Puolen vuoden jono hammastarkastukseen!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dfdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dfdf

Vieras
Varasin tänään ajan hammastarkastukseen, kun edellisestä kerrasta tulee kuluneeksi kohta kaksi vuotta ja toisinaan tuntuu parissa alahampaassa sellaista kipua kuin siellä olisi reikä. Jono tarkastukseen on kuulemma 6 kk. Ihan kohtuutonta.

Ajan olisi saanut myös yhden reiän paikkaukseen, mutta siinä ei olisi tarkastettu muita hampaita. Enhän minä voi olla varma, onko kyseessä reikä, kun kerran en ole hammaslääkäri ja sitä kipua tuntuu kahdessa eri kohdassa.

Mihin instanssiin tällaisesta voi valittaa?

Hyvin yleinen on tuo puoli vuotta. Ja sitten jos paikataan, tehdään päivystysajalla väliaikainen paikka, varsinainen paikka sitten joskus. Haluaisin tietää, miksei sitä oikeaa paikkaa voi tehdä heti, viekö se sitten niin paljon kauemman aikaa?

me jonotettiin miehen kanssa melkein vuosi. ja sitten kunnan nettisivuilta luin, ettei kunnassa muka olisi kuin 3 yli puoli vuotta jonottanutta... miksköhän silti kesti lähes vuoden päästä tarkistukseen?

Ihan normaalia.

Mun hammas särkee, soitin aamulla noin 8:15 ajanvaraukseen ja sain ajan tänään kello 9:40. Turussa, missä myös on yli puolen vuoden jonot. Soita ja valita että hampaat sattuu... :whistle:

On ne jonot vaan kivan pitkät. Sitten tulee lappunen postiluukusta, jossa aika on laitettu viikon päähän, kerran mulle se ei käynyt millään ja meninki sitte jonon hännille :/ Ja lisäks täälläpäin ei pääse ees välttämättä lähimpään mahdolliseen hammaslääkäriin vaan laittavat vaikka ihan toiselle puolen kaupunkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jamssi:
Ja lisäks täälläpäin ei pääse ees välttämättä lähimpään mahdolliseen hammaslääkäriin vaan laittavat vaikka ihan toiselle puolen kaupunkia.

Ei täälläkään, tänäänkin oon menossa toiselle puolelle kaupunkia, muttei se haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan normaalia.

Mun hammas särkee, soitin aamulla noin 8:15 ajanvaraukseen ja sain ajan tänään kello 9:40. Turussa, missä myös on yli puolen vuoden jonot. Soita ja valita että hampaat sattuu... :whistle:

Hammaspäivystykseen pääsee heti, mutta ne tekevät siellä vain väliaikaisen paikan, eivätkä tarkista muita hampaita.

Täälläkin ne on aina ½-1v. Siinä ajassa pääsee ns. pikatarkastukseen missä nopeasti vilkaistaan onko hampaat kunnossa ja mitä pitäisi tehdä. Jos on jotain korjailtavaa, niin varataan uusi aika, se vissiin saa vähän nopeemmin, vaikkakin siihenkin kuukausia voi mennä. Viisauden hampaat pääsee poistattamaan onneksi muutaman kuukauden sisään. Ja jos menee tosi kipeeksi, pääsee päivystykseen. Siellä toki tietty laitetaan kuntoon vain se mikä siettämättömän kivun aiheuttaa ym.

Tuo puoli vuotta on aika normi, Oulussa taitaa mennä vielä pidempääkin. Päivystysajan tosiaan saa jos ihan akuutti tarve. Itse kävin yksityisellä ja tarkastus maksoi 50e ja lohjenneen hampaan paikkaus jotain 90e. Mielelläni maksoin, sai ajan heti ja nyt on hammas kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hammaspäivystykseen pääsee heti, mutta ne tekevät siellä vain väliaikaisen paikan, eivätkä tarkista muita hampaita.

Näin on. Mutta täällä saa "jonon ohi" ajan, kun on käynyt päivystyksessä :saint:. Eli ei joudu puolen vuoden jonon hännille kun on jo päässyt hoidon piiriin niinsanotusti.

Yhteistyössä