Puoliso tiesi tuttavien avioerosta. Ei kertonut minulle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kesis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kesis"

Vieras
Mitä ajattelisit tästä?
Miehen kautta yhteiseksi tuttaviksi tullut pariskunta eroaa ja mies ei halunnut kertoa minulle ns. sisäpiirin tietoa heidän erosta.
Nainen oli laittanut viestin tutuille, joille oli halunnut kertoa ja minä en viestiä saanut.
Mieheni sanoi ettei kertonut siksi että ihmisiä oli pyydetty olemaan puhumatta muille selän takana ja siksi että viestin laittaja olisi itse kertonut minulle, jos olisi halunnut...
Jotenkin kyllä kolahti... Olen mielestäni luotettava ja oma tapani on jakaa puolisolle vastaavatkin asiat. Nyt pisti miettimään.

Mitä ajattelet sinä?

Minusta miehesi teki oikein. Häntä (ja muita) oli pyydetty olemaan kertomatta asiasta eteenpäin. Mielestäni kaikki asiat eivät kuulu edes puolisolle, kuten juuri nämä toisten ihmisten henkilökohtaiset asiat, jotka on luottamuksellisesti kerrottu.

Että mies on luotettavampi ystävä kuin sinä.

Itse jouduin vähän samantyyliseen tilanteeseen vuosia sitten. Yhdellä yhteisellä ystävällä (johon tutustuin miehen kautta) oli elmässään pitkään jatkunut suuri salaisuus. Hän oli kertonut tästä miehelleni ja kaksin tavatessaan usein puhuneet asiasta. Itse sain kuulla jutusta kun tämä ystävä lopulta itse uskoutui minulle. Olin kieltämättä vähän yllättynyt kun kuulin että mies oli ollut tuosta tietoinen jo 1,5v. Minun silmissäni nosti miehen pisteitä ettei ollut kertonut.

[QUOTE="harmaa";28043055]et tainnut kuulua kuin miehesi kautta eronneen ystäväpariskunnan "tuttuihin" suomennos, ei lue sinua tutuiksi ja ei luota sinuun :)[/QUOTE]

Näin ajattelin myös itse.
Jotenkin loukkasi... :I En ole mitään pahaa heille tehnyt, päinvastoin.
Jos mieheni kärkkyy ns. saumoja niin saa kyllä mennä ja siitä en stressaa :)

Vähän outoa, me kerrotaan toisillemme kaikki jos ei nyt mistään kaverin sukupuolitaudista tms ole kyse. Mutta tuollaisista kyllä. Ei siis varsinaisesti väärin, mutta kyllä minustakin olisi tuntunut vähän ihmeellieltä...

Jos mietin, että omalle kohdalle kävisi noin niin ihmettelisin kyllä kovasti. Mutta lähinnä sen vuoksi, että monet mieheni kautta tutuiksi tulleet pariskunnat on itselleni ihan oikeita ystäviä eikä vaan tuttuja.

Näen kaksi vaihtoehtoa; Ystäväpariskunta on olettanut että miehesi kertoo sinulle, tai he eivät pidä sinua niin läheisenä että haluaisivat kertoa asiasta.

• Tykkää
Reactions: maitovara
Olisin kyllä tosi vihainen miehelleni.
Me ollaan parisuhteessa ja me jaamme kaikki, niin ilot kuin surutkin.
Muille en ole lauleskelemassa, joten yleensä kaikki tällaiset jutut pysyvät minun ja mieheni välisinä ja keskenämme kyllä saatamme vatvoa, mutta emme muille.

Jos mä kerron kaverille jotaki luottamuksella, niin en mä todellakaa halua että hän menee sen kertomaan miehelleen.

Mä en tajua miks pariskunnan pitääs tietää kaikki samat asiat. Se kaverin kertoma asia on hänen asiansa eikä sen pariskunnan joten turpa pidetään kiinni asiasta jos sellaasta pyydetään. Ja kyllä pitää aikuusen ihmisen tajuta ilman pyytämistäki mistä asioosta ollaan hiljaa.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja fazerina
Meillä tuo olis outoa. Me jaetaan mun miehen kanssa kaikki tuon tyyppiset asiat. Jos on kyse jostain luottamuksellisesta, niin molemmat kyllä ymmärtää olla puhumatta asiaa eteenpäin.

Jos minä puhun jotain vastaavaa omalle parhaalle ystävälle, en pidä pahana, jos hän kertoo siitä omalle miehelleen. Jos on kyse jostain niin arkaluontoisesta, että en halua miehensä tietävän, sanon siitä erikseen.

Ehkä me sitten ollaan huonoja ystäviä mun miehen kanssa :)

Miehesi teki ihan oikein kun ei kertonut sinulle. Häntähän oli pyydetty olemaan asiasta hiljaa.

Paras ystäväni kertoo minulle usein asioita luottamuksellisesti, eikä tulisi mieleenkään niitä miehelleni puhua! En myöskään odota, että mies alkaa ystäviensä asioita minulle kertomaan.

Meillä tuo olis outoa. Me jaetaan mun miehen kanssa kaikki tuon tyyppiset asiat. Jos on kyse jostain luottamuksellisesta, niin molemmat kyllä ymmärtää olla puhumatta asiaa eteenpäin.

Jos minä puhun jotain vastaavaa omalle parhaalle ystävälle, en pidä pahana, jos hän kertoo siitä omalle miehelleen. Jos on kyse jostain niin arkaluontoisesta, että en halua miehensä tietävän, sanon siitä erikseen.

Alkuperäisestä viestistä ei selvinnyt, kuinka arkaluontoisesta asiasta oikeastaan oli kyse esim. eron syyt saattavat olla hyvinkin arkaluontoisia. Ja arkaluontoisuuskin on henkilökohtainen mielipide/kokemus eli toisen arkaluontoinen on toisen arkipäiväinen.

Jos pyydät ystävääsi olemaan kertomatta, niin kai toimisit itse samoin ja olisit kertomatta? Vaikka teillä "sentyyppiset asiat" muuten miehen kanssa puheltaisiinkin?

Naiset ei yleensä osaa pitää mitään tällaisia salaisuuksia. Vähintään pitää kertoa hyvälle ystävälle (tai parille), äidille, mukavalle tädille, naapurin rouvalle joka niin mukavasti rupattelee aina kanssani ihan kaikesta asioista. PÄIVÄN päästä salaisuuden tietääkin jo noin 120 ihmistä..

Jos mä kerron kaverille jotaki luottamuksella, niin en mä todellakaa halua että hän menee sen kertomaan miehelleen.

Mä en tajua miks pariskunnan pitääs tietää kaikki samat asiat. Se kaverin kertoma asia on hänen asiansa eikä sen pariskunnan joten turpa pidetään kiinni asiasta jos sellaasta pyydetään. Ja kyllä pitää aikuusen ihmisen tajuta ilman pyytämistäki mistä asioosta ollaan hiljaa.

Näin.

Naiset ei yleensä osaa pitää mitään tällaisia salaisuuksia. Vähintään pitää kertoa hyvälle ystävälle (tai parille), äidille, mukavalle tädille, naapurin rouvalle joka niin mukavasti rupattelee aina kanssani ihan kaikesta asioista. PÄIVÄN päästä salaisuuden tietääkin jo noin 120 ihmistä..

Mä olin kerran lapsen kanssa tk jonossa kun eräs nainen soitteli kavereilleen jotain vastaavaa ja vannotti, etteivät nämä kertoisi eteenpäin, sillä asia oli hänelle luottamuksella kerrottu! :D :D Minäkin ulkopuolisena kuulin koko tarinan.

Ma olen joskus kertonut kaverille luottamuksella jotain todella yksityista. Kaveri larpatti sen miehelleen. Mies kannipaissaan otti asian esille mun kanssa. On sitten entinen kaveri nykyaan.

Sama täällä. Kyllä mä olettaisin, että mies erosta mulle kertoisi. Eron syitä ei välttämättä tarvitsisi kanssani käydä läpi, jos ovat todella henkilökohtaisia tms.

Vaikka parisuhteessa kuuluu asioita jakaa eikä saa olla salaisuuksia. Niin kyllä jos puolison hyvä ystävä kertoo jotain luottamuksella kaverilleen, niin kyllä tämän pitää voida luottaa siihen että asia pysyy näiden kahden keskisenä asiana. Ei se avioliitto ole mikään instituutio joka tarkoittaa etteikö oma puoliso saa jostain toisesta ihmisestä tietää luottamuksellisia asioita.

En varsinaisesti ajattelisi mitään. Jos asiassa olisi jotakin epäselvää kysyisin sitä mieheltä, miksi hän ei kertonut tai miksi hän ajattelee että sitä ei alkujaan saanut paljastaa esim. minulle.

Yhteistyössä