Pullosta vieroitus vinkkejä... Sekä pottaan isomman hädän tekemisestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Meillä alkaa neidillä (2,5v) pullosta vieroitus mun kesäloman aikana... Vinkkejä?

Viime vuonna tehtiin samaa (joka sitten lipsahti taas lapsen ollessa kipeänä) ja neiti yöllä hakkasi sängyn laitoja ja päätään seinään, kun en antanut pulloa.

Juo siis vielä yöllä lähinnä vettä (joskus maitoa).
Ja arvaatkaapa miten märkä vaippa on aamulla... Jos saatais tuo yövaippakin sitten jossain vaiheessa pois.

Ja lisäksi tämä pikku neiti ei suostu tekemään isompaa hätää ollenkaan pottaan tai pöntölle. Jos en anna vaippaa hakee sen itse, menee omaan huoneeseensa, laittaa oven kiinni ja kakkaa siellä. Sitten tulee huutamaan että kakka tuli.
Olen yrittänyt hyvällä sekä pahalla, tarroilla ja lahjonnalla jne. Mikään ei auta. Pidättää kakkaa sitten niin kauan, että laitan yövaipan ja kakkaa siihen.

Esikoisen kanssa kaikki kävi jotenkin niin helposti, ettei mitään vieroituksia yms tarvittu. Ja päivisin vaippakin jäi pois 2v3kk:n ikäisenä. Yövaippa hieman myöhemmin.

Pullo noin vanhalla? Ei varmaan suju vierotus kovin helpolla. Paremmin olisi onnistunut siinä vaiheessa kun lapsella ei ole enää mitään imemisen tarvetta. Noin vanhalla se on pelkkä tapa ja huono sellainen. Ei ole hampaille hyväksi ollenkaan. Ja miksi pidät vaippoja lapsen saatavilla, jos käy niitä itse pukemassa? Vaipat niin hyvään piiloon tai korkealle kaappiin, ettei lapselle jää vaihtoehtoja. Jos tarrat ei lahjontana toimi, niin olisiko syytä olla joku parempi palkinto. Tietty määrä onnistuineita suorituksia ja sen jälkeen saa jonkun isomman palkinnon. Noin iso lapsi ymmärtää jo ihan hyvin asian, kun vaan jaksaa selittää

pulloilu loppuu varmaan kaikkian helpoimmin, kun vaan pistät KAIKKI pullot pois ja tilalle nokkamukeja. (meillä sama edessä kesällä )

ja pottailu... kyllä se lapsi itse sitten tekee pottaan kakankin, kun on siihen valmis. älä vain pakota.
meillä pojulta (nyt 3½v) jäi yövaippa vasta 3-4kk sitten pois... kyllä ne kerkiää, omaan tahtiinsa =)

Pullosta vierotus tapahtuu niin että jätät pullon pois. Kylmästi. Sitä ei enää ole ja piste. 2,5v on todella iso lapsi jo siihen kun mun mielestä meidänkin neiti oli kun 1,5v se pois jätettiin. Ton vaippajutun kaa taas olen sitä mieltä että se onnistuu sitten kun lapsi on valmis siihen. 2,5v meidän neiti sen yhtäkkiä oivalsi. Ja sitten siitä tulikin viikossa päivä sekä yökuiva. Ja sitä ennen ei ollut tehnyt mitään mihkään!!

Pullot kerralla pois, eikä periksi anneta, vaikka tosiaan hakkaisi päätä seinään. Siinä vaiheessa aikuinen vain laittaa kätensä eteen, ettei lapsi saa kallovammaa itselleen. Pitää olla jämäkkänä!

Tuon kakkahomman kanssa en kiirehtisi, vaan antaisin kakata vaippaan. Olettaisin sen jäävän itsekseen jossain vaiheessa pois.

Meillä lähes samanikäisellä pottailu harjoittelun alla.

Ja kyllä se tulee ajallaan... :whistle:
Esikoisella tuli vasta reilu neljävuotiaana. :snotty:
Kakkonen oli kolmen.
Kolmonen oppi ärinän kera 2v 7kuisena.
Ja taatusti patistan tätäkin, ellei pian itsekseen...

meillä 1v10kk joka juo pullosta lähes täysin. Osaa kyllä juoda mukista, mutta ei halua kuin pikku hörppyjä. On ollut paljon kipeänä (sairaalassakin) ja ruokahalu on ihan olematon, haluaisi vain maitoa pullosta. Pitäisi meilläkin kohta puoliin radikaali vieroitus aloittaa. Nyt sentään saanut sen juomaan öisin vettä pullosta maidon sijaan, jos herää ja kaipaa juotavaa.

Vaipoissa on vielä täysin, kun ei malta istua potalla yhtään. Isosisko oli tämän ikäisenä jo päiväkuiva, mutta erilaisiahan nuo lapset ovat. Pottaharjoittelua aloitellaan tosissaan vajaa kk päästä, kun kotiudutaan ulkomaan matkalta, ei viitsi/jaksa siellä alkaa pottaharjoitteluja.

Meillä kävi niin, että kun keitin pulloja isossa kattilassa vesi ehti haihtua ja pullot sekä tutit paloi pohjaan. Näytin tytölle pari kertaa mitä oli tapahtunut ja selitin asian. Pari päivää meni ihmetellessä, mutta sitten asia unohtui.

Alkuperäinen kirjoittaja katti:
meillä 1v10kk joka juo pullosta lähes täysin. Osaa kyllä juoda mukista, mutta ei halua kuin pikku hörppyjä. On ollut paljon kipeänä (sairaalassakin) ja ruokahalu on ihan olematon, haluaisi vain maitoa pullosta. Pitäisi meilläkin kohta puoliin radikaali vieroitus aloittaa. Nyt sentään saanut sen juomaan öisin vettä pullosta maidon sijaan, jos herää ja kaipaa juotavaa.

Vaipoissa on vielä täysin, kun ei malta istua potalla yhtään. Isosisko oli tämän ikäisenä jo päiväkuiva, mutta erilaisiahan nuo lapset ovat. Pottaharjoittelua aloitellaan tosissaan vajaa kk päästä, kun kotiudutaan ulkomaan matkalta, ei viitsi/jaksa siellä alkaa pottaharjoitteluja.

Oletko muuten ajatellut, että jatkuva maidon litkiminen vie loputkin olemattomasta ruokahalusta? Tietysti jotain pitää saada menemään alas, mutta pieni maitoannos vähän väliä vie takuulla näläntunteen

Yhteistyössä