Puoli vuotta Varkaudessa asuneena....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santeriini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Santeriini

Jäsen
26.02.2012
63
0
6
Mä en enään yhtään ihmettele miten tuo Puurtilan silta vetää ihmisiä puoleensa - eihän täällä ole herranjumala ihmisille mitään, paitsi juopoille kyllä baareja riittää ! Pelottaa tosiaan että mites kun vauva syntyy, jos nyt jo pahoja ahdistuskohtauksia ja panikointeja siitä kun joutuu olemaan vaan kotona, ja missään ei voi käydä muutakun ruokakaupassa. :( Minne voin vauvan kanssa mennä, muutakun kävelylle ? Tekisi mieli "pyöriä" jossain kaupoilla tms mutta eihän täältä sellaisia löydy.

Kyllä se niin on että minä kuulun kaupunkiin !

On juu olevinaan kaupunki. Tuntuu vaan jälkeenjääneeltä kun yleensä kaupat on auki ihan normisti niin täällä menee kaikki paitti ruokakaupat viideltä kiinni :(

Olis varmasti helpompaa jos pääsis sillä autolla, mutta en ole aiemmin koennut tarvitsevani korttia ja nyt kun tarvis niin ei ole :D

Varkaus on ihan oikeasti masentava "kaupunki." Ap, ehkä voitte joskus muuttaa sieltä pois? Onneksi esim. Kuopioon ajaa nopeasti, mutta eihän sitä väliä nyt kovin usein viitsi vauvan kanssa ajella.

Ymmärrän sinua kyllä ihan täysin!

On juu olevinaan kaupunki. Tuntuu vaan jälkeenjääneeltä kun yleensä kaupat on auki ihan normisti niin täällä menee kaikki paitti ruokakaupat viideltä kiinni :(

Olis varmasti helpompaa jos pääsis sillä autolla, mutta en ole aiemmin koennut tarvitsevani korttia ja nyt kun tarvis niin ei ole :D

autokouluun. Siinäkin tekemistä vähäksi aikaa.

[QUOTE="vieras";26064994]Olipas hyvä vinkki:D
Autokoulu maksaa melkoista hunajaa nykyään, eikä sen vuoksi ole kaikilla siihen varaa.

Ap, miksi ihmeessä olette muuttaneet varkauteen?[/QUOTE]

joo, mutta ajokortti on ratkaisu moneen asiaan ja jopa masennuksen ehkäisyyn, joten kyllä se kannattaa hankkia keinolla millä hyvänsä. Mies voi opettaa jos sellainen on :D

joo, mutta ajokortti on ratkaisu moneen asiaan ja jopa masennuksen ehkäisyyn, joten kyllä se kannattaa hankkia keinolla millä hyvänsä. Mies voi opettaa jos sellainen on :D

Kyllä mä kannatan tuota oman liikkumisen haltuunottoa myös. Jos vaan on varaa, kannattaa ajokortti hommata. Elämänhallinnantunnekin paranee, kun osaa ja voi itse lähteä kun huvittaa.

Viimeksi muokattu:
Muutettiin alsunperin sen takia kun rupesi elo tuolla etelämmässä tökkimään, ja miehen suku on kotoisin täältä.
Huomaan sen olleen iso virhe ja nykyään elämäni suola on se että pääsee Nesteelle kahville :D Ja sitä kautta menee rahaa.

Nyt lopetat Nesteellä kahvittelun ja alat säästää autokouluun. :) Oikeasti, se on todella hyvä sijoitus tulevaisuuteen. Ei tarvitse sitten yllättävissä elämäntilanteissa masentua, kun ei ole korttia. Mitä jos se ajokortillinen puoliso liukastuu ja murtaa käden eikä voi ajaa?

Ap, mä oon koko ikäni asunut täällä Varkaudessa, eikä tunnu missään.. :D Ihan hyvä paikka on asua(paremmasta kun en tiiä) :)

Mutta kyllä täällä saisi olla jotain järjestettynä vauva-äiti yhdistelmälle. Mekin vaa kaikki päivät kahdestaan nökötetään, ulkoillaan tietty, mutta ihmiskontakteja ei vaa tuu...

Alkuperäinen kirjoittaja haisulin äiti;26065177:
Ap, mä oon koko ikäni asunut täällä Varkaudessa, eikä tunnu missään.. :D Ihan hyvä paikka on asua(paremmasta kun en tiiä) :)

Mutta kyllä täällä saisi olla jotain järjestettynä vauva-äiti yhdistelmälle. Mekin vaa kaikki päivät kahdestaan nökötetään, ulkoillaan tietty, mutta ihmiskontakteja ei vaa tuu...

No niin. Kansalaisaktiivisuutta peliin ja perustatte jonkin äiti-lapsi -harrastusklubin. =)

no minä taasen ihmettelen mitä sinä ylipäätään olit valmis muuttamaan Varkauteen. Kai nyt sinä sentään tiesit että ei ole kyse suurkaupungista. Itse asun teidän pikkuisessa naapurikaupungissa, ja minulle in taas luxusta kun autoilen teille puolen tunnin ajomatkan päästä kaupoille:) Ja kyllä teillä pitäisi siellä olla toimiva "avoin päiväkoti", mitä lehdissä ainakin kovasti mainostetaan, joten sinne vaan vauvan kanssa, niin jos tykkäät vertaistukea saada ja olla ihmisten ilmoilla.

Muuta kuopioon! Paras ratkaisu tuohon ongelmaan. Paasette nopeasti sukulaisten luokse kylaan mutta yhta nopeasti pois... ja kylla - asuin varkaudessa aikoinaan 3 vuotta eika koskaan enaa!!