Puhelinmyyjät! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermo menee!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermo menee!

Vieras
Mikä ihme nyt on kun viime viikkoina on erilaiset puhelimyyjät oikeen villiintyneet?! Mulle tulee myyntipuheluita JOKA PÄIVÄ vähintään yks, tänään tullu jo 3... Hermo menee! Ja kun ne yleensä soittaa ihan ns. tavallisista kännynumeroista, niin eihän sitä osaa arvata että taas siellä on joku "sellanen".

Tein nyt sen soittokiellon (http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35). Onko kellään kokemusta toimiiko se oikeesti? Se kuulemma tosiaan tulee voimaan vasta parin kk kuluttua, mutta jos auttaisi edes silloin...

Juu mulle on kans soiteltu viime päivinä ihan vimmatusti. Eräskin Sanoma Magazinesin myyjä soitti eilen 6 kertaa, en vastannut mutta katsoin että numero on niiden. Ei ymmärrä edes sitä, että painan punaista luuria vastaamatta ollenkaan.. heti soitetaan pari kertaa perään. Ei mulla ole aikaa kesken töiden vastailla.

Monet sanovat, että suoramarkkinointikielto kyllä auttaa. Sen pari kk voit sanoa soittajille heti, että olet Robinsonin listalla, niin eivät tyrkytä.

Alkuperäinen kirjoittaja toimii:
Soittokielto toimii hyvin sen parin kk jälkeen ja paperisen suoramarkkinointipostinkin voi kieltää postista saatavalla kortilla. Ja sekin toimii.

Ai niin, tuo pitäisi tehdä myös. Hyvä kun muistutit.

Voi ehkä johtua siitä, että nuoria on otettu töihin paljon nyt kesällä. Ja mitä te "niitä sellasia" syytätte? Puhelimen saa pois päältä. Numeron voi laittaa salaiseksi. Voi IHAN ITSE olla tilaamatta lehtiä, jolloin ei tule soittoja. Voi IHAN ITSE olla vastaileimatta kyselyihin/arvontoihin yms. niin ei tule niitä soittoja. Laittakaa niitä estoja hyvät ihmiset. Eikä ole muuten puhelinmyyjän syytä, että teille tulee niitä soittaja sitten kuitenkin. Ihan on operaattorin syytä siinä vaiheessa.

Voi myös ottaa huomioon, että noissa yrityksissä on töissä yleensä nuoria 14-18-vuotiaita ekaa kertaa työelämässä. Ei se niiden syytä ole, että on käsketty soittaa. Ne vain ja ainoastaan haluaa tienata itse rahaa. Mikä on hyvin arvostettavaa, vai mitä?

:attn: Ja "niille sellaisille" voi olla kohtelia. "Kiitos ei" menee hyvin jakeluun suurimmalla osalla, lopuille voi laittaa luurin kiinni. "V*ttu h*ora, mitä sä tänne soitat, mä tuun ja tapan sut" ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto.

mullekin on soitettu nyt viikottain kaksplus lehden tilauksesta. vittu kun mun numero on salainen, sitä en anna enkä oo antanu minnekkään ni eiku soittaa!

viimeks ärähin kun soitti vaille 9 ja mie jo nukkumassa kun aamulla 4 herätys et perkele poista se koko numero sieltä. nyt on pari viikkoa ollu hiljasta

En tiedä kuinka tuo kielto nykyisin toimii, mutta kun itse tein tuota työtä niin numerot katsottiin vanhoista puhelinluetteloista. Eli ei siinä tiennyt kenelle on soittokielto ja kenelle ei. Joskus jopa soitin jollekin, joka oli jo useamman vuoden maannut maan alla. Hieman noloa kysellä tälläistä henkilöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jezze:
Voi ehkä johtua siitä, että nuoria on otettu töihin paljon nyt kesällä. Ja mitä te "niitä sellasia" syytätte? Puhelimen saa pois päältä. Numeron voi laittaa salaiseksi. Voi IHAN ITSE olla tilaamatta lehtiä, jolloin ei tule soittoja.

Joo, eikö tää sodi ihan koko ajatusta vastaan? Mulle ei ennen tullut juuri koskaan mitään ko. soittoja, mutta sitten menin (itse netistä) tilaamaan lapsille Aku Ankan, niin nyt minä saan siitä kiitoksena useita puheluita päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi ehkä johtua siitä, että nuoria on otettu töihin paljon nyt kesällä. Ja mitä te "niitä sellasia" syytätte? Puhelimen saa pois päältä. Numeron voi laittaa salaiseksi. Voi IHAN ITSE olla tilaamatta lehtiä, jolloin ei tule soittoja.

Joo, eikö tää sodi ihan koko ajatusta vastaan? Mulle ei ennen tullut juuri koskaan mitään ko. soittoja, mutta sitten menin (itse netistä) tilaamaan lapsille Aku Ankan, niin nyt minä saan siitä kiitoksena useita puheluita päivässä.

Juu, tää ei kans mulle mene jakeluun. Haluan (ja on pakko!) pitää puhelinta päällä, numeroa en halua laittaa salaiseksi, haluan joskus tilata jonkun lehden tms. = mua on sitten oikeus häiriköidä?!

Voi ehkä johtua siitä, että nuoria on otettu töihin paljon nyt kesällä. Ja mitä te "niitä sellasia" syytätte? Puhelimen saa pois päältä. Numeron voi laittaa salaiseksi. Voi IHAN ITSE olla tilaamatta lehtiä, jolloin ei tule soittoja. Voi IHAN ITSE olla vastaileimatta kyselyihin/arvontoihin yms. niin ei tule niitä soittoja. Laittakaa niitä estoja hyvät ihmiset. Eikä ole muuten puhelinmyyjän syytä, että teille tulee niitä soittaja sitten kuitenkin. Ihan on operaattorin syytä siinä vaiheessa.

Voi myös ottaa huomioon, että noissa yrityksissä on töissä yleensä nuoria 14-18-vuotiaita ekaa kertaa työelämässä. Ei se niiden syytä ole, että on käsketty soittaa. Ne vain ja ainoastaan haluaa tienata itse rahaa. Mikä on hyvin arvostettavaa, vai mitä?

:attn: Ja "niille sellaisille" voi olla kohtelia. "Kiitos ei" menee hyvin jakeluun suurimmalla osalla, lopuille voi laittaa luurin kiinni. "V*ttu h*ora, mitä sä tänne soitat, mä tuun ja tapan sut" ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto.

ai et mun pitää pistää puhelin kiinni tollasten takia ettei kukaan tuttukaan saa kiinni??
ja joo noille joillekin ääliöille ei mene perille tuo edes että ei kiitos vaan jankataan!

...toi JANKKAAMINEN...mä olin kerran yhdessä puhelinmyyntifirmassa töissä... siellä nimenomaan opetettiin että EI saa lopettaa puhelua ekasta eistä :) Että oppeja siellä vaan sovelletaan.

Muuten kyllä muakin ärsyttää toi soittelu, mutta osaan sanoa kohteliaasti ja napakasti ei, eikä kukaan ole alkanut suuremmin jankkaamaan ja jos on niin olen sulkenut puhelimen sanottuani kiitos ei tällä kertaa ;)

Voin kertoa, että ihmisillä on kumma tapa sanoa ensin EI, EN MINÄ OSTA MITÄÄN!! Menee 20 sekunntia kun on kuunnellut asian loppuun ja mitä sieltä voikaan kuulla: "oi, voi kun kiva, kyllä mä ton ostan". Meneekö kaikille nyt ymmärrykseen miksi jankataan?

Tuntemattomalla numerolla lehtimyyjät ei enää mun käsittääkseni saa edes soittaa.

Vanhoille tilaajille soitetaan yleensä nimeomaan sen takia kun ne ovat olleet siitä lehdestä kiinnostuneita. Hmm. Vähän samaan tapaan jos tilaa vaatteita jostain niin he lähettävät kotiin uuden mainoslehden. Kappas, olipas järkevää. Niinhän saa pidettyä asiakkaita. Ne jotka ei ymmärrä, olkoon ymmärtämättä.

:laugh:

Mulla on tuo suoramarkkinointijuttu mennyt jo umpeen pitäisi uusia.
Yksi vanhempi isäntä jaksaa soittaa väh.kerran päivässä,Kuntoplussaa yrittää myydä.
Ja melkein joka kerta soittaa eri numerosta,äänestä tunnistan samaksi hepuksi.

Soittokielto toimii hyvin sen parin kk jälkeen ja paperisen suoramarkkinointipostinkin voi kieltää postista saatavalla kortilla. Ja sekin toimii.

Ei ole toiminut koska ottavat listat kaiken laisista arvonnoista ja muista kerättävistä tiedoista joissa sitä ei voi estää.

Tuosta että eivät tajua vaikka painaa punaista luuria niin se ei johdu heistä vaan siitä järjestelmästä. Eli siellä ei pääse eteen päin pomppamaan minkään numeron yli mikä tulee heidän soitettavakseen automaattisesti siitä ohjelmasta ja siihen on pakko soittaa että pääsee eteen päin.
Nämä samat numerot sitten kiertää siellä niin kauan että siellä on vastattu ja saatu merkinnäksi joko tilaus tai ei tilaa.

Ei se salainen numero auta jos olet jonnekin antanut tietosi josta ne sitten on soittolistoille kerätty, esim arvonta tms. kuponki

Alkuperäinen kirjoittaja gg:

Ei ole toiminut koska ottavat listat kaiken laisista arvonnoista ja muista kerättävistä tiedoista joissa sitä ei voi estää.

Tuosta että eivät tajua vaikka painaa punaista luuria niin se ei johdu heistä vaan siitä järjestelmästä. Eli siellä ei pääse eteen päin pomppamaan minkään numeron yli mikä tulee heidän soitettavakseen automaattisesti siitä ohjelmasta ja siihen on pakko soittaa että pääsee eteen päin.
Nämä samat numerot sitten kiertää siellä niin kauan että siellä on vastattu ja saatu merkinnäksi joko tilaus tai ei tilaa.

Ei tietenkään silloin toimi,jos sitä numeroaan raapustaa mihin sattuu.
Jättää laittamatta,kyllä voitosta ilmoitetaan kirjeitse,jos sattuu kohdalle ja numeroa ei siinä ole.

Mulla on ollut suoramarkkinointikielto monta vuotta. Ainoastaan yksi puhelu on tullut tässä pari viikkoa sitten, hänellekin sanoin heti että mulla on suoramarkkinointikielto, pyysi anteeksi ja lopetti puhelun. Ilmeisesti tuo kielto pitää uusia ennenkuin nuo soittelijat vallan villiintyvät.

Yhteistyössä