Puhelinhäirikkö soittelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miiru

Vieras
Juhannuksena se alkoi. Viikonloppuisin saan etenkin iltaisin ja öisin tuntemattomasta numerosta puheluita, jolloin soittaja ei sano mitään vaan on vain langalla. Kun katkaisen puhelun, niin voi soittaa hyvin 4-5 kertaa ja aina sama homma. Yöt olen joutunut laittamaan puhelimen äänettömälle, mikä vaikeuttaa elämää ja aiheuttaa huolta, koska elämäntilanteeni on sellainen, että joudun olemaan puhelimen tavoitettavavissa 24h/7vrk.

Olen viimeiset neljä vuotta viettänyt seuraelämän suhteen erittäin rauhallista elämää, joten salaisia ihailijoita ei pitäisi olla. En usko soittajan olevan kimpussani myöskään työni vuoksi.

Helpointa olisi olla vastaamatta, mutta kun osalla ystävistäni on myös tuntematon numero, joten en voi todellakaan tietää, kuka langalla on. Soittaja käyttäytyy samalla tapaa, vaikka mies vastaisi puolestani kännykkääni.

Koska häirintä on kuitenkin lievää, niin en viitsisi viranomaisia asian suhteen vaivata, joten ainoaksi keinoksi jää varmaakin vaihtaa numeroa, jos soittaja ei kohta lopeta.

Miettinyt vaan, että mitä ihmeen kiksejä joku ihminen tällaisella toiminnalla itselleen saa....

Alkuperäinen kirjoittaja tr:
vaihda numero salaiseksi ja jos ystävilläsi on salaisia numeroita ni kyllähän ne sulla pitäis näkyä heidän nimillään kuka milloinkin soittaa.

Ei vaan näy, vaikka olen tallettanut heidän numeronsa oman puhelimeni muistiin. Aina vaan ilmoittaa soittajaksi "tuntematon numero".......

vaihda numero salaiseksi ja jos ystävilläsi on salaisia numeroita ni kyllähän ne sulla pitäis näkyä heidän nimillään kuka milloinkin soittaa.

Ei välttämättä mikäli ystävät eivät ole laittanut niitä asetuksia niin että ne näkyis... siis sitä numeromerkki jutskaa siihen eteen.

Minun Nokialaiseni asetuksissa on kohta, jossa voin päättää, näkyykö numeroni soitettaessa vastaanottajalla vai ei. Tekstiviestiinhän se tulee automaattisesti mukaan, joten ei kannata tekstailla tuntemattomille.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:

Ei välttämättä mikäli ystävät eivät ole laittanut niitä asetuksia niin että ne näkyis... siis sitä numeromerkki jutskaa siihen eteen.

nii juu ei näykään.mut ap sano ystävillesi et ku sulle soittavat ni laittavat asetukset kuntoon ennen sitä

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Eihän ne vaan olis noita huijaus puheluita ulkomailta?
En nyt tarkkaan muista miten ne meni mut tuli vaan mieleen.

Mitä huijauspuheluita? Linjalta kuuluu takaa lähinnä baariin sopivaa taushälinää ja puhetta, joten itse olen pistänyt asian lähinnä jonkun ex-heilan viikonloppukännisoitoiksi. Mutta kun ei sitten sano mitään

Yhteistyössä