Pulsaattoripesukone Midea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miili

Aktiivinen jäsen
05.09.2004
6 745
0
36
Onko kellään tälläistä härveliä? Ajattelin mökille ostaa kun oli 179 euroa ja on myös linko. Voisi tälläisenäkin kesänä saada pyykit jollain aikataululla kuivaksi :).
Kokemuksia kaipailen jos jollain tälläinen on.

Käytin nyt kesällä juuri tätä laitetta ja se oli aika helppo käyttää. Linko oli myös hyvä ja vaatteet pitää vain asetella sinne huolellisesti ettei kone rupea täristämään lingotessa. Mökille tämmöinen kone on ehdottoman sopiva ja kone kannattaa täyttää letkulla jos on juokseva vesi.

Kokemuksia tästä!!
Menin vuokraa niin onnettoman pienen kämpän, ettei sinne saa edes pesukonetta ja talosta, yllätys yllätys, ei löydy yhteistä pyykkitupaa -.-

pakko saada tälläinen minipesukone, mutta miten se sit toimii? saako sillä vaatteet puhtaiksi, vai huuhteleeko se vain isommat hiekat mökkivaatteista?

Onko kellään tälläistä härveliä? Ajattelin mökille ostaa kun oli 179 euroa ja on myös linko. Voisi tälläisenäkin kesänä saada pyykit jollain aikataululla kuivaksi :).
Kokemuksia kaipailen jos jollain tälläinen on.

itelläni on upo pulsaattiripesukone jolla pesen kaikki pyykkini kesät talvet mökillä! Kyllä sillä puhdasta tulee! Kyseisestä mallista ei mulla ole kokemuksia!

Meilläkin on Midea. Muutettiin maalle vanhaan taloon kesällä ja pitää remonttia tehdä ensin, että saadaan tavallinen pyykinpesukone tänne kytkettyä. Hyvin toimii Midea, linkokin on tosi tehokas.

Pari kertaa on jättänyt vedet sisään koneen pohjalle, ja silloin on ollut tukos josta se on johtunut. Kerran oli syynä tennissukka ja toisella kertaa pikkarit! :ninja: Se linko on niin tehokas, ja jos se 'muovikansi' mikä niiden vaatteiden päälle siinä lingossa laitetaan, ei ole kunnolla paikoillaan, on ne vaatteet singonneet sinne väliin jotenkin ja poistoletkuun. :confused:

Jollain ilveellä mies on ne saanut sieltä kaivettua esiin. :D Hyvä ostos kuitenkin ollut.

Vanha viestiketju, mutta kun pulsaattoreita edelleen myydään ja havitellaan, niin kirjoitan kokemukseni.
Kone täytyy itse täyttää vedellä. Lämpimän veden joudut itse säätämään joko lämmittämällä padassa, kattilassa hellalla, juoksuttamalla boilerista tai vesijohtoverkosta. Muovikone ei kestä kuumaa keittopyykkiä.
Pesuaineen myös säädät itse, samoin koneen pyörimisajan. Joissain malleissa on kellotikittäjä, mutta voit vääntää siihen niin monta kertaa lisäpyöritysaikaa kuin pyykkisi vaatii. Pesutuloksen näet likaantuvasta pesuvedestä. Voit myös vaihtaa puhtaan pesuveden jos et luota, että pyykkisi on tullut puhtaaksi.
Kone tyhjentyy joko laskemalla letku veden pintaa alemmas tai joissain malleissa on pumppu joka tyhjentää vedet.
Lingollisessa mallissani, missä linko on pesurummun vieressä, olen lingonnut pesuaineet pois, koska se lyhentää huuhteluaikaa ja -kertoja, nostanut pyykit takaisin huuhdeltuun pesurumpuun, huuhdellut ne, nostanut taas huuhdeltuun linkoon ja huuhdellut pesurummun pesuaineesta. Näin jatkan huuhtelun ja linkouksen välillä muutaman kerran, kunnes pyykeissäni mielestäni ei ole enää pesuainetta.
Linkouksen aikaa voi säädellä ja uusia mielensä mukaan. Lingottavat tekstiilit täytyy asetella tasaisesti ja lingota vähän kerrallaan. Jos kone hyppii, lopeta linkous ja asettele tekstiilit uudelleen ja jos se ei auta, niin vähennä tekstiilejä jos mahdollista. Pussilakanan kohdalla et voi vähentää, mutta yritä saada siitä vääntämällä vettä pois niin paljon kuin mahdollista.
Laiskana pesen pyykkiä kerralla enemmän ja pyykkien käsittelyn helpottamiseksi olen hankkinut muutaman suuremman vadin, mihin heittelen pestyjä ja huuhdeltuja sitämukaa missä vaiheessa pyykki on menossa ja sillä voi hyödyntää edellisen koneellisen huuhteluvettä seuraavan koneellisen pesuvetenä, kun lisää siihen vain lämmintä vettä ja pesuaineen. Pesun jälkeen, kun kone on huuhdeltu, huuhtelen vadeissa odottavia pesu- ja huuhtelujärjestyksessä vähäsaippuaisimmasta juuri pestyyn ja taas käytän veden pesuvetenä. Vadit olen myös käyttänyt pyykkien pesuaineisuusjärjestyksessä. Tai jos on reilusti vettä helposti käytössä, huuhdon vaditkin joka kerta.
Aikaahan tuo pyykkipäivä vie ja on raskasta jos on kantoveden varassa, mutta mielestäni kuitenkin kevyempää kuin nyrkkipyykki.
Rumpuun mahtuvan määrän pestävää tekstiiliä oppii kokemuksen kautta. Samoin pesuaineen ja sen määrän. Mäntysuopa käy hyvin ja tiskiainettakin olen käyttänyt, mutta hyvin varovasti ja vähäiseen vesimäärään, ettei vaahto vyöry sähköpuolelle.
Vanhassa lingottomassa on telat korvaamassa linkoa ja niistäkin on hyvä huuhtoa pesuaineet pois ennen huuhteluja jos käyttää niitä pesuaineveden poistoon.
Rattoisaa kesälomapuuhaa ja kaupungissa muistaa kiittää automaattipesukonettaan kahvitauosta.