Puolisoaan pettäneet, kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petetty

Vieras
Mies jäi eilen kiinni uskottomuudesta. Taas. Oli jo kolmas kerta, ja nyt en enää pysty antamaan anteeksi.

Te, jotka olette pettäneet puolisoanne, osaatteko kertoa miksi? Millä perustelette sen? Oletteko sitä mieltä, että puolisossanne on jotain vikaa vai mikä on oikeutuksenne vieraissa käymiselle? Kaduttaako tilanne? Oletteko itse pyytäneet anteeksi ja tunnustaneet vai ajatelleet, että se ei voi satuttaa mitä ei tiedä.

En tiedä, jotenkin haluan vain prosessoida tätä ja yrittää ymmärtää mitä miehen päässä on liikkunut kun on vieraaseen sänkyyn mennyt.

Iltalehdessä tai Ilta-Sanomissa oli tänään jonkinmoinen otsikko tuosta aiheesta.
Koukussa pettämiseen tms. Joo, tiedän että kyseenalaiset lehdet tietyllä tavalla, mutta kuitenkin.
Surullinen asia tuo mistä kirjoitit. :hug:

kaikillahan ei pettämisen syynä ole se,että kotona seksielämä mättäs jollainlailla..kotona voi saada erinomaista seksiä,mutta silti se pieni jännitys,uudesta ihmisestä vetää kait puoleensa..se että tietää kelpaavansa vielä muillekkin kuin omalle puolisolle vain.

Minä petin vuosia kestäneen fyysisen ja psyykkisen väkivallan jälkeen. Otin sivusuhteen, minkä avulla sain avioeron, eikä kaduta yhtään. :) En tunnustanut, mies sai tietää ja luonnollisesti raivostui ja pahoinpiteli minut, mikä vahvisti haluani päästä pois. Tiedän että tein väärin, mutta siinä kohtaa olin jo epätoivoinen, enkä tosiaan osaa olla edes pahoillani.

Olen joskus seurustelusuhteessa pettänyt kumppania, enkä pystynyt tämän jälkeen jatkamaan suhdetta. Mies ei saanut koskaan tietää. Nykyään olen onnellisesti naimisissa, eikä tulisi mieleenikään lähteä vieraisiin. Se tuska ja häpeä mitä silloin koin pettämisen jälkeen ei tule toistumaan minun elämässäni.. Jälkeenpäin ajateltuna hain syytä lopettaa suhde?? Ihmettelen ihmisiä jotka pystyvät elämään itsensä kanssa kun pettävät kumppaniaan... Vika ei ole kumppanissa vaan pettäjässä itsessään..

Parisuhde kun on mennyt jo kolmatta vuotta pohjalla, eikä ole enää mitään yhteistä,ei rakkautta, ei arvostusta eikä seksielämää niin silloin alkaa miettimään erivaihtoehtoja. Joskus päätyy pettämiseen koska haluaa tulla rakastetuksi ja halutuksi. Joskus vain kaikki alkaa pelkästä seksistä ja muuttuukin vakavammaksi mistä ei pääse enää irti. Järki sanoo muuta kuin sydän, intohimo rakastajaa kohtaan vetää enemmän puoleensa. Minä olen sitä mieltä että jos ei jotain tiedä niin silloin ei voi loukkaantuakkaan. Mutta jos on mennyt pettämään ja jäänyt siitä kiinni niin silloin pitää myös kantaa vastuu tekemistään. Siinä ei enää anteeksi pyytelyt auta. Silloin ei voi enää tehdä tehtyä tekemättömäksi.

Kun tämä on teidän tapauksessa tapahtunut jo kolme kertaa kannattaa miettiä että onko enää kumpikaan valmis jatkamaan suhteessa,vai olisiko kaikkien kannalta parempi lähteä eri suuntiin.

meil oli asumusero ku ukko petti,ja annoin anteeks ja palattii yhteen.sit otin eron ja muutin pois oltii kuitenki tekemisissä päivittäin,silti ite petin vaki tyypin kaa.en tiedä mikä Mut ajoi siihen mut silti varmaan se ku sai muualta huomioo ja hellyyttä,kotona ku ei saanu :/ nyt yhdessä ollaan ja yritetään jatkaa..

Normaalissa suhteessa pettäminen on osoitus valtavasta itsekkyydestä ja piittaamattomuudesta. Jos taas suhde on kolmatta vuotta kuralla, eikä ole keinoja korjata asioita, niin on aika puhaltaa peli poikki. Sen jälkeen on vapaa uusiin suhteisiin.
Paskahousuja kaikki pettäjät tilanteeseen tai sukupuoleen katsomatta.

olin joskus pettäjä. Hain huomiota ja jännitystä, ihanaa kutinaa, vaarallista ja intohimoista seksiä jne... sillon eli eri miehen kanssa (ei naimisissa).
Nykyistä miestäni en voisi koskaan pettää. Arvostan häntä niin paljon ja rakastan, että en ikimaailmassa voisi tehä sitä hänelle, enkä minulle, enkä meille. Ja luulen että tärkeinpänä on juurikin tuo toisen arvostus ja kunnioitus.

Termi "ajoi pettämään" on kyllä hauska. Eihän sitä itse tietenkään mitenkään voinut vaikuttaa tai olla aktiivisena moisessa touhussa. Siihen vain ajautui. Olosuhteet pakottivat. Olin voimaton! Uhri siis itsekkin!
Näin perjantaina taas moni varmaan ajautuu alkon ovellekkin. Se on varmaan se pitkän talven trauma jonka edessä kaikki olemme voimattomia.

Petin joskus vuosia sitten erästä miestä, suhteessa oli kaikki päin p*tä, mies oli aivan väärä minulle ja minä hänelle, seurustelu päättyi siihen kun mies petti minua. Mies sai tietää pettämisestäni vasta kun petti minua ja kerroin "kostona" tekemiseni.
Olin itsekäs, välitin vain itsestäni ja halusin olla nuori ja vapaa mutta en halunnut lähteä tutusta ja turvallisesta suhteesta.

Yhteistyössä