Vauva kieltäytyy tuttipullosta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mää"

Vieras
Meidän 5 kk vauva ei suostu syömään enää tuttipulloa vaan saa kamalat raivarit jos pulloa yrittää antaa. Söi hienosti pullosta 4 kk ajan kunnes tuli stoppi.
Nyt herätään sitten öisin tissille 2 h välein. Joskus annoin öisin pullosta niin nukkui 4 h putkeen.
Onko mitään keinoa,että saa taas juomaan pullosta? Kurjaa viedä toista hetkeksi hoitoon,kun ei pullo kelpaa.

Meillä oli ihan sama, molemmilla lapsilla... paitsi että pullo ei kelvannut enää 2 kk iästä lähtien.

Onhan niitä konsteja, mutta mä en saanut mitään toimimaan. Voit yrittää erilaisilla tuttiosilla, eri tilanteissa, eri asennoissa, eri syöttäjä... mutta itse sanoisin, että kokeile hörppyyttää mukista. Mä aloin molemmille lapsille juottamaan maitoa (tai vedellä hyvä treenailla) mukin reunasta 6 kk iästä ja hyvin sujui. Nokkamukikaan ei heille kelvannut, mutta mukista oppivat juomaan nopeasti. :)

Meillä kävi noin kun ei annettua pulloa ollenkan kun olin viikon reissussa (muuten mies syötti pumpattua maitoa n. kerran päivässä). Ei suostunut enää koskaan pullolle, ei vaikka kokeiltiin 10 erilaista tuttipulloa. Vasta vuoden iässä kelpasi nokkamuki ja sekin huonosti. Sitten kun kiinteet tuli kuvioihin oli pikkasen helpompaa, sillä mies pystyi sekoittamaan ruokaan pumpattua maitoa jos olin poissa.

[QUOTE="mää";25389808]Meidän 5 kk vauva ei suostu syömään enää tuttipulloa vaan saa kamalat raivarit jos pulloa yrittää antaa. Söi hienosti pullosta 4 kk ajan kunnes tuli stoppi.
Nyt herätään sitten öisin tissille 2 h välein. Joskus annoin öisin pullosta niin nukkui 4 h putkeen.
Onko mitään keinoa,että saa taas juomaan pullosta? Kurjaa viedä toista hetkeksi hoitoon,kun ei pullo kelpaa.[/QUOTE]

Oletko kokeillut pehmeitä luonnonkumi tutteja pulloon? Ei meidänkään vauva suostu syömäään niistä kivikovista silikoni tuteista.

[QUOTE="Lissu";25389829]Meillä oli ihan sama, molemmilla lapsilla... paitsi että pullo ei kelvannut enää 2 kk iästä lähtien.

Onhan niitä konsteja, mutta mä en saanut mitään toimimaan. Voit yrittää erilaisilla tuttiosilla, eri tilanteissa, eri asennoissa, eri syöttäjä... mutta itse sanoisin, että kokeile hörppyyttää mukista. Mä aloin molemmille lapsille juottamaan maitoa (tai vedellä hyvä treenailla) mukin reunasta 6 kk iästä ja hyvin sujui. Nokkamukikaan ei heille kelvannut, mutta mukista oppivat juomaan nopeasti. :)[/QUOTE]

just samoin meilläkin tytön kanssa,aloin kanssa ½v. hörppyyttää. Pojalle kyllä kelpas mikä vaan maito,rinnasta tai pullosta.

Yhteistyössä