Psykologin mielestä parisuhdeongelmien ydin on liiallinen tasa-arvo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja psykologin mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Se äskeinen;30484542:
Eihän tuo artikkelin psykologikaan ollut palauttamassa tilannetta entisaikaan, vaan tarjosi uudenlaista miesmallia, jossa yhdistyisivät parhaat puolet kahdesta eri maailmasta. En ole tosin ihan vakuuttunut, että millä tavalla sen täydellisen miehen pitäisi konkreettisesti toimia. Minun mielestäni nykypäivänä asiat ovat varsin hyvin, pariskunnilla on varsin väljästi tilaa löytää omat roolinsa. Jos koko ajan ollaan nokat vastakkain, vika on useammin omissa ja kumppanin ihmissuhdetaidoissa kuin yhteiskunnassa.

Eniten minua kiusasi tuossa artikkelissa se ajatus, että mies nähtiin muuttuvana mutta nainen muuttumattomana. Ovat ne 1900-luvun yhteiskunnalliset mullistukset pakottaneet yhtä lailla naisetkin muuttumaan.

Näin juuri.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30484520:
Ai on vai? En ole havainnut meissä tällaisia tyypillisiä eroja ja yli 10 vuotta olemme olleet parisuhteessa. En ole havainnut tuollaisia eroja myöskään miespuolisissa ystävissäni.

Mitä hyötyä sinä tuollaisessa ajattelussa näet?

Etpä niin, ethän sinä ikinä. :D

Ton uutisen otikointi oli ihan vitullaan. Sanomahan oli siinä se, että miehen ei pitäisi antaa naisen päättä KAIKESTA vaan päättää asioita myös itse.

Ja olen täysin samaa mieltä. Mä haluan miehen enkä mitään myötäilevää sopeutujaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Olen periaatteessa ihan samaa mieltä, liian nössö mies ei seksuaalisesti sytytä, mutten mitään machoiluakaan kaipaa. Omanikin on ääreispassivoitunut vuosien myötä, eikä osaa tehdä minkäänlaisia päätöksiä vaikka pyytäisinkin.
Mutta miten tilanne korjaantuisi? Että jättäisin perheen tuuliajolle, jotta en olisi liian voimakas hahmo perheessä? Ottaisiko mies sitten jonkun roolin tästä kokonaisuudesta?

Jos mies ja nainen listaavat kumpikin kymmenen asiaa mitä seuraavaksi tarttis tehdä, niin listat olis kovin eri näköiset.

Niinpä rouvasta saattaapi tuntua, että mies ei tee mitään, tai touhuaa vääriä asioita. Ja ainoa tapa saada mies tekemään oikeita asioita on sanoa. Jolloin rouva tuntee ittensä työnjohtajaksi.

Oikeestihan me miehet ollaan melko tarpeettomia, mut onneksi vibraattorit ei vielä osaa leikata nurmikkoa.

Jos mies ja nainen listaavat kumpikin kymmenen asiaa mitä seuraavaksi tarttis tehdä, niin listat olis kovin eri näköiset.

Niinpä rouvasta saattaapi tuntua, että mies ei tee mitään, tai touhuaa vääriä asioita. Ja ainoa tapa saada mies tekemään oikeita asioita on sanoa. Jolloin rouva tuntee ittensä työnjohtajaksi.

Oikeestihan me miehet ollaan melko tarpeettomia, mut onneksi vibraattorit ei vielä osaa leikata nurmikkoa.

Taidat kuulua siihen machomies kerhoon? Ei meillä ainakaan mies oma-aloitteisesti leikkaa ruohoa, vaan joudun sen itse tekemään tai pyytämään miestä sitä tekemään.

Tarpeettomia? Miusta on ihanaa kun mies leikkaa nurmikkoa ja mä saan lojua viltillä ja palvoa aurinkoa. -Ja kipaista välillä hakemaan meille kummallekin kylmän oluen.

[QUOTE="Hilla";30484741]Taidat kuulua siihen machomies kerhoon? Ei meillä ainakaan mies oma-aloitteisesti leikkaa ruohoa, vaan joudun sen itse tekemään tai pyytämään miestä sitä tekemään.[/QUOTE]
:laugh:

[QUOTE="Hilla";30484741]Taidat kuulua siihen machomies kerhoon? Ei meillä ainakaan mies oma-aloitteisesti leikkaa ruohoa, vaan joudun sen itse tekemään tai pyytämään miestä sitä tekemään.[/QUOTE]

se ole se macho joka hoidattaa työn naisella??

Yhteistyössä