei ole lapsen vanhempi.

Ihan typerää antaa lapsen määräillä aikataulua aamulla, tuskin minäkään heräisin aamulla aikaisemmin että pääsisin tappelemaan lapsen kanssa syömisestä.

Käsittääkseni mitään tappelua ei olisi jos lapsi herätettäisiin ajoissa ja saisi herätä rauhassa.

no poika ei siis ole päivittäin tarhassa.. sillä on tässä kuussa 2 tämmöstä "virikehoitopäivää" eli että menee aamulla. muuten on öitä siellä tarhassa jolloin ongelmaa ei esiinny kuns e saa siellä rauhassa herätä..
eikä kotonakaan ole ongelmaa jos poika saa rauhassa herätä, se on samanlainen kuin mä. eli jos saa omia aikojaan herätä ja hetken aikaa touhuta niin aamiainen menee ilman ongelmia mutta kun se herätetään niin tulos on kaikkea muuta..
eli tänäänkin olisi auttanut se että poika olis herätetty viimeistään klo 7 tosin koska meni eilen niin myöhään nukkumaan niin tod. näk. kiukkuinen se olis ollut kuitenkin.

positiivinen puoli tässä on nyt se että san pojan ihmisten aikohin nukkumaan joten eiköhän se huomen aamulla heräile ihan itse viimeistään klo 7 :)

[QUOTE="eve";22533942]Käsittääkseni mitään tappelua ei olisi jos lapsi herätettäisiin ajoissa ja saisi herätä rauhassa.[/QUOTE]

No mutta silloin on ongelma että aamukuppailuun menee aikaa joten joutuu heräämään tarpeettoman aikaisin. Kai meistä jokainen myöntää että aamulla on kiva nukkua se puoli tuntia pidempään?

[QUOTE="vieras";22533934]mikä ihmeen "vanhemmuuden tuoma suoja kestää lapsen kiukutteluja paremmin" ? :D :D paras palstalausahdus taas aikoihin. :D :D :D[/QUOTE]

no onhan se nyt selvää että lapsen vanhempi kestää kiukutteluita paremmin kuin "vieras" ihminen.. henkilö jolla on omia lapsia ymmärtää uhman ja kiukun paremmin kuin henkilö jolla ei ole lapsia.. sitten on tietysti ne ihmiset jotka ovat ihan ammatikseen valinneet lasten kanssa työskentelyn, jolloin se on vähän niinkuin pakkorako kestää ne kiukut ja uhmat.. jos ei kestä niin enpä usko että alalla kovin pitkään on.

[QUOTE="Neith";22533985]no onhan se nyt selvää että lapsen vanhempi kestää kiukutteluita paremmin kuin "vieras" ihminen.. henkilö jolla on omia lapsia ymmärtää uhman ja kiukun paremmin kuin henkilö jolla ei ole lapsia.. sitten on tietysti ne ihmiset jotka ovat ihan ammatikseen valinneet lasten kanssa työskentelyn, jolloin se on vähän niinkuin pakkorako kestää ne kiukut ja uhmat.. jos ei kestä niin enpä usko että alalla kovin pitkään on.[/QUOTE]

Täytyy sanoa, että meillä se on kyllä toisinpäin. Miehellä on huomattavasti pidempi pinna lasten kiukkujen ja uhman suhteen kuin mulla. Eikä ole lasten biologinen isä, eikä hänellä ole omia lapsia.

[QUOTE="Sandra";22534004]Täytyy sanoa, että meillä se on kyllä toisinpäin. Miehellä on huomattavasti pidempi pinna lasten kiukkujen ja uhman suhteen kuin mulla. Eikä ole lasten biologinen isä, eikä hänellä ole omia lapsia.[/QUOTE]

poikkeuksiakin voi löytyä.
eikä mun mies joka uhmasta tai kiukusta hermojaan polta.. mutta silloin kun sitä on enemmän tai ollaan väsyneitä niin sillä menee hermot herkemmin

Yhteistyössä