Puolipaneeli ja sen yläosan tapetointi - kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli halutaan säilyttää olemassaoleva puolipaneeli ja se maalataan valkoiseksi. Yläosassa on nyt lasikuitutapetti eli sitä ei saa irti ja päälle tulee ensin tasoitetapetti ja sitten se varsinainen tapetti. Paneelin lista on liimattu, sitä ei saa irti millään rikkomatta itse paneelia.

Onko siis mahdollista saada tapetoitua niin, että paneeli ja tapetointi sulautuvat nätisti, vaikka listaa ei pysty laittamaan siihen päälle? Vai onko olemassa jotain vaikkapa ihan pyöreää kapeaa listaa, jonka voisi laittaa siihen saumakohtaan lopuksi päälle ikäänkuin koristeeksi ja peittämään sitä tapetin ja paneelin saumakohtaa?

[QUOTE="vieras";27261962]Sounds lovely...[/QUOTE]

Tyypillistä palstakommentointia taas. Kuule se paneeli on nätti. Tai ainakin siihen tyyliin sopiva mistä itse tykkään eli juurikin maalaisromanttista ja valkoista jne. Eräs kaverini hyppi riemusta, kun näki ne paneelit. Ensin meinattiin ottaa ne pois, mutta päätettiin nyt pitää ne ja jos 5vuoden päästä nyppii niin otetaan sitten pois.

Ja usko pois - ei tule mummolamainen tai mökkimäinen. Tapetit on valittu huolella yläosaan ja on kyllä nykyaikaisen näköistä varmasti. :)

Sirkkelillä listan alta paneelit poikki. Nurkista joutuu homman hoitamaan nytkysahallata tai taltalla ja vasaralla. Sitten normaali tapetointi panelien päihin asti ja uusi lista panelien päälle.

[QUOTE="alkup";27261972]Tyypillistä palstakommentointia taas. Kuule se paneeli on nätti. Tai ainakin siihen tyyliin sopiva mistä itse tykkään eli juurikin maalaisromanttista ja valkoista jne. Eräs kaverini hyppi riemusta, kun näki ne paneelit. Ensin meinattiin ottaa ne pois, mutta päätettiin nyt pitää ne ja jos 5vuoden päästä nyppii niin otetaan sitten pois.

Ja usko pois - ei tule mummolamainen tai mökkimäinen. Tapetit on valittu huolella yläosaan ja on kyllä nykyaikaisen näköistä varmasti. :)[/QUOTE]

Onneksi olkoon.

Ei muuta kuin tapetti paikoilleen parin millin tarkkuudella paneelilistan reunaan asti ja sitten etsimään siihen saumakohtaan jotakin ratkaisua. Varmaan te löydätte jonkun aivan ohuen listan siihen. Jos ei muualta löydy, niin sitten askartelukaupasta. Kyllä jokaiseen remonttiongelmaan on olemassa ratkaisu:) Itse paikkasin juuri sellaisen kohdan, kun uuden parketin ja seinän väliin jäi kolmen sentin rako, jota lattialista ei peittänyt.

Katkoteräpuukko. Ja siihen hyvät terät, joita katkaisee koko ajan, että on hyvässä terässä. Tylpällä ei kannata leikata. Ja iso pitkä tapetointilasta, jota vasten leikkaa.

Millainen tapetti sinulla on yläosaan? Meillä myös on olohuoneessa valkoiseksi maalattu puolipaneeli edellisten asukkaitten jäljiltä, mutta yläosan tapetti ei minua miellytä. Mulla itselläni ei ole hirveästi kuitenkaan sisustussilmää, mutta juuri maalaisromanttinen tyyli miellyttää. Niin sillä kyselen, jos saisin jotain vinkkiä ja inspiraatiota itselleni. :)

Tapetinkatkaisin ja kunnon veitsi, joiden avulla voi vetää poikki siististi, kun on saanut tapetit seinälle.

Erilaisia rimojakin on myynnissä, minkä voi laittaa päälle, jos jälki ei ole tarpeeksi siistiä.

Yhteistyössä