I
Ihanpihalla
Vieras
Kiitoksia kaikesta palautteesta! Oikeastaan kaikki kulminoituu juuri lapsiin. Olen jokusen kerran miettinyt mikä olisi lasten kannalta paras vaihtoehto. Jos tiemme eroavat, miten lasten käy? Puhtaan fyysisesti ja taloudellisesti varmaan ihan hyvin, mutta miten on henkinen puoli? Puolisoni kun on melkoisen dominoiva ja "tuhkahduttava". Tuntuu usein, että minun roolini on tasapainottava ja hillitsevä jotta pahimmilta ylilyönneiltä vältyttäisiin. Vanhempi lapsemme alkaa olla jo aika ahdistunut siitä, että hänelle ei suotaisi minkäänlaista yksityisyyttä. Olen yrittänyt rouvalle selittää, että loputtomiin emme voi lasta vahtia, suojella ja kontrolloida. Kyllähän lapsen virheet harmittavat ja pahasti, suututtavatkin, mutta jokaisen on elettävä elämäänsä itse (vanhin on jo täysi-ikäinen vaikka kotona vielä asuukin). Nuorempi on vielä melko pikkuinen ja tarvitsee tukea pitkään.
Hassua kyllä tiedän, että itse pärjäisin kyllä jos tiemme eroaisivat. Oman vaatimukseni ovat todella pienet ja olen vähään tyytyväinen. Enemmän pelottaa toisten pärjääminen. Vaikka olen sählä ja saamaton monessa asiassa, olen kuitenkin kykeneväinen itsestäni huolehtimaan.
Puhumisen tärkeydestä on usein huomautettu. Mielestäni minulle ei puhuminen ole mitenkään erityisen vaikeaa jos vain joku suostuu kuuntelemaan. Mutta jos ei yhtä kokonaista lausetta saa sanottua ennenkuin toisella jo naama punoittaa ja otsasuoni sykkii, niin kyllä siinä puhehalut katoavat. Olen jo vuosia yrittänyt puhua siitä, että haluaisin saada itseni kuntoon ja kasaan, mutta puolisoni ei tätä pidä tärkeänä. Tai ehkä pikemminkin niin, että hän katsoo asiakseen määritellä mikä minussa on vikana ja ehdottaa omat ratkaisunsa...
Hassua kyllä tiedän, että itse pärjäisin kyllä jos tiemme eroaisivat. Oman vaatimukseni ovat todella pienet ja olen vähään tyytyväinen. Enemmän pelottaa toisten pärjääminen. Vaikka olen sählä ja saamaton monessa asiassa, olen kuitenkin kykeneväinen itsestäni huolehtimaan.
Puhumisen tärkeydestä on usein huomautettu. Mielestäni minulle ei puhuminen ole mitenkään erityisen vaikeaa jos vain joku suostuu kuuntelemaan. Mutta jos ei yhtä kokonaista lausetta saa sanottua ennenkuin toisella jo naama punoittaa ja otsasuoni sykkii, niin kyllä siinä puhehalut katoavat. Olen jo vuosia yrittänyt puhua siitä, että haluaisin saada itseni kuntoon ja kasaan, mutta puolisoni ei tätä pidä tärkeänä. Tai ehkä pikemminkin niin, että hän katsoo asiakseen määritellä mikä minussa on vikana ja ehdottaa omat ratkaisunsa...