Puhukaa mulle järkeä! Vauvakuume..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulluksi tulossa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulluksi tulossa?

Vieras
Esikoinen on reilu 1 v ja nyt yhtäkkiä olen alkanut vauvakuumeilla! Koko vauvavuoden ajan vannoin, ettei meille lisää lapsia, mutta nyt elämä on ihanaa, lapsi helppo kuin mikä. Siis syö, nukkuu jne. ilman ongelmia. Ja nyt on alkanut kaivella mieltä, että olispa taas pehmoinen nyytti sylissä.

Kertokaa mulle, millaista elämä on uhmaikäisen ja vauvan kanssa, siis realistisesti. Ja pahimmassa tapauksessa. Siis konkreettisesti montako tuntia yössä saa nukuttua jne.

En kaipaa nyt kommentteja että, siitä vaan uutta putkeen, koska järjelläni tiedän, etten jaksaisi toista heti perään.

hmm..kelpaako meidän tapaus..

eli meillä esikoinen oli 3v kun kuopus syntyi. Täytyy sanoa, että meillä meni ainakin tosi helposti. vaikka oli just 3v uhma selkeesti tulossa esikoiselle. jotenkin hän tykkäsi hoitaa vauvaa ja olla kovasti mukana kaikessa.

meille tuo 3v oli hyvä ikäero. helppo oli liikkua myös joka paikassa kun esikoinen osasi olla omatoiminen. yöt esikoinen nukkui jo putkeen tuossa iässä ja vauvan kanssa heräiltiin pari kertaa ehkä yössä.

esikoinen oli 2v10kk kun vauva syntyi. Ekat viikot meni ok, sitten alkoi tajuton mustasukkaisuus. vauvallaoli paljon maanväänteitä,nukuttiin kaikki huonosti. Esikoisen mustasukkaisuuden päälle läjähti uhma täydellä voimalla. Siskoa tönittiin,nipisteltiin yms, mitään ei toteltu,kiljuttiin,huudettiin,riehuttiin.
ja melkolailla sama peli jatkuu edelleen,nyt ikää molemmilla vuosi enemmän.,

sinällään sopiva ikäero, että vanhempi osaa jo tehdä paljon asioita itse, syö,pukee yms

Ei kukaan voi kertoa sinullemillaista teillä on.
Toisilla mumot hakevat isompaa ulkoilemaan, on lepoa äidille, niin ei tarvitse olla lasten kanssa 24/7. kun on mummoa ja kummia jotka hoitavat isompaa joskus. ja ottavat yöksi.

Sitten on perheitä joissa molemmat ovat hoitamassa paljon kotona niin tottakai on helppoa jos pääsee yksin käymään asioilla päivälläkin.
kun taas toisen mies tulee kello 18 ja mummot asuvat kaukana.
Mutta jos noita tukiverkkoja ei ole niin melkko kiinni sitä on seuraavat 5 vuotta, jos lapsensa kunnolla hoitaa. Eikä ole tyytyväinen, jos 4-5v lähtee jonnekin puistoon yksin tai toisten pihoille istutuksia tallaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei kukaan voi kertoa sinullemillaista teillä on.
Toisilla mumot hakevat isompaa ulkoilemaan, on lepoa äidille, niin ei tarvitse olla lasten kanssa 24/7. kun on mummoa ja kummia jotka hoitavat isompaa joskus. ja ottavat yöksi.

Sitten on perheitä joissa molemmat ovat hoitamassa paljon kotona niin tottakai on helppoa jos pääsee yksin käymään asioilla päivälläkin.
kun taas toisen mies tulee kello 18 ja mummot asuvat kaukana.
Mutta jos noita tukiverkkoja ei ole niin melkko kiinni sitä on seuraavat 5 vuotta, jos lapsensa kunnolla hoitaa. Eikä ole tyytyväinen, jos 4-5v lähtee jonnekin puistoon yksin tai toisten pihoille istutuksia tallaamaan.

Olet siis töissä 24/7 seuraavat 5 vuotta jos teet toisen lapset eikä noita tukiverkkoja ole ja hoidat lapset itse etkä laita muiden vaivaksi.

Yhteistyössä