Puetteko te väkisin 2veelle päälle jotain mitä ei halua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cvv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";23640089]Niin, kamalalle tuntuu tuollainen mielipide, "että luulot heti pois". Laumassa on jonkun oltava pomona ja sanottava mitä tehdään, niinhän se on koirillakin ja lapset ovat kuin koiria, siis kuvaannollisesti. Nyt varmaankin 60-luvun vapaan kasvatuksen vanhempien laäpset alkavat olla äiteinä, eivätkä ymmärrä, mita lapsilleen tekevät.[/QUOTE]

Totta kai laumassa on oltava johtaja mutta molemmin puolinen kunnioitus tekee laumasta yhtenäisen. En minä ainakaan halua kasvattaa lasta pelossa ja ilman mielipiteitä. Lapsi on osa meidän perhettä(lauma) ja myös hänen sanansa on arvokas vaikka ei se yleensä toteudu niin kyllä s esilti kuullaan.

[QUOTE="mamma09";23640139]Totta kai laumassa on oltava johtaja mutta molemmin puolinen kunnioitus tekee laumasta yhtenäisen. En minä ainakaan halua kasvattaa lasta pelossa ja ilman mielipiteitä. Lapsi on osa meidän perhettä(lauma) ja myös hänen sanansa on arvokas vaikka ei se yleensä toteudu niin kyllä s esilti kuullaan.[/QUOTE]

Taas vähän täällä palstalla kärjistyy..
Tuskin on yhtäkään vanhempaa, joka ei ikinä antaisi lapsen valita vaatteitaan (varsinkin tytöillä taipumusta valikoimiseen). Ja tuskin on yhtään vanhempaa, joka aina hakisi vaikka 50. kerran uudet vaatteet, jos lapsi haluaa.
Sitä paitsi 2-vuotiaitakin on hyvin monenlaisia ja on usein pikkuisen eri asia 2 v 0 kk kuin 2 v 11 kk..

[QUOTE="mamma09";23639938]Että on parempi ottaa luulot pois heti lapsena jotta on helpompi käsitellä? Omaa tahtoa on turha näyttää ja niin edelleen...?[/QUOTE]

Omaa tahtoa on turha näyttää ja niin edelleen, mikäli se käytetään vastaan vänkäämiseen ja kiukutteluun. Tuossa suhteessa otan luulot pois.

Damn, mä kun luulin että me ollaan tiukkoja kun olen verrannut kavereiden kasvatustyyleihin mutta mehän ollaan suorastaan hippejä jos vertaan meitä täällä palstalla oleviin :O

Kyllä lapselle voi määrätä esim juhlatilaisuuksiin tai pk valokuvaukseen sopivat vaatteet. Arkena harjoitellaa päättämistä ja omaa harkintaa vaatteiden suhteen.
Jotain on pielessä jos ei saa kaksivuotiaan päällä pysymään valittua juhlamekkoa.

Yhteistyössä