Puolivuotias syömättä 14 tuntia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Mua ihmetyttää ystävän lapsen unikoulu, joka menee niin, että lapsi laitetaan nukkumaan ilta kuudelta ja noustaan aamulla kahdeksan aikaan, eikä siinä välissä saa ollenkaan syömistä tai juomista. Tuntuu jotenkin niin hurjalta tuo 14 tuntia... :| Noinko minunkin pitäisi lapseni laittaa nukkumaan?

Käske kaveris olla syömättä ja juomatta 14h, katotaan alkaako mieli muuttua |O tuon ikänen viel tarvii kuitenki ainaki juota vaa ehkä hieman useemmin.. tai mikäpä mä oon sanomaan, ikää 26v ja yössä saatan juoda 0,5l vettä, tyttö 5v saattaa juoda 3dk vettä ja poika 2v 2dl vettä yöllä, ukko on ainoo joka ei meillä juo yöllä...

Mitä varten joku laitetaan yleensäkään kuudelta nukkumaan?! Meidän vauvat olen tuon ikäsenä syöttäny viimisen kerran 23.30 aikoihin kun olen itte menny nukkuun. Sitten olen antanu nukkua aamuun niin kauan kun nukkuvat.

No niin mustakin, mutta kun tämä on ihan sairaalan unikoulun mukaan nyt toteutettu. Ilmaisin kyllä järkytykseni kaverille kun hän asiasta tänään puhelimessa kertoi. Sanoi, että on ihanaa kun on nyt aikaa parisuhteelle ja voi katsella rauhassa telkkaria Emmerdalesta lähtien... Mä kyllä syötän edelleen yölläkin puolivuotiastani, olenko sitten huono äiti mutta en halua häntä nälässä nukuttaa :(

Et oo huono äiti....Kuule mäkin syötän vielä öisin yli vuosikasta lastani enkä siltikään oo huono äiti =) Ja kahta isompaakin oon aina öisin syöttäny. eikä oo tullu reikiä hampaisiin eikä mitään muutakaan. Tyytyväisenä tissille nukahtaneet...siis ihan vastoin suosituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
oliskohan kaverillas menny vähän numerot sekaisin... Meinaan kun yleisesti sanotaan että ilta 8 aamu kuuteen olis hyvä aina nukkua...

Juu tää on paljon mahollista...eli ei kello kaheksantoista vaan kaheksan...

no mä just äsken nukutin tissille ton pienen ja neljä tuntia kaverin lapsen nukkumaanmenoajan jälkeen.. ja yöllä aion ottaa viereen tissille ja unia jatkamaan kun herää. musta vaan on jotenkin kivempi näin, en mä voi kuunnella toisen huutoa. olkoon sairaalan kätilö mitä mieltä tahansa, ja kyl me ehitään vielä parisuhteestakin nauttia enemmän sit kun vauva lopettaa yösyönnit... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja et oo:
oliskohan kaverillas menny vähän numerot sekaisin... Meinaan kun yleisesti sanotaan että ilta 8 aamu kuuteen olis hyvä aina nukkua...

Juu tää on paljon mahollista...eli ei kello kaheksantoista vaan kaheksan...

pitänee varmistaa asia... kun mäkin ymmärrän että kahdeksan maissa voi mennä nukkuun, vaikka meillä yleensä vasta yhdeksän-kymmenen välillä, mut vastaavasti nukutaan pidempään. hänen vauvansa on kyllä tuhdimpaa tekoa ja syö paljon kiinteitä, mut on se silti pitkä aika.

Sama tuli mulla mieleen. Ihan järkyttävää tuommoinen. Puolivuotiashan tarvitsee vielä ainakin kahdet päiväunetkin. Mitenköhän 14 tunnin yöunilla riittää enää päivälle unta?
:o

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mä en usko että se vauva nukkuu mukisematta ilta kuudesta aamu kahdeksaan!!! aivan varmasti oot käsittäny jotai väärin!! mä sanon että höpö höpö!!!

no eihän se NUKUKAAN mukisematta vaan sen annetaan huutaa. ongelmana ollut ettei ole saanut nukuttua äitinsä kuin tunnin pätkissä koko aikana, ja nyt on neuvolan toimesta unikoulussa. mut se koulu on niin, että lapsi nukkumaan eri huoneeseen ja kuudelta nukkumaan. annetaan huutaa, ei nosteta ylös sängystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
mä en usko että se vauva nukkuu mukisematta ilta kuudesta aamu kahdeksaan!!! aivan varmasti oot käsittäny jotai väärin!! mä sanon että höpö höpö!!!

no eihän se NUKUKAAN mukisematta vaan sen annetaan huutaa. ongelmana ollut ettei ole saanut nukuttua äitinsä kuin tunnin pätkissä koko aikana, ja nyt on neuvolan toimesta unikoulussa. mut se koulu on niin, että lapsi nukkumaan eri huoneeseen ja kuudelta nukkumaan. annetaan huutaa, ei nosteta ylös sängystä.

Tämä ei todellakaan ole unikoulu!!!Nyt on kamusi ymmärtänyt asian ihan väärin...Äly hoi...sääli vauvaa!!!Onnellinen sinun vauvasi kun saa tissille nukahtaa =)

Hei toi ei ole nyt oikein ollenkaan!! Joku väärinkäsitys tai jotain. Asia täytyy selvittää, tuon lapsen ei voi antaa huutaa noin, ja iltakuudelta on hullua laittaa nukkumaan.

jos hän todella nuin tekee niin silloin kyse on heitteellejätöstä!! ja jos asian tiedät sun täytyy siihen puuttua!!

Meillä vauva reilu vuoden ja vieläki otan viereen ku yöllä herää ja saa siinä sit juoda halutessaan(omatoiminen vauv, ku ei ees yöllä huomaa syökö. aamusella vaan ohimenneet imemisjäljet paljastaa;) )Ja neuvolan unikoulunohjeen mukaan just ko 20 unille, mut tääki niin perhekohtasta, ett omien rytmien viitoittamana kannattais elellä. Voipi hyvinki olla ett menny kamulla kloajat sekasi tai sit on melkosen häiriintyny unikoulu meneillään. Joillain nukutaan viel nuihin aikoihin ihan tavis "päikkärit".

Mite sit ruokalirytmit niillä menee, ku noin aikojahan on aamupala 08, lounas 11, välipala 14, päivällinen 17 ja ilatapala 20?!

Ja että annetaan huutaa. Raukka vauva;(. Kannattaa kyl yrittää puuttua ja sanoo, ett hankkii tarvittaessa ulkoupuolista apua unikouluun, ette huudattaa tartte.

Alkuperäinen kirjoittaja no huhhuh:
miten siinä voi muuten nauttia ihanasti parisuhteesta, kun vauva huutaa... en raaskis eikä terve järkikään antais tehä noin.

Mä en halua olla ilkee ap:n ystävälle, mut joskus ihmiset tottelee ihan ajattelematta neuvoloiden ohjeita, eikä maalaisjärkeä käytetä ollenkaan. Sääliks käy vauvaa. Ei varmaan oo hääviä tuntee tut´rvattomuutta ties kuinka monta kuukautta ja pelkäänpä, ettei tilanne kyl helpota tuosta tunnin välein heräilystä näin.

Toivottavasti ystäväs ottaa järjen käteen ja ajttelee lasta eikä ohjeita sumeasti.

Yhteistyössä