Puhukaa mulle järkeä päähän!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on 2 lasta, 7v ja 3v. Ollaan päätetty että enää ei lapsia tehdä, mutta nyt mulle tullut kova vauvakuume, että jos vielä yksi kuitenkin. Olisin heti kuopuksen jälkeen halunnut vielä kolmannen, mutta mies ei heti halunnut, ja nyt kun noiden kanssa on jo niin helppoa, olen päättänyt että ei enää.

Meillä on miehen kanssa paljon yhteistä aikaa kun kuopuskin nukkuu yönsä hyvin, ja molemmat voivat olla jo yön yli hoidossa että päästään käymään kahdestaankin jossain. Ei ole enää vaippoja, ja saan asetella kynttilöitä ja koristeita ympäriinsä ilman, että joku syö ne. Vieläkö sen kaiken rumban jaksaisi aloittaa alusta? Olen vielä alle 30, ja aina halunnutkin tehdä lapset nuorena, mutta iän puolesta vielä voisi sen yhden lapsen tehdäkkin.

Mies ei enää oikeen jaksaisi, mutta on kuitenkin sanonut että jos minä haluan niin vielä yksi voidaan tehdä (tai yrittää, mistä sen tietää tärppääkö enää niin hyvin, tai ollenkaan).

Enhän mä enää halua, enhän? Inhoan raskaana olemistakin, mutta voi kun se pieni tuhiseva nyytti olisi niin ihanaa vielä kerran saada....

se on totta, helpompaa varmasti on nyt, mutta jos siltä tuntuu että vielä haluaa niin antaa palaa!!! onko ystävilläsi pieniä lapsia? käy paljon kylässä, "hoitele" niitä siinä ja katso mihin suuntaan tunteet alkavat viedä.. haluatko vielä tai tuntuuko kivemmalta kun sen lapsen "voi palauttaa"...

itselläni kaksi, nyt haluan ainakin tauon ja ehkä tulevaisuudessa vielä toinen satsi lisää =)

Ajatteleppa,että vaikka 2 ekaa on ollut helppoja,onko kolmas välttämättä sitä?Listaa rehellisesti plussat ja miinukset raskaus/vauva-ajasta paperille ja mieti sitten vasta,jos on selkeesti enemmän plussia,kuin miinuksia.Mutta miehesi kanta pitäisi olla myös,että haluaa,eikä epäröi.Vasta,kun molemmat sitä kovasti haluavat ja tunnet,että olet vielä kerran valmis raskaus-synnytys-vaippa-tissitys-yövalvomis rumbaan,niin GO GIRL!!!!

Niimpä! Esikoinen on kylläkin erityislapsi, mutta ollut vauvana helppo. Kuin myös kuopus, joka on nukkunut yönsä heräämättä viikon ikäisestä, ja nukkuu edelleenkin 14 tunnin yöunet. Ja mä itsekkin rakastan nukkumista! Mitä jos tämä kolmas olisikin koliikki-vauva? Kyllä mä sen vauva ajan silti jaksaisin, mutta raskaus ajasta en ole niin varma... Olis helpompaa kun mies vaan sanois että EI!

jos tosissaan haluaa vauvaa vielä niin siinä ei koliikki jutut tai muut vastaavat paljon merkkaa...Meillä on kaksi lasta ja yhden vielä haluan. Ei ole aina ollu ihan helppoa, mutta harkinnu olen, että vielä yhden jaksan ja haluan jaksaa. Meillä on aika lailla sama tilanne kun teillä, toinen lapsista on erityinen, mutta koen, että arki kuitenkin rullaa ja meillä on paikka vielä yhdelle.

Itsekin ajattelin, että kaksi meille riittää, 6-v ja 4-v oli niiin helpossa iässä että... Mutta niinpäs kolmas ilmoitti tulostaan, ja nyt alkushokin jälkeen koko perhe odottaa innolla uutta vauvaa, myös lapset! JA itsekin olen tosi iloinen siitä, että saamme vielä pienen vauvan kotiin. JA nyt jo tiedän, miten vähän aikaa ne ovat niitä NIIN pieniä. valvottavia, täyshuollettavia ;)