Pulloa inhoava vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khaosan ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khaosan ..

Vieras
Nyt kaikki supermammat antakaa vinkkejä.
Mun vauva on noin 2kk eikä huoli tuttipulloa. On siis täysimetetty, mutta ensimmäisen kuukauden suostui ottamaan myös pullosta (jopa korviketta) jos mulla oli joku meno.
Nyt kaluaa vain pulloa ikenillään ja raivoaa, vaikka olis kuinka nälkäinen.
-Onks mitään hyvää keinoa/vinkkiä tähän probleemaan, että pääsisin nyt ees ne ihan välttämättömät menoni meneen seuraavan ½ vuoden aikana...

Nyt kaikki supermammat antakaa vinkkejä.
Mun vauva on noin 2kk eikä huoli tuttipulloa. On siis täysimetetty, mutta ensimmäisen kuukauden suostui ottamaan myös pullosta (jopa korviketta) jos mulla oli joku meno.
Nyt kaluaa vain pulloa ikenillään ja raivoaa, vaikka olis kuinka nälkäinen.
-Onks mitään hyvää keinoa/vinkkiä tähän probleemaan, että pääsisin nyt ees ne ihan välttämättömät menoni meneen seuraavan ½ vuoden aikana...

Olisiko jo mahdollisesti tulossa ensimmäinen hammas ja ikenet ovat arat?

Viimeksi muokattu:
Toi 2kk pullosta kieltäytyminen on tosi yleistä. Lähes kaikki tuntemani lapset (oma mukaan lukien) ovat 2kk paikkeilla kieltäytyneet täysin pullosta. Muutenkin tuntuu että 2kk aikoihin tulee eka kriisi vaihe noilla pienillä.

Meillä toimi se että koitin vaan eri pulloja kunnes löytyi se oikea (meillä kelpasi vaan luonnonkumi). Tiedän myös niitä jotka ovat vaan todenneet että kyllä se syö jos tulee tarpeeksi kova nälkä ja jos äidillä on ollut pakollinen meno niin se on pullo tai ei mitään. Jotkut ovat vaan hyväksyneet että äiti joutuu olemaan kotona 24/7 kunnes menee kunnolla kiinteitä.

Jos koitat eri pulloja niin kannattaa odottaa siihen että vauvalla on oikeesti nälkä muttei vielä mikään nälkä kriisi. Vähän ennakoiden ruoka-aikaa siis. Kannattaa myös omaa maitoa laittaa eikä korviketta.

Niin pahalta kun se tuntuu kun pieni itkee niin ei ne ihan äkkiä nälkään kuole. Ja valitettavasti noita "mä en syö" vaiheita tulee vielä vuosienkin päästä.

Mun vinkit ei varmaan suoraan auta, koska omani huoli tutin ja pullon vasta 4kk iässä. Olin aika poikki koska tyttö söi 1.5 tunnin välein ympäri vuorokauden eikä kukaan voinu auttaa pullolla. Kaivoin netin läpi etsiäksesi apua.
Siellä oli mm. seuraavia ohjeita.

1) pullo tarjotaan eri asennossa kuin imettäessä. Eli esim syöttäjällä on polvet koukussa vaikka rahin päällä ja vauva makoilee polvien päällä kasvotusten aikuiseen

2) vauva ei saa olla liian nälkäinen

3) jos vauva syö tuttia, niin etsi pullo jossa tuttiosa on samankaltainen tutin kans

4) pulloilua voi harjoitella kotona etukäteen et äiti imettää pari minuuttia ja isi jatkaa pullolla rintamaitoa eli vauva on vielä nälkäinen kun vaihto tapahtuu. Äiti tietty poistuu huoneesta. Vauva tottuu pulloon pian. Eikä äidin 'esilämmittelyä' tarvita

Näitä kokeiltiin, mut ei toiminut, mut monilla toimi. Jaksuja, varmasti pullo kelpaa taas pian.

Esikoisen kanssa siis olin saman ongelman edessä(tosin vasta kolmekuisesta eteenpäin) ja en siis käynyt missään puoleen vuoteen. Kyselen, jos jollain olisi ollut joku täysin vedenpitävä keino ongelmaan. Mutta sellaista ei yksinkertaisesti vaan taida olla. Mut kiitos silti vinkeistä.
Toki 5 kuukautta elämästä on lyhyt aika ja pystyn olemaan sen kotonakin, mutta olisihan se elämän paljon helpompaa, jos tyttö ottaisi MYÖS pulloa.

Hieman olemme saaneet menemään Nuk tuttipullosta, jossa on pieni ja hieman käyrä tutti. Muita ei huoli millään.
Ainakin kuutta erilaista kokeiltu !

Yhteistyössä