Puhuuko pankkiautomaatit Riiassa englantia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maailmanmatkaaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maailmanmatkaaja =)

Vieras
Kertokaa nyt hyvät ihmiset tyhmälle, että puhuuko ne pankkiautomaatit Riiassa englantia? Paljon oon löytänyt keskusteluja siitä, että rahat kannattaa nostaa automaatilta mieluummin kun vaihtaa, mutta en mistään vastausta tähän kysymykseen. Mittee mie teen siellä automaatilla??? =)

Kyllä ne 99% kokemuksella saa myös englanniksi, koskien niin aasia, karibiaa kuin eurooppaakin. Luultavasti myös muunkielisen koneen käyttö onnistuisi, eihän niissä nostoissa yleensä niin montaa vaihetta ole..

Ainakin kaikki automaatit mitä minä olen maailmalla käyttänyt, on ollut sellaisia, missä on voinut kieleksi valita englannin. Ja Riikassakin olen käynyt puolen kymmentä kertaa enkä koskaan muista rahaa vaihtaneeni, vaan aina olen seinästä nostanut ja ei ole ollut ongelmia.
Minä olen kokonaan luopunut rahan vaihtamisesta, niin kätevää rahan nostaminen automaatista perillä kohteessa on. Kurssi on parempi ja ei tarvi miettiä paljon sitä rahaa pitäisi reissuun ottaa...
Mutta koskaan en kyllä yhden luottokortin varassa uskalla tällä taktiikalla lähteä reissuun, kerran on ensimmäinen automaatti imassut koko kortin ja kerran ei ole kortti suostunut toimimaan missään automaatissa eikä maksaessa,joten varakortti on aina hyvä olla :)

Ok. Kiitos vastauksista! Kahden luottokortin voimin ollaan menossa. Rupesin vaan pohtimaan tuota kieltä, kun tossa kotikylän automaatissa ei ollut sellasta nappia mistä sais kieltä vaihdettua niin aattelin, että pitääkö tässä alkaa paikallista kieltä vielä opiskelemaan. Reilun viikon päästä lähdetään joulutorille =)

Ok. Kiitos vastauksista! Kahden luottokortin voimin ollaan menossa. Rupesin vaan pohtimaan tuota kieltä, kun tossa kotikylän automaatissa ei ollut sellasta nappia mistä sais kieltä vaihdettua niin aattelin, että pitääkö tässä alkaa paikallista kieltä vielä opiskelemaan. Reilun viikon päästä lähdetään joulutorille =)

Voi olla, ettei tuohon kotikylän automaattiin tullut sitä kielen valintaa, kun käytit varmaankin suomalaista korttia? Käsittääkseni Suomessakin tulee se kielen valinta jos kokeilee nostaa rahaa muulla kuin suomalaisella kortilla.

Yhteistyössä