puolikas viinipullo ja siideri. Imetän!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huiskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huiskis

Vieras
Eli jos juon noin puolikkaan kuohari pullon (ilallinen ystävien kesken ja sauna) ja yhden siiderin niin kuinka kauan pitää odottaa että voi imettää?

Asiallisia vastauksia kiitos!

En hoida enkä imetä humalassa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mul on kova pää viinan suhteen joten en niin humalassa ole kuin luulis mutta ei sitä ihan heti voi imettää? Alkomahoolia veressä aik paljon!?

No ihan samalla lailla ne promillet nousee, vaikka sulla olisi millainen viinapää. Käy päihdelinkin sivuilla, sieltä löytyy promillemittari. Laita sinne, mitä olet juonut, mihin aikaan aloittanut ja muut tiedot, niin se laskee sulle promillet suunnilleen.

Tiedän että ne nousee mut kaikille ei vaikuta samallain käyttäytymiseen. Kaveri hoipertelee jo tuosta määrästä, minusta ei ulkopuoliset edes nää että olen juonut.

ei ole mitään väliä miten käyttäydyt tietyn promillemäärän alaisena, jos olet juonut alkoholia se menee maidon kautta vauvaasi ja vauvasi ei kestä alkoholia ihan sama miten sinä sitä kestät.

No sitähän tässä kyselin että miten kauan pitää odottaa et pystyy imettämään!!!!!!!!!!!! Siis että alkoholi on poistunut tai sitä on niin vähän että kärsii antaa rintamaitoa.
Käyttäytymisestä siksi kirjoitin kun joku laittoi että heti tissi suuhun kun on imetys kunnossa. Mielestäni tuonmäärän jälkeen olen kunnossa aika pian! Siis sellaisessa kunnossa että voin käsitellä vauvaa!

Alkuperäinen kirjoittaja huiskis:
Eli jos juon noin puolikkaan kuohari pullon (ilallinen ystävien kesken ja sauna) ja yhden siiderin niin kuinka kauan pitää odottaa että voi imettää?

Asiallisia vastauksia kiitos!

En hoida enkä imetä humalassa!

Itse itsellesi jo vastasit. Et hoida etkä imetä humalassa.

Tästä määrästä tulee kyllä humala. Äidinmaidossa alkoholia on vain vähän, mutta kääniääliön käsiin ei vauvaa kannata luottaa. Monelta vain unohtuu se, että se känniääliö voi katsoa vastaan peilistä...

Mä vedän kyllä tänään varmaan pullollisen punaviiniä ja imetän sitten vauvan n. 04. Että n. 8 tuntia aikaa palaa viinin. Oon ollut viikon yksin lasten kanssa täällä putkirempan keskellä ja nyt kun saatiin isi kotiin niin aattelin hiukka relata. Tosin toiset lähtee juoksulenkille, toiset vetää punaviiniä :kieh:

Eikös se perussääntö mene niin että kaksi tuntia palaa jokainen alkoholiannos eli puoli pullollista viiniä kolme annosta ja puolen litran siideri kaksi annosta eli 10 tuntia kestää alkoholin palaminen.

Laitan myös vauvan nukkumaan ja hän on vailla maitoa noin viiden tunnin päästä. En varmaan vielä voi silloin imettää????
Isä on myös kotona (selvänä) joten en hoida yksin lasta.

Maitoon ei tuu alkoholia niin paljoa, ettei vauva vois sitä käyttää. Jos oot hengissä, voit vaikka heti pumpata ja antaa maitoa vauvalle juotettavaksi. Rajoittava asia on siis se vauvan hoitopuoli.

Maidossa on siis sama määrä alkoholia kuin veressä. Eli promilleja. Promille, on prosentin tuhannesosa. Eli voit olla vaikka 5 promillen humalassa, se maito ei silti ole vettä väkevämpää, mutta ymmärrettävästi muut syyt on esteenä.
Mutta, maidon maku voi muuttua ja maidosta voi tulla vatsanväänteitä vauvalle, niin kuin monista muistakin ruoka-aineista, joten niihin voi varautua.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Promille, on prosentin tuhannesosa.

Ihmettelin amk:n opetus suunnitelmaa tavatessani sitä, miksi opetus aloitetaan suorakulmaisen kolmion geometriasta, joka on ala-aste matematiikkaa. Tässä näkee hyvin sen, mitä peruskoulusta muistetaan.

Yhteistyössä