(Puhelin)pommittajamiehen ja kaiken kyselijän paluu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Muistatteko, kun jokin aika sitten avauduin miehestä, joka laittelee viestiä suunnilleen minuutin välein, soittelee ja ellen vastaa, laittelee miljoona viestiä perään... Kyselee miten meni lapsen harrastuksissa, minkä merkkisiä tuotteita ostin kaupasta, paljonko ne maksoivat... :D Aivan kaikkea siis.

Muistattehan? :) En jaksa kaivaa sitä ketjua tähän, mutta pakko nyt kertoa kun alkaa jo naurattamaan tämä touhu.

En ottanut neuvosta vaaria ja jättänyt miestä, yhteyksissä ja "yksissä" ollaan oltu siis edelleen. Pahin pommittaminen on sinänsä laantunut (ihanaa!) mutta sama joka asian tinkaaminen jatkuu ja vain pahenee koko ajan.

Miehellä oli lauantaina kylässä veljensä ja pari kaveriaan, jotain "poikien iltaa" siis viettivät. Minä taas olin omassa kodissani vietellen rauhallista iltaa parhaan ystävättäreni kanssa. Kun mies sai tietää, että ystävätär on kylässä, pommitteli hän tunnin aikana vaikka kuinka monta kertaa kysellen, mistäs me jutellaan. Juteltiin siinä kaikenlaista, mm. aika henkilökohtaisiakin asioita, ajatuksista, tunteista yms., ja kuittasin sitten asian niin, että jutellaan vähän kaikenlaista. Mies ei tähän tyytynyt, vaan pyytämällä pyysi, että kertoisin jotain. "Kerro nyt??? :)" mies aneli. Minä sanoin, että puhutaan tässä nyt mm. ystävän henkilökohtaisista asioista, mutta tämäkään ei riittänyt... Kaikki olisi pitänyt kertoa miehelle. No, en kertonut - tietenkään. Mies otti siitä vähän nokkiinsa, mikä tuli ilmi seuraavana päivänä... :O

Tänään vietin normaalia päivää touhuillen lasten kanssa, käyden kaupassa yms., mitä sitä nyt hoitovapaalla ihminen tekee. Vähän väliä olisi tänään pitänyt vastata miehen kysymyksiin siitä, mitä teen, mitä kirjaa luen lapsille, mitä ruokaa laitan lapsille, mitä päivällistä meinasin laittaa, mistä lihasta, mitä kasviksia laitan siihen mukaan, mitä teemme puistossa, mitä lapset tuumaavat kun pitäisi ruveta päiväunille, mitä meinaan tehdä illalla, mitä iltapalaa meinasin syödä,... jne. Loppuihan se kyseleminenkin siitä sitten taas tunniksi, mutta jatkui entistä ehompana, kun mies alkoi taas jankuttaa. Mies kävi nopeasti pyörähtämässä ja haki samalla rannekellonsa (jäi tänne eilen) ja juteltiin pikaisesti illan suunnitelmista mitkä nyt ei kummallakaan olleet erikoiset. Tulin sanoneeksi, että kun lapset nukkuu, niin voi sitten keskittyä johonkin muuhun tekemiseen. Paikan päällä mies ei tivannut mitään, mutta kotiinsa päästyään sitä viestiä sitten alkoikin pukata.

Mies:"Mitäs muuta meinasit tehdä?"
Minä:"En oikeastaan tiedä vielä, jos jotain lukis... Tai sitten jotain muuta, en tiedä."
Mies:"No kerro nyt??"
Minä:"No kun en tiedä vielä."
Mies:"No mitäs teet nyt?"
Minä:"Kunhan oleskelen vain."
Mies:"No mihis meinasit seuraavaksi syventyä?"
(En ehtinyt tässä välissä vastata mitään, kun toinen lapsista itkeskeli, ja tietenkin menin katsomaan, mikä on meininki.)
Mies:"No kerro nyt?? :)"
(En edelleenkään ehtinyt vastata.)
Mies:"Meinasitkos lukea sitten vai?"
Mies:"No mitäs nyt teet siellä?"
Minä:"X heräsi, kesti vähän... Enpä oo ehtinyt vielä päättää mitä teen. Tällä hetkellä nyt istun tässä ja lueskelen Hesaria."
Mies:"No mitäs nyt sit meinasit tehdä?"
Mies:"Puhutkos puhelimessa?"
Mies:"Nukutko jo?"
Minä:"Hereillä ollaan. Lueskelen tässä vain..."
Mies:"Mitäs luet?? :)"
Mies:"Ootko hereillä?"
Mies:"Mitäs meinasit tehdä kun oot sen Hesarin lukenut?"
Minä:"Luen varmaan tuota kirjaa X... Mitäs itse touhuilet siellä? :)"
Mies:"Katon elokuvaa, kaveri tulee kohta käymään... Mitäs nyt sit meinasit tehdä?"
Minä:"Lukea.... :)"
Mies:"No mitäs meinasit lukea?"
Mies:"Vieläkö luet?"

Ja samaa pommitusta koko ajan. Laitoin miehelle viestiä, että haluaisin nyt keskittyä tähän lukemiseen, joten ollaan yhteyksissä huomenna, mutta ei jotenkin mennyt perille... Suljin puhelimeni. Huomenna jää mies, enää en jaksa tuollaista pommittelua ja yleensäkään tuota, että pitäisi tehdä tili kaikesta...

Mies on edelleen tosi ihana MUUTEN, mutta tuo pommittaminen ja kyseleminen on jotain niin raivostuttavaa, ettei asian kanssa voi elää... tai en minä ainakaan. Ei kai sitä nyt ihan joka asiaa tarvitse toiselle kuitenkaan selvittää, hyvänen aika...

Rupeaa jo ihan naurattamaan, katsoin tuossa juuri niin väliähän noilla miehen laittamilla viesteillä ei ole paljon paskaakaan... No mutta tällaista tällä kertaa, ehkä seuraavaksi löydän jonkun normaalin miehen :D Kun vain nyt pääsen tästä eroon, ettei tuosta tule jonkinsorttista riesaa, eipä sitä koskaan tiedä...

Ooksää kysyny siltä minkävuoks sen pitää kysellä nii kovin kaikkee turhaa? Jospas se ei tajuu mitä tekee? Tietty ihan sama tajuuko vai ei, jokatapauksessa viiraa vissiin huolella, joten ei toinna katella tuollasta ukkoo.

Itse asiassa en, mutta olen maininnut etten pidä hänen toiminnastaan... useampaan otteeseenkin. Pari kertaa on tuntunut menevän perille ja on mennytkin - kunnes taas parin tunnin kuluttua on alkanut sama homma. Vissiin harva pääkoppa tai sitten jotain muuta... En tiedä, mutta vähän pelottavaakin tuo kyllä on, eipä tuota katsella kyllä kannata :D

Minä ahdistuisin tuollaisesta. Miestä tuntematta on helppoa tehdä mutumääritelmä,
mutta kyllä minusta tuollainen vähän oudolta kuulostaa.. kenties ripustautujalta,
mustasukkaiselta tms. ottaisin sinuna varmaan sen vaarin..;)vaikka kuinka ihana mies olisikin. Koska entäs sitten, jos et enää jaksa joka asiaan vastata, voisi kuvitella, että siitä mies saisi lisää pontta ja ehkä uusia käyttäytymismuotojakin. Että varauksella suhtautuisin...

no huh huh! muistan edellisen viestisikin siis. onko se mies ihan täyspäinen? ja oletko suoraan sanonut, että toi on ihan idiootin touhua laitella noita viestejä tota tahtia ja kysellä tyyliin missä seisot nyt ja millainen ilme sulla on nyt kasvoilla. miksi ylipäätään vastaat hänelle?

Minä ahdistuisin tuollaisesta. Miestä tuntematta on helppoa tehdä mutumääritelmä,
mutta kyllä minusta tuollainen vähän oudolta kuulostaa.. kenties ripustautujalta,
mustasukkaiselta tms. ottaisin sinuna varmaan sen vaarin..;)vaikka kuinka ihana mies olisikin. Koska entäs sitten, jos et enää jaksa joka asiaan vastata, voisi kuvitella, että siitä mies saisi lisää pontta ja ehkä uusia käyttäytymismuotojakin. Että varauksella suhtautuisin...

Jep, nytkään en joka asiaan vastaa - osin ihan tarkoituksella ja osin sitten ihan niin etten yksinkertaisesti ehdi - ja joka kerta jättäessäni vastailematta mies tuntuu saavan jonkun saamarin pommituskohtauksen, viestejä saattaa tulla vaikka kymmenin kappalein puhelimeen ja jokaisessa tivataan samaa asiaa vaihtelevin sanamuodoin...

Tuo tosiaan ahdistaa, sitähän mä kysyin siinä edellisessä ketjussakin, että ahdistuisittekos te muut - ja valtaosa oli tainnut vastata, että ahdistuisivat...

Heh, no, tämä juttu taitaa kuitenkin olla tässä... ei tuota enää yksinkertaisesti jaksa, ihania miehiä on muuallakin... :)

[QUOTE="kapula";28068777]no huh huh! muistan edellisen viestisikin siis. onko se mies ihan täyspäinen? ja oletko suoraan sanonut, että toi on ihan idiootin touhua laitella noita viestejä tota tahtia ja kysellä tyyliin missä seisot nyt ja millainen ilme sulla on nyt kasvoilla. miksi ylipäätään vastaat hänelle?[/QUOTE]

Käsittääkseni mies on ihan täyspäinen - paitsi että tämä pommittelu saa minut epäilemään pahasti jotain muuta... Mutta siis muuten on tähän mennessä vaikuttanut ihan tavallisesta, kunnon kaverilta. Tiedä sitten häntä, kuitenkaan :O

Enkä nyt tietenkään joka viestiin ole vastannutkaan (kuten nyt tuossa aloitusviestissäkin kävi ilmi) mutta toki joihinkin... Joskaan tämäkään ei kerro miehelle mitään eikä tunnu soittavan mitään kelloja, että olen nyt tekemässä jotain muuta, minkä vuoksi en vastaa jne jne., miten nyt normaalisti ajatellaan jollei toinen samalla sekunnilla vastaa :D Tiedät mitä tarkoitan :)

Ja tuo miehen kysely on tosiaan tuota luokkaa missä seisot, miksi, minkälainen ilme sulla on kasvoilla, miksi, jne jne... Huoh. Osuit hyvin asian ytimeen...

[QUOTE="viuh";28068789]Kyllä me tuo muistetaan herrijee! Minusta tuntuu että olet hänen kanssaan koska tuo järjetön käyttäytyminen huvittaa sinua.[/QUOTE]

No onhan tuo jo jotenkin koomistakin... En tosin tiedä pitäiskö tässä ennemmin itkeä kuin nauraa, entä jos en pääsekään miehestä eroon?

kuulostaa ihan yhdeltä entiseltä työkaverilta. tyyppi ei voinu vapaa ajallaan edes käydä missään kun piti olla kotoa eukkoa vahtimassa. töistä laitto kotiin jatkuvasti tekstiviestejä joilla uteli kuulumisia.
kaiken huippu oli tapaus kun porukalla tuli puhetta että sähkömittarin lukijat kiertää just sinä päivänä. tyypin oli pakko lähteä loppupäiväksi kotiin vahtimaan ettei mittarin lukija vaan ... :D

no kestihän tuota vissiin melkein vuoden ennenkö ero tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28068851:
kuulostaa ihan yhdeltä entiseltä työkaverilta. tyyppi ei voinu vapaa ajallaan edes käydä missään kun piti olla kotoa eukkoa vahtimassa. töistä laitto kotiin jatkuvasti tekstiviestejä joilla uteli kuulumisia.
kaiken huippu oli tapaus kun porukalla tuli puhetta että sähkömittarin lukijat kiertää just sinä päivänä. tyypin oli pakko lähteä loppupäiväksi kotiin vahtimaan ettei mittarin lukija vaan ... :D

no kestihän tuota vissiin melkein vuoden ennenkö ero tuli.

No huh, tällaista meininkiä ei ole meillä VIELÄ ollut, mutta emmehän toisaalta asukaan yhdessä... :D Kaikenlaisia kahopäitä sitä onkin, niin hän kuin tämä kyseinenkin...

Yhteistyössä