Puolivuotiaiden päivä- ja unirytmi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenis

Vieras
Meidän kuopuksella on nyt joku ihme kitisen-enkä-syö-tai-nuku-vaihe päällä. En muista esikoisella tällaista olleen... miten teidän puolivuotiaat siis nukkuu? Meillä mennään unille n. kasilta illalla ja herätään noin kasilta aamulla, välillä 5-15 herätystä. Päivällä nukkuu yleensä 3 päikkärit, viimeiset ennen neljää iltapäivällä. Ennen meni nukkumaan ihan kiltisti, nykyään vehtaa ja tuhtaa tuntikausia ja koko yö on levoton. Hampaita vissiin vääntää (2 jo tullut), mutta ei nyt voi pelkästään olla niistäkään kyse. Vai?

Oisko se just tuo vaihe yhdistettynä hampaisiin?
Meillä mennään nukkumaan 20-21välillä ja herätään 8-9välillä. Herää 2-3kertaa yössä. Aiemmin saattoi heräillä 5-8kertaa.

Päikkäreitä nukkuu kahdet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Meillä mennään nukkumaan 20-21välillä ja herätään 8-9välillä. Herää 2-3kertaa yössä. Aiemmin saattoi heräillä 5-8kertaa.

Mihin aikaan nukkuu päikkäreitä, ja kuinka pitkään? Meillä on noi iltapäivän viimeiset päikkärit hankalat, kun ilman niitä ei oikein jaksa mutta niiden kanssa menee sitten iltanukahtaminen ihan reisille... miten tää nyt onkin näin hankalaa, vielä esikoisen rytmeihin sovittaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Mihin aikaan nukkuu päikkäreitä, ja kuinka pitkään? Meillä on noi iltapäivän viimeiset päikkärit hankalat, kun ilman niitä ei oikein jaksa mutta niiden kanssa menee sitten iltanukahtaminen ihan reisille... miten tää nyt onkin näin hankalaa, vielä esikoisen rytmeihin sovittaa :D

Ei varmaan helppoa tuo rytmittäminen, kun on toinenkin. :D Meille tämä on esikoinen.
Ekat menee nukkumaan 11-12välillä ja toiset 15-16 välillä. Noin tunnin nukkuu.

meillä kans joku kitinä vaihe.:) poika menee 19-19.30 nukkumaan ja herää n.8. Päivällä nukkuu 2-3päikkärit. Nyt parina yönä heräilly itkemään aamuyöllä,mut asettunu tutilla.

Meillä tyttö 7kk.

Nukkuu päivällä MINUUTILLEEN 30min kerrallaan, kolme tai neljä kertaa päivän aikana.
Yöunille nukahtaa ihan ok omaan sänkyyn klo 20-21, herää sieltä ekan kerran klo 23-01 ja on vieressä loppuyön. Heräilee ja syö vaihtelevasti 3-10 krt.

meillä menee 20-21 välillä nukkumaan,nukkui toista kuukautta niin että ei herännyt yöllä syömään ollenkaan vaan vasta aamulla 8-9 välillä.nyt muutaman viikon ollut niin että herää 1 kerran syömään mutta en pidä sitä mitenkään pahana.välillä ei herää ollenkaan.
noin puoltoista tuntia yöunien jälkeen nukkuu pienet noin puolen tunnin unet.sitten tossa kahden ja kolmen välillä menee päikkäreille ja nukkuu 2-3h ja välillä ottaa vielä tossa kuuden ja seittemän välillä puolen tunnin unet ennen varsinaisia yöunia.

Ei varmaan helppoa tuo rytmittäminen, kun on toinenkin. :D Meille tämä on esikoinen.

Meillä periaatteessa menee molemmat nukkumaan kasin maissa (esikoinen on 3), mutta nyt on tosiaan joku hankala vaihe vauvalla... ei jaksais valvoa, mutta ei nukahdakaan. Huoh. Esikoiselle riitti että oli maha täynnä, senkun nakkas sänkyyn vaan :D

Samoihin aikoihin on päikyt meillä, paitsi että vauva ottaa yhdet pikkutirsat yleensä jo siinä 9-10 maissa, kun esikoisen kanssa ulkoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Nukkuu päivällä MINUUTILLEEN 30min kerrallaan, kolme tai neljä kertaa päivän aikana.

Mun esikoinen oli tällainen atomikello. Kerran luultiin että oho, se nukku yli 30 min (katottiin yks puolen tunnin sarja siinä välissä), mutta sitten hoksattiin että sarjan jakso oli vaan 28 min ja kahden minsan päästä vauva jo heräskin :D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
meillä nukahtaa illalla klo 21 maissa, herää aamulla 8-9. ei herää yöllä. päivällä nukkuu kolmet tunnin päikyt.

Kiesus että oon kade :-O

Peesaan... :D

älkää olko...mulla on välillä niin tylsää, että oon silittäny mm lakanakaapin sisällön kaks kertaa uudelleen :laugh:

Elä kehtaa vitsailla vakavilla asioilla. Mulla ois tossa eräskin kirja jotka lukisin, jos tenavat antais hetken rauhaa :D

Meillä periaatteessa menee molemmat nukkumaan kasin maissa (esikoinen on 3), mutta nyt on tosiaan joku hankala vaihe vauvalla... ei jaksais valvoa, mutta ei nukahdakaan. Huoh. Esikoiselle riitti että oli maha täynnä, senkun nakkas sänkyyn vaan :D

Samoihin aikoihin on päikyt meillä, paitsi että vauva ottaa yhdet pikkutirsat yleensä jo siinä 9-10 maissa, kun esikoisen kanssa ulkoillaan.

Meillä kyllä tuo nukahtaminen on tuskaa välillä. Saattaa pyöriä ja kitistä sängyssä tunninkin, ennenku nukahtaa. Ja on kuitenkin väsynyt. Nukahtaa ja taistelee takas hereille ja jatkaa hääräämistään. :D

meillä nukahtaa illalla klo 21 maissa, herää aamulla 8-9. ei herää yöllä. päivällä nukkuu kolmet tunnin päikyt.

älkää olko...mulla on välillä niin tylsää, että oon silittäny mm lakanakaapin sisällön kaks kertaa uudelleen :laugh:

Elä kehtaa vitsailla vakavilla asioilla. Mulla ois tossa eräskin kirja jotka lukisin, jos tenavat antais hetken rauhaa :D

Meilläkin on lakanat silittämättä... :D :whistle:

Meilläkin on lakanat silittämättä... :D :whistle:

hei mä voin jenis ottaa sun lapset vähäks aikaa hoitoon ja glorinha tulla silittää sun lakanat :D on 2kk iästä asti nukkunu läpi yön että kaikki ylimääräinen puuha on tervetullutta. tylsäähän tässä jo on.

hei mä voin jenis ottaa sun lapset vähäks aikaa hoitoon ja glorinha tulla silittää sun lakanat :D on 2kk iästä asti nukkunu läpi yön että kaikki ylimääräinen puuha on tervetullutta. tylsäähän tässä jo on.

Voi elämä. Tervetuloa vaan :D

Voi elämä. Tervetuloa vaan :D

Oiiih! Oispa joskus noin tylsää... Tervetuloa! :heart:

Meillä tytöllä tuli puolivuotiaana sellainen rytmi, että nukkuu kahdet unet n. klo 10-11.30 ja 15.30-17.00 eli kolmisen tuntia päivässä. Yöunet sitten n. klo 21.30-8.00. Mutta ne yöt onkin sitten olleet jostain 5kk:sta lähtien aivan mitä sattuu, heräilee 4-6 kertaa ja ei meinaa aina rauhoittua takaisin nukkumaan vaan huutaa ja panee hanttiin. Ilmeisesti tuo liikkuminen tulee uniin, kun nousee puoliunissaan istumaan, kontalleen ja seisomaan...Yösyötöt olen lopettanu silleen, että annan aikaisintaan joskus kuuden aikaan tissiä niin nukkuu sitten vieressä vielä sinne kasiin. Hampaita tuli vasta 8,5kk jonka jälkeen yöt ehkä aavistuksen rauhoittui, mutta edelleen herää useaan kertaan yössä. Eli en usko hampaidenkaan olevan syynä.. mene ja tiedä, monelta muultakin olen kuullut että juuri tämä 6-12kk suunnilleen olisi levottomin vaihe! Toivotaan että menee ohi, edes jossain vaiheessa... :)

Yhteistyössä