PRKL:.... toi poika juo itsensä palloksi ja meidät perikatoon... MAITOA ! ! !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terklrklk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terklrklk

Vieras
Muo ärsyttää tää juttu suunnnattomasti... kyseessä miehen poika, (ja syy ei nyt ole biologisissa siteissä, vaan ihan muussa...)

Pojalla ikää 12v. ja juo maitoa ihan ihan liikaa...

Oon sanonut et sitä maitoa ei juoda janoon. ja perustellut asian sillä et 1. se on törkeen kallista, meilläpäin maksaa 99cent litra. ja toisekseen pojalla on ylipainoa n.15kg ja maito lihottaa, vaik meil onki rasvatonta maitoa.

Monet kerrat oon sanonut siitä maidon lipittämisestä...

Ni äsken taas kehtas vetästä ruokailun aluks ison lasin maitoa, ennenkuin ehdin kissaa sanoa. aina ohjaan ennen ruokaa juomaan lasin vettä, ettei tarvii sitä maitoo vetää...

Sit kehtas sanoa et mä juon maitoa aamul 2 lasii, koulus 3lasii, välipalalla 2 lasii, päivällisel 2 lasii, ja iltapalalla 2 lasii.... ELI suunnilleen 2 LITRAA päivässä

JA ku sanoin et se on liikaa, ni ei oo hänen mielestään, ku MAITO ON TERVEELLISTÄ, iskä on sanonut, ja mummi....

Joo, onhan se terveellistä, mut ei oo liika maito terveellistä'....

Millä tuon lapsen saa ymmärtämään asian? Isä vaan hymähtelee...

Eikös se ois pahempi asia, jos lapsi ei joisi maitoa lainkaan? Kasvava nuori tarvitsee maitoa ja erityisesti pojat juovat sitä tuossa iässä paljon. Säästä jostain muusta, niin saat ostettua lapselle maitopurkit.

Hei,

Ensiksikin, Jos teillä menee maitoon noin 1,5 euroa/ päivä, menettekö oikeasti perikatoon?
Jos laittaisit itsellesi jäitä hattuun ja miettisit pojan kanssa yhdessä, voisiko esim. välipalalla juoda maidon sijaan vaikka mehua tai teetä. Rasvaton maito ei niin kauheasti lihota. Todennäköisesti syy ylipainoon on muualla. En voi sille mitään, että hiukan säälittää 12- vuotias miekkonen, kun hän saa jatkuvasti negatiivista palautetta maidon juonnista. Hyvä ettei kaljaa kittaa! :)

meillä saman ikänen poika jolla kanssa vähän ylipainoa MUTTA ainoa asia mitä ei rajoiteta on MAITO! Se kun on semmonen juttu ettei maitoa voi juoda mielestäni liikaa, ja kun lapsena oppii juomaan juo tod. näk. aikuisenakin kun siihen on tottunut...

Laskes nyt jos se poika juo sen kaks litraa maitoa päivässä se on silti vasta kaks euroa. Ja kun vielä osan juo koulussa. Onpa kamala menoerä. Kuukaudessa kuutisenkymppiä...
Kai sitä nyt isompiakin kulueriä on?

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
Hei,

Ensiksikin, Jos teillä menee maitoon noin 1,5 euroa/ päivä, menettekö oikeasti perikatoon?
Jos laittaisit itsellesi jäitä hattuun ja miettisit pojan kanssa yhdessä, voisiko esim. välipalalla juoda maidon sijaan vaikka mehua tai teetä. Rasvaton maito ei niin kauheasti lihota. Todennäköisesti syy ylipainoon on muualla. En voi sille mitään, että hiukan säälittää 12- vuotias miekkonen, kun hän saa jatkuvasti negatiivista palautetta maidon juonnista. Hyvä ettei kaljaa kittaa! :)

No mehuhan se onki tevreellisempi vaihtoehto maidolle! Eiköhän parasta ois, jos sen pojan sais vaihtamaan osan juomastaan maidosta veteen. Vesi on paras janojuoma, sanon minä.

Mietin noita määriä, mä ite juon lähes saman verran maitoa päivässä.. :D Pari, kolme lasillista sen kanssa mitä syön. Meillä sitä menee 6 litraa neljässä päivässä, ja toistaiseksi olen jaksanut raahata sitä kaupasta, enkä opiskelijana ole mennyt perikatoon..

Alkuperäinen kirjoittaja :x:
Hei,

No mehuhan se onki tevreellisempi vaihtoehto maidolle! Eiköhän parasta ois, jos sen pojan sais vaihtamaan osan juomastaan maidosta veteen. Vesi on paras janojuoma, sanon minä.

ja jos tuossa iässä on ylipainoa jo 15kg niin kyllä jotain pitäisi tehdä...
toki eihän maito yksin se syy ole mutta kuitenkin

Ton sun esimerkin mukaan poika juo noin 1.1L maitoa päivässä. Tuon ikäiset pojat juovat hyvinkin pari litraa maitoa päivässä. Tulee väkisin mieleen, että uusi perheen elämä ei ole täysin sinulle soveltunut. Ja lisäksi, jos lapsi juo maitoa "liikaa" on lieneekin pienempi paha kuin tehdä jotain aivan muuta???! Koittakaa te uusi perheelliset vaan sopeutua kohtaloonne.

Kyllä oot harvinaisen kenkku äitipuoli jos väität että joku 1,50 euroa vie teidät perikatoon? Tai sitten ootte todella persaukisia. Taitaa syyt olla muualla, se kun on MIEHEN poika joka niin tekee.
Tarkista asennettasi, pojalle tosi kurjaa toi sun kyttääminen!

Alkuperäinen kirjoittaja kahden-pojan-mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja :x:
Hei,

ja jos tuossa iässä on ylipainoa jo 15kg niin kyllä jotain pitäisi tehdä...
toki eihän maito yksin se syy ole mutta kuitenkin

Todennäköisemmin ylipaino tulee syödystä ruuasta (suurin syy usein rasva..) ja vähäisestä liikunnasta. Täysmehu on tietysti uusi menoerä :/. Ne Mehukatit on vihon viimeisiä. Myös teet ovat hyvä vaihtoehto, mieluiten yrtti- tai vihreä tee. Mutta mustakin menettelee, jos perheen äidin hermot siitä paremmin säästyis :)
Vesi on loistava janojuoma, mutta veikkaan, ettei sen litkiminen, valitettavasti, motivoi poikaa vaihtoon alussa.

1/2 litraa päivässä on ok annos maitoa ja yli litran ei saisi mennä. Vettä janoon sen kun oppii niin sitten isonakin osaa juoda vettä janoon.
Ostat vain parin päivän annoksen kerralla ja lisää et osta jos juo kerralla kaikken.

Mä olen juonut tuon verran maitoa lapsesta asti....en ole ylipainoinen ikinä ollut :D niin ja siis lapsena join täysmaitoa ja ihan pastoroimatonta lehmänmaitoa joka on todella rasvaista, maalla kun sitä maitoa haettiin naapurista aamuisin :D

Kuten sanoin, ei sillä ole mulle väliä et on poikapuoleni. Vaan sillä et isäänsä ei kiinnosta.
Ja ei 1,60e päivässä nyt meitä perikatoon vie kunhan nyt liioittelin. Mut tyhmänä mainitsin että poikapuoli... kun syy on vaan se et tuntuu etten saa isän enkä mummin mielestä puuttua mihinkään... oma lapseni ei reilua 2l päivässä vetäis maitoa...ku en antais

Ja mun mielestä reilut 2litraa maitoa on liikaa. jos nyt vaik litran jois, mut reilut 1litra lisää tekee kuitenkin n.350kalorii päivässä liikaa, jos sen vetää "ylimääräisenä" energiana, tekee se vuodessa 127 000 ylimääräistä kaloria... ja siis aika monta kiloa...

Lainaus netistä " Lapsille suositellaan päivittäin maitoa, jogurttia, viiliä tai muita maitovalmisteita 5-6 dl sekä lisäksi juustoa pari viipaletta."

Ja en päivittäin pojalle asiasta sano, vaan aina silloin tällöin, kun lipsuu juominen liiallisuuksiin... JA ihan nätisti perustelen asiaa. Et en mä mikään pahaäitipuoli ole, vaan VÄLITÄN LAPSESTA ja siksi yritän saada maitomäärää järkevämmäksi. PISTE

Hei,

kyllä mullakin keittäisi, jos joku joisi 45 eurolla kuussa maitoa (siis tuo 1,5 euroa päivä) ja kyllähän se rasvaton maitokin lihottaa: kahdssa litrassa on 660 kilokaloria!!! siis kolmasosa aikuisen päivittäisestä energiatarpeesta. ja jos jannulla on huomattavasti ylipainoa, niin kyllähän tuosta maisota ainakin osasyy löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja niin ja:
ei rasvaton maito kyllä pääse lihottamaan ketään. Eri asia on jos juo täysmaitoa.

Nimenomaan. Menee meilläkin maitoa semmonen 4-5 litraa päivässä, mies ja lapsi vaan juo, kahdestaan ne sen saa menee.

Yhteistyössä