puolison bakteeripelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei jaksa

Vieras
siis mä en nyt ihan oikeesti enää jaksa tota miehen bakteerikammoa. se pelkää yli kaiken vatsatautia ja nyt tää menee mun mielestä jo liian pitkälle. tietty hyvä käsihygienia on hyvä, mutta mies ei esim. uskalla koskea kauppojen oviin tai muihinkaan paikkoihin, putsailee kotona joka päivä ovenkahvoja yms. Kaupungilla ei saisi mennä kahvilaan koska ensin on koskettu kauppojen oviin tms. ja sitten samoilla käsillä koskettaisi kahvikuppiin ja pullaan..jos kylässä tarjotaan kermakakkua tms. sen on pakko kysyä kauanko se kakku on ollu pöydässä. Ravintolan seisovasssa pöydässä se ei voi syödä koska ei voi olla varma kauanko ruoat on olleet pöydässä. Tai jos kaupan tuote menee vanhaksi vaikkapa kolmen päivän päästä se on miehen mielestä jo vanhaa.
Kaiken huippu on nyt kuitenkin tämä, kun on näitä tauteja liikkeellä, niin miehen mielestä lasta ei saisi laittaa päiväkerhoon ja meidän pitäisi jäädä perhekerhosta pois. mies vihjailee jopa, että isommat lapset voisi olla tän ajan koulusta pois kun on niin paljon tauteja liikkeellä. Tää ei todellakaan ole vitsi ja mulla menee kohta hermo. Eihän sitä ihminen lasipallossa voi elää, bakteereja on maailma täynnä.
Itse olen harkinnut lähihoitajakoulutukseen hakemista. Miehen mielestä se on tietenkin aivan kauhea ajatus, töistä kantaisin kaiken maailman pöpöt mukanani kotiin..mä en kestä.

Ymmärrän miestäsi koska olemme viikon olleet sisällä 39,6 kuumeessa. Alkaa pää olla laho ja masentaa. Kevättä odotellessa että edes pääsisi pakkasista eroon.

http://keksi.colony.ee/emetofobia/emetofobia_ukk.html

Miehesi kärsii emetofobiasta?.
Eli ei pelkää kaikkia bakteereja, vaan nimenomaa vatsatautipöpöjä?.
Kärsin itse emetofobiasta ja moni miehesi "tapa" kuulostaa hyvin tutulta.
Tosin minun tapani on jo niin totuttuja, ettei moni niitä edes huomaa erikoisiksi. Esim.juuri tuo kauppojen kahvoihin koskemattomuus yms. Tottuneesti avaan kahvat ranteella (jos siis mahdollista sujauttaa käsi välistä). Tai näin talvisaikaan tietenkin on hanskat kädessä, jotka koen turvalliseksi, koska olen iskostanut sen päähäni etten hanksat kädessä koske naamaani.

Yritä ymmärtää miestäsi, tämän pelon kanssa ei todellakaan ole helppo elää. Itse olen käynyt jo vuosia terapiassa ja pelko on ehkä vain sillä tasolla,että pystyn elämään sen kanssa. Mutta edelleenkin vatsatauti on yhtä helvettiä ja paniikkia, jos kohdallemme sattuu.

Tämä ei valitettavasti todellakaan ole sellainen asia, jonka voisi noin vain poistaa itsestään. Jotkut pelkää kuollakseen hämähäkkejä, jotkut oksentamista. Harmi vain että yleensä se hämähäkki-kammo on ymmärrettävää ja oksennus-kammoa ei oteta todesta ja kuitataan "eihän siitä kukaan pidä".

Itse olen ollut pelkoni kanssa niin huonossa tilassa, että olin valmis ennemmin kuolemaan, kuin oksentamaan. Helppoa ei ole elämä tämän kanssa, joten yritä ymmärtää ja tukea miestäsi.

Ihminen, jolla on bakteerikammo, pakonomainen tarve hygieniaan tms. ei useinkaan järkipuhetta "ymmärrä". Voi olla todella vaikeaa saada miestä terapiaan, mutta sen tarpeessa hän todella olisi. Mitä pidempään jatkuu, sitä vaikeampaa hoitaa. Kannattaa etsiä tietoa ja selvittää mitä kautta ja miten olisi mahdollista saada tilanne ratkeamaan. Ehkä jostain löytyisi vertaisryhmä bakteerikammoisten lähipiirille?

[QUOTE="Kenguru";23180403]Noniin, sitten opit itsekin miten bakteerit ja taudit leviää. Osa noista miehesi jutuista on ihan perusteltuja.[/QUOTE]

sou? kun se loppu ei ole.

Googleta emetofobia, niin saat ehkä hieman enemmän ymmärrystä mielehsi oksennustautikammolle. Kyseessä ei siis liene yleinen bakteerikammo vaan nimenomaan tuo emetofobia, joka on nimenomaan se oksennustautikammo. Itsekin kärsin siitä ja moni asia tekstissä olisi voinut olla minua :(

Yhteistyössä