Proteiinijuomia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Voiko odotusaikana juoda proteiinijuomia (Herbalife)?
Laihdutukseni on niin hyvällä tolalla ja nimenomaan proteiinijuoman ansiosta. Pelkään nyt että vanhat lihottavat syöntitottumukset palaavat jos lopetan proteiinijuomat.

Olen juuri vasta plussannut, mutten soittanut vielä edes neuvolaan.

Missään nimessä raskaana ollessa ei saa laihduttaa varsinkaan mitenkään paastoamalla tyyliin. Et voi millään proteiinijuomalla elää. Monipuolinen ruokavalio on tärkeä. Etkö voisi syödä lihottavien rasvaisten ruokien sijaan raikkaan kasvispitoista ruokaa, lihan tilalle käy hyvin vaikkapa soijarouhe, jos pelkäät lihan lihottavan. Jos käytät soijarouhetta lihan sijasta, muista täyttää b12 vitamiinin tarve muuten. Multi tabs special 2+ on hyvä. En tiedä monipuolisen ruokavalion lisänä proteiinijuomien haitoista raskausaikana.

Itse tiedän useita raskaana olleita, jotka ovat käyttäneet Herbalifen tuotteita koko raskausajan ja hyvin on raskaus mennyt. Itse asiassa äiti ja baby ovat voineet molemmat hienosti. Tuotteethan ovat elintarvikkeita. Kannattaa varmaan kysellä omalta jälleenmyyjältä jos epäröit. Itse olen käyttänyt tuotteita (proteiiniä ja erilaisia puristeita) normaalin ruokavalion lisänä muutaman vuoden ja nyt raskautta yritetään ja aion käyttää tuotteita tarveellisen ruokavalion lisänä.

herbalifen jälleenmyyjä suositteli tuotteita eritoten koska olin raskaana. muualta taas kehoitettiin välttämään luontaistuotteita koska niiden vaikutuksista sikiöön ei ole riittävästi tutkittua tietoa. eli enpä tiedä... proteiinijuomissa kannattaa kiinnittää huomiota pakkausselosteisiin koska ainakin FASTin prot.jauheet on makeutettu sakariinilla ja syklamaatilla.

Hei,
Olen itse Herbalife jälleenmyyjä ja normaalsiti suosittelen tuotteitamme lämpimästi kaikille :) Mutta otahan huomioon, että proteiinijauheissamme on lisättyä A- vitamiinia... joten jos käytät jauheita joudut olemaan tarkkana, ettei vauvasi saa liikaa kyseistä vitamiinia...varsinkaan alku - ja keskiraskaudessa... proteiinipatukat esimerkiksi sen sijaan ovat hyvinkin turvallisia käyttää, läpi raskauden :)

Hyvää odotusta sinulle ja muista, ettei painonnousu raskaudessa ole huono asia :) Ja Herbalifen avulla pääset synnytyksen jälkeen nopeasti kuntoon...niin minäkin aioin tehdä :)

Herbalifelinea suosittelen kyllä lämpimästi...kalaöljyllä on paljon hyviä ominaisuuksia vauvan kehityksen kannalta ja sen on todettu myös vähentävän/helpottavan synnytyksenjälkeistä masennusta...

Siskoni on lääkäri ja hän ehdottomasti kielsi minulta kaikenlaisten rohdosten käytön -mukaan lukien Herbalifet ym. Niiden vaikutuksia sikiöön ei ole tarpeeksi tutkittu. Tietenkin jälleenmyyjät ""lämpimästi näitä suosittelelevat"", koska heidän tarkoituksena on tehdä rahaa ja bisnestä. Silloin ei paljon ole väliä sillä, onko tuotteesta haittaa syntymättömälle vauvallesi, pääasia, että kauppa käy.

Etkä voisi vaan syödä terveellisesti raskausaikana, jos pelkäät liikaa lihomista? Kyllähän painon PITÄÄKIN nousta raskausaikana (ellei lähtöpaino ole huomattavasti ylikuorman puolella).

Onko niissä Herbalife-jutuissa jotain tutkimattomia yrttejä tms. rohdoksia? Entä makeutusaineet? Väri- ja säilöntäaineet?

Joku puolusteli hauskasti Herbalifeja sillä että ne on elintarvikkeita... Niinpä niin. Lainsäädännön mukaan elintarvikkeksi lasketaan kaikki sellaiset tuotteet joiden tehosta, turvallisuudesta tai edes koostumuksesta ei ole olemassa tutkittua tietoa. Elintarvikkeena saa siis myydä käytännössä ihan mitä tahansa. Periaatteessa myyjällä/valmistajalla on vastuu tuotteistaan, eli jos joku sattuisi saamaan vaikka sikiövaurioita kyseisestä tuotteesta ja pystyisi todistamaan oikeudessa että se johtui juuri tästä, valmistaja voi joutua maksamaan korvauksia, jos firma on vielä olemassa...

Tämä ei ollut tarkoitettu hyökkäykseksi erityisesti Herbalifea kohtaan, vaan yleisenä muistutuksena siitä miten mielikuvamarkkinointi toimii ja että luontaistuotekaupassa liikkuu suuret rahat. Ja mun mielestä raskausaikana ei kannattaisi hysteerisesti vahtia painoaan.

Kannattaa kysyä neuvolasta. Neuvolan tehtävä on jakaa tietoa ja sieltä saa puolueettoman vastauksen. Itse neuvoisin lopettamaan laihdutuksen ja jättämään kepulikonstit ruuan suhteen. Lapsi tarvitsee monipuolista ruokaa, äiti myös kuituja ( tulet sen puutteen ehkä huomaamaan...)
Itselläni raskaus on muuttanut ruokailutottumuksia itsestään, mitään epäterveellistä ei tee mieli.

Ja toisaalta hyvät ruokailutottumukset kannattaa opetella, sillä ne tulee opetettua sitten lapsellekkin!

Soita ihmeessä lähineuvolaasi, netistä löydät oman paikkakuntasi neuvolan numeron. Sieltä he kysyvät viimeisiä kuukautisiasi ja arvioivat raskausviikon. Neuvolaan pääsee n.viikolla 8-10 eli heti he eivät sinne huoli, jos sinulla ei ole mitään perussairautta.

T:Manna

Yhteistyössä