pulleat/lihavat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mitä te syötette niille et ne lihoo?meillä syödään perusruokaa, rasvaton maito, kevyt ruokavaliio niinkuin koko perheellä. karkia kerra viikosssa, ei sipsejä koskaan eikä keksejä juuri kuin silloin kun tulee vieraita. meidän 6v syö kun hevonen,mut slti menee paino ala käyrillä. liikkuu valtavasti, ei nyhjötä sisällä katoen tv tai pela pleikkaa. Olen miettinyt tätä paljon. ei se voi täysin geeneistä olla kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Esikoinen on pullea... Hänellä on hieman pakkomielteinen suhtautuminen ruokaan, johtuu aspergerista. Söisi vaikka loputtomiin, ellei sitä rajoitettaisi.

meillä ei ole diagnosoitu mitään ,mutta keskimmäinen on syömisen kanssa hieman pakkomielteinen myös ja pienryhmässä opiskelee, hahmotushäiriön vuoksi..pullea poika,joskin kasvu kovasti kesken ,kun ikää 11v.vasta.
kyllä koko on hyvin yksilöllistä ja perintötekijät vaikuttavat kokoon ja ulkonäköön.

Tiedän paljon lapsia, jotka syövät ihan normaalisti ja terveellisesti ja liikkuvat normaalisti, mutta ovat silti hieman pullukoita. Pyöreys katoaa sitten murrosiässä, joten luulisin, että sinua mietityttävällä ilmiöllä on oma luonnollinen tarkoituksensa. Toiset taas ovat aina laihoja tikkuja vaikka söisivät kuinka paljon tahansa, joten epäilen myös, että perimällä on vaikutuksensa. Toisten ruumiinrakenne on joskus sellainen, että saattaa näyttää pulleammalta vaikka olisi aivan normaalipainoinen.

Luulen, että tiedät kysymättäkin millaisella ruokavaliolla ihmiset läskistyvät.

Itse kun muistelee koluaikoja ala-asteella 80 luvun lopulla niin pulleita ( ei läskejä) lapsia oli meidän koulussa 5-6 luokkalaisissa 2 :-0 ja oli sentäs 30 hlö luokkia ja monta luokkaa.
Varmaan pulleita lapsia siis oli 1/100 ? Nykyään ihmiset sairastaa ( lapsetkin) enemmän. Ylipaino lisää vakavasti mielenterveydellisiä ongelmia lapsilla ( Hki sanomat tällä viikolla) :'(
Lapsi kun syö mitä kotona tarjotaan...

Niin, pulleus voi johtua monesta tekijästä, kuten aikaisemmin on mainittu esim. sairaudesta. Mutta, mutta on toisaalta niin totta, että joillakin lapsilla ei kotona ole säännöllisiä ruoka-aikoja eikä todellakaan KUNNON ruokaa. Aina jotain tosi rasvasia syötäviä, sipsiä jne. Ap sanoi, ettei koskaan sipsiä syödä: mielestäni ei nyt ihan noin ehdoton tarvii olla. Kyllä meillä lapsista toinen herkuttelee sipseilla ja toinen pitää enemmän karkeista, ku silloin tällöin on siis herkkupäivä.

Mun mielestä pulleus ja lihavuus on eri asia. Toiset lapset vaan ovat murroikään asti pulleita..
Ja tosiaan eriasia on lapset jotka ovat lihavia ruokavalion, sairauden tms takia

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Esikoinen on pullea... Hänellä on hieman pakkomielteinen suhtautuminen ruokaan, johtuu aspergerista. Söisi vaikka loputtomiin, ellei sitä rajoitettaisi.

meillä ei ole diagnosoitu mitään ,mutta keskimmäinen on syömisen kanssa hieman pakkomielteinen myös ja pienryhmässä opiskelee, hahmotushäiriön vuoksi..pullea poika,joskin kasvu kovasti kesken ,kun ikää 11v.vasta.
kyllä koko on hyvin yksilöllistä ja perintötekijät vaikuttavat kokoon ja ulkonäköön.

Mä ainakin toivon, että ruokaan liittyvä pakkomielle olis vaan kausi. Meillä on ollut niin monta pakkomielteistä kautta, ja toivon, että juuri tämä menis äkkiä.

Yhteistyössä